Ανάρτηση & αμορτισέρ: Κράτημα ή άνεση;
Από την ρύθμιση της ανάρτησης εξαρτάται εν πολλοίς και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σου. Κι όταν μιλάμε για ανάρτηση, πρέπει να γνωρίζουμε είναι το αμορτισέρ.
Ο 5-λογος της ανάρτησης
Η ανάρτηση είναι κλασικός γρίφος για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όταν θέλουν να συνδυάζουν το δυναμικό έλεγχο του οχήματος με την άνεση. Ξεκινάμε με τα βασικά, αναφέροντας 5 βασικά χαρακτηριστικά κάθε ανάρτησης:
- Αρχιτεκτονικές αναρτήσεων: Από ημιάκαμπτο, μέχρι διπλά ψαλίδια
- Αμορτισέρ: Υπάρχουν & τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα
- Βound είναι η συμπίεση & rebound η επαναφορά του αμορτισέρ
- Τα ελατήρια διατηρούν το αμάξι ψηλά
- Σινεμπλόκ & καθίσματα οι αφανείς ήρωες
Αμορτισέρ: Η διαχείριση των ταλαντώσεων που δέχονται τα ελατήρια
Βασικός συντελεστής σε μια ανάρτηση είναι το αμορτισέρ ή αποσβεστήρας. Η βασική του επιδίωξη είναι ο τροχός του οχήματος να είναι σε συνεχή επαφή με το οδόστρωμα αλλά και να αντιμετωπίζει τις ταλαντώσεις που δέχεται από τα ελατήρια. Αυτό μπορεί να είναι προφανές σε ένα πολύ καλής ποιότητας οδόστρωμα, όμως όχι και τόσο όταν ο δρόμος δεν είναι καλός. Σαν αρχή λειτουργίας, ο ρόλος του αμορτισέρ είναι να μετατρέπει την κινητική ενέργεια που δέχεται σε ιξωδική τριβή μέσω του ελαίου που υπάρχει μέσα σε αυτό.
Ρυθμιζόμενα Vs μη ρυθμιζόμενα αμορτισέρ
Οι δύο μεγάλες κατηγορίες των αμορτισέρ είναι τα ρυθμιζόμενα και τα μη ρυθμιζόμενα. Στα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, σε αυτοκίνητα παραγωγής αυτή η ρύθμιση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Έτσι, η ροή του λαδιού ελέγχεται προς αυτά ανάλογα με την επιλογή του αντίστοιχου προγράμματος από τον οδηγό (π.χ. μέσω ενός μετακινούμενου οπλισμού ο οποίος ρυθμίζει την παροχή του λαδιού στο αμορτισέρ). Η ύπαρξη τέτοιου τύπου αμορτισέρ προϋποθέτει επιπλέον εγκέφαλο ελέγχου ανάρτησης στο όχημα καθώς και πλήθος αισθητήρων που στέλνουν τα σήματά τους στον εγκέφαλο. Τα μη ρυθμιζόμενα αμορτισέρ έχουν μια προεπιλεγμένη ρύθμιση από τον κατασκευαστή και με αυτήν θα πρέπει να πορευθεί ο οδηγός.
Σχολιάστε |