Ποιες μάρκες παρέχουν την καλύτερη εξυπηρέτηση όταν πας το αυτοκίνητο σου για Service; Ποιες μάρκες είναι Premium αλλά μόνο στο όνομα; Ποιες μάρκες σε βλέπουν μόνο σαν λεφτά και ποιες προσπαθούν να σε κερδίσουν;
Τι περιλάμβανε η επίσκεψη μας στο κάθε εξουσιοδοτημένο συνεργείο
Αξιολογούμε 6 βασικά πράγματα που συναντήσαμε στα συνεργεία κατά την διάρκεια του Service: Εξυπηρέτηση, χώρος αναμονής, ακρίβεια στην ενημέρωση για το service και στις ζημιές, test drive, χαρτί ελέγχου, αμεσότητα στο ραντεβού και ποιοι έκαναν τηλέφωνο πίσω να μάθουν αν μείναμε ευχαριστημένοι από την εξυπηρέτηση.
Ακολουθεί το τι αντιμετωπίσαμε σε κάθε εταιρεία αναλυτικά:
To συνεργείο της Alfa Romeo ήταν ένα από τα μόλις τρία που μας τηλεφώνησε μετά το πέρας του service για να μας ρωτήσει αν είμαστε ευχαριστημένοι με τις υπηρεσίες του. Έκανε test drive στο αυτοκίνητο, διέθετε χώρο αναμονής και παρόλο που δεν μας έδωσε χαρτί ζημιών, μας ενημέρωσε προφορικά για τα ανταλλακτικά που χρήζουν αλλαγή, όμως την προφορική ενημέρωση και μάλιστα χωρίς συνοδευτικό χαρτί με κόστος αντικατάστασης δεν το προσμετρούμε θετικά. Δεν μας έδωσε χαρτί ελέγχου, ενώ μας έκλεισε ραντεβού 13 μέρες μετά το τηλεφώνημα μας, αρκετά αργά. Αν και το χρονικό διάστημα που πέρασε από το κλείσιμο του ραντεβού ήταν μεγάλο κι ενώ ήξερε το μοντέλο που θα πηγαίναμε για service, δεν είχε τα απαραίτητα λάδια, αναγκάζοντας μας να πάμε ξανά την επόμενη μέρα και μετά από συγκεκριμένη ώρα.
Ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα στην Audi ήταν η έλλειψη χώρου αναμονής, που σίγουρα δεν συμβαδίζει με το χαρακτήρα της μάρκας. Επίσης δεν μας έδωσε χαρτί ελέγχου, παρά μόνο μας έκανε μια προφορική ενημέρωση. Στα θετικά ήταν το άμεσο κλείσιμο του ραντεβού, το test drive του αυτοκινήτου πριν μας το παραδώσει και το έγγραφο με τις ζημίες που βρήκε, αναφέροντας και το κόστος επισκευής τους. Να αναφέρουμε επίσης ότι δεν υπάρχει σύστημα τηλεφωνικού follow up στους πελάτες της.
Η BMW ήταν η πιο δύσκολη στην εύρεση ραντεβού. Μετά από 3 τηλεφωνήματα που δεν εξυπηρετηθήκαμε, προσπαθήσαμε να κλείσουμε on-line ραντεβού, με το συγκεκριμένο συνεργείο που επιλέξαμε να έχει διαθεσιμότητα ύστερα από 30 μέρες. Χαρτί ελέγχου δεν μας δόθηκε και οι ζημιές που βρέθηκαν, μας ειπώθηκαν μόνο προφορικά. Είχε χώρο αναμονής, ενώ έγινε και test drive από τους μηχανικούς. Επίσης πληρώσαμε λιγότερα από όσο μας είχαν πει στο τηλέφωνο, με το service να είναι το δεύτερο πιο φθηνό στην έρευνα. Τέλος μας έκανε δώρο ένα χρόνο οδική βοήθεια με την μόνη προϋπόθεση σε περίπτωση βλάβης να πάμε το όχημα μας στο συγκεκριμένο συνεργείο.
Στα θετικά της Citroen βάζουμε το άμεσο κλείσιμο του ραντεβού και την προφορική ενημέρωση για τα αναλώσιμα που θα χρειαστούν αλλαγή σε σύντομο χρονικό διάστημα. Από εκεί και πέρα, δεν μας δώθηκε χαρτί με τους ελέγχους που έγιναν ή τις επιπλέον ζημιές βρέθηκαν, ενώ δεν διέθετε και χώρο αναμονής. Τέλος οι άνθρωποι της εταιρείας πραγματοποίησαν test drive στο μοντέλο που τους πήγαμε για να είναι σίγουροι ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που θα μας έθετε σε κίνδυνο.
Από την εμπειρία μας με τη Fiat κρατάμε την ευγενική εξυπηρέτηση, το άμεσο κλείσιμο ραντεβού κι ότι πληρώσαμε ακριβώς όσα μας είπαν στο τηλέφωνο. Στα αρνητικά είναι η έλλειψη χώρου αναμονής, η μη πραγματοποίηση test drive κι η μόνο προφορική ενημέρωση για τους ελέγχους και τις ζημίες που ανακάλυψαν οι τεχνικοί της.
Το κλείσιμο του ραντεβού στη Ford ήταν άμεσο, μας δόθηκε αναλυτικό χαρτί με τις ζημίες που βρέθηκαν και το κόστος επισκευής τους κι είχε χώρο αναμονής, ενώ πραγματοποίησε test drive μετά το πέρας των εργασιών. Χαρτί ελέγχου δεν μας έδωσε, αλλά οι τεχνικοί μας ανάφεραν λεπτομερώς όλες τις εργασίες που έκαναν.
Το service της Honda μας έκλεισε άμεσα ραντεβού, είχε χώρο αναμονής και έκανε τεστ drive το μοντέλο. Δεν μας έδωσε γραπτά τους ελέγχους που έκαναν ή τις ζημίες που βρήκαν, αλλά μας ενημέρωσε προφορικά. Ταυτόχρονα ο τεχνικός μας πρότεινε να κάνουν απολύμανση στο χώρο του κινητήρα διότι είχαν ενδείξεις ότι είχαν μπει τρωκτικά, κάτι που ίσχυε (βρέθηκε ποντίκι!!) αφού ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου μένει σε ημι-αστική περιοχή. Μπορεί η συγκεκριμένη παροχή να έχει extra κόστος, αλλά στο τέλος πληρώσαμε μόνο τη συμφωνημένη από το τηλέφωνο τιμή.
Η Hyundai δεν μας έδωσε χαρτί ελέγχου και ζημιών, ενώ δεν προχώρησε σε test drive μετά το service και δεν μας έκανε follow up τηλέφωνο. Από την άλλη, όλοι οι άνθρωποι του συνεργείου ήταν ευγενικοί και εξυπηρετικοί, το κλείσιμο του ραντεβού έγινε σε λιγότερο από 7 μέρες και είχε χώρος αναμονής. Επιπλέον ο τεχνικός μας έδειξε όλα τα παλιά αναλώσιμα που είχαν αλλαχτεί. Υπέπεσε σε ένα λάθος που θα φέρει σε δύσκολη θέση τον πελάτη. Ενώ ο τεχνικός σύμβουλος μας είπε ότι το κόστος service κυμαίνεται από τα 145 έως τα 155 ευρώ, η ρεσεψιόν μας ανέφερε ότι θα χρειαστεί να πληρώσουμε 175 ευρώ. Αφού αντιδράσαμε και αναφέραμε το διάλογο μας με τον τεχνικό, μόνο τότε η τιμή ξαναέπεσε στα 155.
Η Kia δεν μας παρέδωσε κάποιο έγγραφο με τις ζημίες ή τους ελέγχους που έκανε, και μας ενημέρωσε μόνο προφορικά χωρίς κόστη τι θα έπρεπε να επισκευαστεί. Επίσης δεν έκανε test drive, αλλά μας έδειξε όλα τα παλιά αναλώσιμα που είχαν αλλαχτεί. Τέλος μας έκανε δώρο οδική βοήθεια για ένα χρόνο, με τη μοναδική προϋπόθεση σε περίπτωση ζημίας το αυτοκίνητο να πάει στο συνεργείο της.
Η Mazda ήταν η μοναδική εταιρεία που μας έδωσε γραπτώς όλο το ιστορικό service του αυτοκινήτου που ξεπερνούσε τα 12 χρόνια, τους ελέγχους που έκανε, τις ζημίες που βρήκε και τα κόστη επισκευής. Επιπλέον οι άνθρωποι της διόρθωσαν 2 ανακλήσεις που είχε το μοντέλο πάνω από 10 χρόνια, χωρίς καμία extra χρέωση, ενώ έπλυναν κι όλο το αυτοκίνητο. Επίσης διέθετε χώρο αναμονής και έκανε test drive στο μοντέλο.
Οι τεχνικοί της Mercedes ήταν από τους πιο ευγενικούς της έρευνας. Το μόνο αρνητικό που σημειώσαμε είναι ότι δεν μας έδωσαν γραπτώς τους ελέγχους που έκαναν. Από εκεί και πέρα, μας έκλεισαν άμεσα ραντεβού, μας έδωσαν χαρτί με όλες τις ζημιές που βρήκαν και το κόστος επισκευής τους, είχαν χώρο αναμονής, έκαναν test drive και επίσης μας πήραν τηλέφωνο για να μας ρωτήσουν αν είμαστε ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες τους. Ταυτόχρονα έπλυναν όλο το αυτοκίνητο μέσα-έξω, ενώ μας καθοδήγησαν ώστε να επωφεληθούμε της έκπτωσης των 38% που προσφέρουν μέσω συγκεκριμένου προγράμματος.
Στα θετικά του συνεργείου της Nissan τοποθετούμε την ευγένεια και την εξυπηρέτηση όλων των υπαλλήλων,το άμεσο κλείσιμο του ραντεβού και το test drive που πραγματοποίησαν οι μηχανικοί. Στον αντίποδα δεν μας έδωσαν χαρτί ελέγχου και ζημιών, δεν είχαν χώρο αναμονής και δεν κάνανε follow up.
Στο συνεργείο της Opel έγιναν μερικοί λάθος χειρισμοί. Ο τεχνικός που μας εξυπηρέτησε δεν είχε πλήρη εικόνα για τις εργασίες που έγιναν στο αυτοκίνητο μας, ενώ δεν άλλαξαν ένα φθαρμένο ανταλλακτικό (χαλασμένο αμορτισέρ στο καπό) που βρήκαν, παρότι μας ενημέρωσαν και δώσαμε την έγκριση μας για την αλλαγή. Συγκεκριμένα το αυτοκίνητο είχε χαλασμένα τα 2 αμορτισεράκια, το πίσω το οποίο δεν μπορούσε να κρατήσει καθόλου ανοιχτή την πόρτα του πορτμπαγκάζ και το μπροστά που όταν λειτουργούσε η μηχανή και έτρεμε λίγο έκλεινε μόνο του. Όταν μας ενημέρωσαν για την βλάβη, ρωτήσαμε «του καπό ή του πορτμπαγκάζ είναι χαλασμένο;», για να πάρουμε την απάντηση: «Δεν ξέρω». Τελικά μας είπαν μόνο για το μπροστά, τους είπαμε να το αλλάξουνε με κόστος 80 ευρώ και στο τέλος δεν κάνανε τίποτα, δίνοντας μας το όχημα όπως ήταν. Επίσης δεν πραγματοποίησαν test drive μετά το service. Από την άλλη μεριά, μας κέρδισε η ευγένεια του προσωπικού, το άμεσο κλείσιμο του ραντεβού και ο χώρος αναμονής.
To συνεργείο της Peugeot δεν είχε χώρο αναμονής, όμως μας έδωσε αναλυτικό χαρτί με τις επιπλέον ζημιές που βρήκε και κόστος αντικατάστασης. Ο χρόνος κλεισίματος του ραντεβού ήταν άμεσος κι έγινε test drive μετά το service, ενώ πληρώσαμε λιγότερα από όσα μας είχαν πει στο τηλέφωνο.
Η Renault ήταν ακόμη μια εταιρεία που δεν είχε χώρο αναμονής. Πέρα από αυτό, μας έκλεισε άμεσα ραντεβού, μας έδωσε αναλυτικό χαρτί με τις ζημίες που έπρεπε να επιδιορθωθούν στο μοντέλο και το κόστος τους, ενώ πραγματοποίησε και test drive. Oι υπάλληλοι στο συνεργείο ήταν ευχάριστοι και καταρτισμένοι.
Ο τεχνικός που μας εξυπηρέτησε στην Seat ήταν ο πιο αναλυτικός που συναντήσαμε στις 21 μάρκες που επισκεφτήκαμε. Συγκεκριμένα μας μίλαγε για 45 ολόκληρα λεπτά για την κατάσταση του αυτοκινήτου, ενημερώνοντας μας τι πρέπει να προσέξουμε στο αυτοκίνητο και για τυχόν αντικαταστάσεις αναλωσίμων που μπορεί να χρειαστούμε στο κοντινό μέλλον και για τους ελέγχους που έγιναν. Μάλιστα ήταν το μοναδικό συνεργείο, όπου από το χώρο αναμονής μπορούσαμε να διακρίνουμε τις εργασίες που γίνονταν στο όχημα μας. Επίσης ήταν μέσα στην τριάδα των συνεργείων που μας πήρε τηλέφωνο για να μας ρωτήσουν αν ήμασταν ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες τους. Μεταξύ άλλων πραγματοποιήθηκε test drive, ενώ το κλείσιμο του ραντεβού ήταν εύκολη και γρήγορη υπόθεση.
Για τη Skoda στα αρνητικά ήταν η έλλειψη εγγράφου με τους ελέγχους και τις ζημιές που βρήκε, μας ενημέρωσε μόνο προφορικά χωρίς κόστη, ενώ δεν έκανε follow up τηλεφώνημα. Στα θετικά βάζουμε το κλείσιμο ραντεβού σε λιγότερες από 7 μέρες, το χώρο αναμονής και το test drive μετά το service.
Αφήνοντας εκτός τη μεγάλη διαφορά στην τιμή που μας χρέωσαν από την τιμή που μας ανέφεραν στο τηλέφωνο (πάνω από 70%), στα θετικά της Suzuki στην εξυπηρέτηση πελατών βάζουμε ότι μας έδωσαν χαρτί με τις ζημίες που έπρεπε να επισκευαστούν, καθώς και το κόστος τους, είχε χώρο αναμονής κι έγινε test drive. Oι έλεγχοι που έγιναν ειπώθηκαν μόνο προφορικά, ενώ όπως και η πλειοψηφία των εταιρειών δεν είχε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μας μετά το service.
Τα θετικά στοιχεία της Τoyota ήταν ο χώρος αναμονής και η εξυπηρέτηση των υπαλλήλων, ενώ μας έκλεισε άμεσα ραντεβού και έκανε test drive μετά το service. Δεν μας έδωσε χαρτί με τους ελέγχους που έκανε, ούτε χαρτί για τις ζημιές που βρήκε με αναλυτικά κόστη αντικατάστασης, τέλος δεν έκανε follow up τηλέφωνο να μάθει αν μείναμε ευχαριστημένοι.
H VW μας έκλεισε άμεσα ραντεβού, μας έδωσε αναλυτικό χαρτί με τις ζημίες που βρήκε και τα κόστη επισκευής, αλλά όχι για τους ελέγχους που πραγματοποίησε. Eίχε καλό χώρο αναμονής, αλλά δεν πραγματοποίησε test drive μετά το service (κάτι που θεωρούμε πολύ βασικό για την ασφάλεια μας), ούτε ήρθε σε επικοινωνία μαζί μας.
Η Volvo κλείνει την έρευνα των 21 εταιρειών. Στα αρνητικά είναι η έλλειψη χαρτιού ελέγχου και ζημιών, καθώς και η μη επικοινωνία μαζί μας μετά το service της. Ο χρόνος ραντεβού ήταν άμεσος, test drive έγινε, ενώ ο χώρος αναμονής ήταν πολύ καλός.
Δείτε ξανά την Μεγάλη Έρευνα του AutoAgora για τις μάρκες που έχουν προβλήματα στα συνεργεία τους, με τα αποτελέσματα να είναι αποκαρδιωτικά.
Δείτε τώρα ποιες είναι οι χρεώσεις σε 21 εταιρείες για το μικρό service στην Ελλάδα.
Εσείς ξέρετε ποια είναι τα σημεία που πρέπει να ελέγχουν τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία; Δείτε τώρα!
Μυστικός έλεγχος σε 21 service αντιπροσωπειών από το AutoAgora!
Εκτός του ότι δεν βρήκαν τις βλάβες, οι μισοί μας «ξεπετάξανε»...
Μπες και δες πως τα πήγε το service της δικής σου αντιπροσωπείας!
Εσείς τι εμπειρία είχατε από συνεργείο αντιπροσωπείας;