Toyota Yaris Cross: Στο πνεύμα της εποχής, με κατανάλωση 5,3λτ/100χλμ
Διαβάστηκε από 354377 αναγνώστες - 20/8/2022
Στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα, μας κέρδισε με τον αστικό χαρακτήρα του και τη στιβαρότητα του, στην υβριδική έκδοση το Toyota Yaris Cross μας εντυπωσιάζει και με την κατανάλωση του που δεν ξεπερνάει τα 5,3λτ/100χλμ!
Το Toyota Yaris Cross έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία στην κατηγορία των μικρών SUV και κατάφερε να γίνει επιτυχημένο πριν καν βγει επίσημα στις εκθέσεις, έχοντας 1.600 προπαραγγελίες μόνο στη χώρα μας. Μπορεί η ιαπωνική εταιρία να άργησε να κάνει το βήμα στην κατηγορία των μικρών SUV, αλλά φαίνεται ότι το έκανε με μεθοδευμένες και σχεδιασμένες προσεχτικά κινήσεις, με το τελικό αποτέλεσμα να την δικαιώνει. Μετά την ατμοσφαιρική έκδοση του Toyota Yaris Cross, στα χέρια μας βρέθηκε η υβριδική έκδοση με τους 116 ίππους.
Ξεχωρίζει σχεδιαστικά το Yaris Cross
Το νέο Toyota Yaris Cross καταφέρνει να αναγνωρίζεται σαν «τέκνο» της ιαπωνικής εταιρίας, φέρνοντας ένα ελαφρύ σχεδιαστικό DNA της υπόλοιπης γκάμας, αλλά ταυτόχρονα να είναι τόσο διαφορετικό και μοναδικό. Το μήκος του μοντέλου φτάνει τα 4,2 μέτρα και πατάει πάνω στην πλατφόρμα TNGA-B, όπως το μικρό Yaris. Στο μπροστινό μέρος, την παράσταση κλέβουν τα τοποθετημένα ψηλά φώτα και τα κάθετα φώτα ημέρας, ενώ ιδιαίτερο είναι και το τονισμένο καπό που δένει υπέροχα με το υπόλοιπο σύνολο. Η σχεδίαση του πίσω μέρους είναι πιο συναφής με την κατηγορία, αναδεικνύοντας έντονα τον SUV χαρακτήρα του αυτοκίνητου και φέροντας στοιχεία από το RAV4, το C-HR και από τα καινούργια μοντέλα της Lexus. Τα περιμετρικά πλαστικά προστατευτικά ενισχύουν την περιπετειώδη εικόνα του μοντέλου, ενώ η ιδιαίτερη σχεδίαση των 18ιντσων ζαντών τραβάει τα βλέμματα.
To εσωτερικό του Toyota Yaris Cross θυμίζει έντονα Yaris
Στην καμπίνα του Toyota Yaris Cross βρίσκουμε πολλά κοινά στοιχεία με τη hatchback έκδοση του Yaris. Στο ταμπλό συναντάμε κυρίως σκληρά, αλλά ποιοτικά, υλικά με την συναρμογή και το φινίρισμα τους είναι σε υψηλό επίπεδο. Εξαιρετική είναι κι η εργονομία, με τους διακόπτες να βρίσκονται στις σωστές θέσεις κι αποστάσεις από τον οδηγό, ενώ η πληθώρα των μικροθηκών φαίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη στις καθημερινές μετακινήσεις, ανεβάζοντας κατακόρυφα την πρακτικότητα. Όπως και στην ατμοσφαιρική έκδοση, τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα, προσφέροντας υψηλή θέση οδήγησης, που διευκολύνει τον οδηγό στις αστικές του μετακινήσεις. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (4,2 ή 7 ιντσών) είναι διαφορετικός από το απλό Yaris κι είναι υπερπλήρης πληροφοριών. Η κεντρική οθόνη αφής (8 ή 9 ιντσών) «τρέχει» το καινούργιο λογισμικό της Toyota, που είναι πιο γρήγορο και με καλύτερα γραφικά, προσφέροντας μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Πίσω θα κάτσουν σχετικά άνετα 2 ενήλικες, με τον αέρα στα γόνατα να μην προβληματίζει, αλλά ούτε και να ενθουσιάζει. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει το ικανοποιητικό νούμερο των 397 λίτρων, που μπορεί να καλύψει άνετα τις βασικές ανάγκες μιας οικογένειας.
Ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα η κατανάλωση, επαρκείς οι επιδόσεις
Το Toyota Yaris Cross Hybrid κάτω από το καπό του κρύβει το κινητήριο σύνολο του αντίστοιχου Yaris, που αποτελείται από ένα 1.500αρη βενζινοκινητήρα τριών κυλίνδρων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική απόδοση 116 ίππους. Ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT έχει αναλάβει να περνάει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, το οποίο είναι ελαφρώς θορυβώδες στη λειτουργία του. Η μικρή ιπποδύναμη του SUV είναι αισθητή στο δρόμο, με τις επιδόσεις του να είναι αξιοπρεπείς για το χαρακτήρα του. Το 0-100χμ/ ώρα χρειάζεται 11,7 δλ, το 60-100 χλμ/ώρα 6,2 δλ και το 80-120χλμ/ώρα 8,4 δευτερόλεπτα, με τη τελική ταχύτητα να είναι τα 170 χλμ/ώρα. Αν αφήσουμε εκτός επιδόσεις και κινηθούμε σύμφωνα με το ύφος του αυτοκινήτου, τότε θα μας αποζημιώσει με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση του, που μπορεί να κυμανθεί μέσα στο κλεινόν άστυ κοντά στα 4,5 λτ/100 χλμ. Πάντως μια μέση τιμή σε πραγματικές συνθήκες κίνησης εντός και εκτός πόλης είναι τα 5,3 λτ/100χλμ, εξίσου λίγα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Φτιαγμένο για την πόλη, στιβαρό σε ταξίδι
Το Toyota Yaris Cross καταφέρνει να είναι ένα αστικό SUV με υπεραστικές δυνατότητες. Το μικρό του πλάτος το κάνουν κατάλληλο για τα στενά, η ψηλή θέση οδήγησης και τα μεγάλα παράθυρα επιτρέπουν πολύ καλή περιμετρική όραση, ενώ το αυτόματο κιβώτιο και ο μικρός κύκλος στροφής εκτοξεύουν την ευχρηστία και την ευελιξία στην κίνηση της πόλης. Οι αναρτήσεις δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα στην απορρόφηση των κακοτεχνιών, χωρίς όμως να επιτρέπουν έντονες κλίσεις του αμαξώματος σε γρήγορες στροφές. Το τιμόνι είναι εξαιρετικό, με την ευθυβολία του, την στιβαρότητα του και την υψηλή ποιότητα κύλισης του να κάνουν τις διαδρομές εκτός των τειχών απόλαυση. Παρότι 2κίνητο, τα 17 εκατοστά απόσταση από το έδαφος θα του επιτρέψουν να μπει σε πατημένες χωμάτινες διαδρομές με ευκολία. Τέλος τα φρένα του μοντέλου είναι αρκετά δυνατά, σταματώντας το από τα 100χλμ/ώρα σε 36,8 μέτρα, με την αίσθηση τους να χρειάζεται λίγο παραπάνω συνήθεια λόγω της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας.
Το Toyota Yaris Cross Hybrid ήρθε για να πετύχει
Το Toyota Yaris Cross Hybrid καταφέρνει να συνδυάσει εξαιρετική οικονομία, ικανοποιητικούς χώρους και πολιτισμένη οδική συμπεριφορά κάτω από ένα δυνατό όνομα. Ο αστικός του χαρακτήρας είναι σύμμαχος του στο κυνήγι των πρώτων θέσεων στις πωλήσεις, με τη τιμή του να είναι άκρως ανταγωνιστική. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι είμαστε θεατές στη γέννηση ενός best seller μοντέλου.