Toyota C-HR: Δύναμη υπεροχής με 5,7λτ/100χλμ κατανάλωση
Διαβάστηκε από 354379 αναγνώστες - 20/8/2022
Οπτικά περίεργο, τεχνολογικά έξυπνο και με κατανάλωση μόλις 5,7 λτ/100χλμ. Ένα ελαφρύ facelift και ένας πιο δυνατός κινητήρας με 184 PS δίνουν στο Toyota C-HR Hybrid περισσότερη ορμή.
Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση του Toyota C-HR, μπορεί ο καθένας να πει κάτι. Το σίγουρο είναι πως μόνο βαρετό δεν μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιος το ιαπωνικό μικρό crossover, όσο πολύ κι αν θέλει να κάνει το αντίθετο. Και με το facelift και ένα νέο, ισχυρότερο υβριδικό σύστημα κίνησης, το μοντέλο του 2020 δεν αλλάζει ιδιαίτερα σε κάτι. Ωστόσο, το C-HR ποτέ ξανά δεν ήταν πιο ενδιαφέρον.
Παρά τα -καθόλου λίγα- 4,39 m του μήκους του αμαξώματος, η παροχή των χώρων στο εσωτερικό δεν είναι η πιο πλούσια στην κατηγορία, εξαιτίας κυρίως, της coupe γραμμής του μοντέλου, η οποία δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για τη δημιουργία ενός θαύματος των χώρων. Επομένως, ο όγκος των αποσκευών πρέπει να παραμείνει μικρός, για την ακρίβεια από 358 έως 1.141 λίτρα, απαιτώντας, μάλιστα, και προσεκτικό σχεδιασμό για την πιο σωστή κατανομή των πραγμάτων στο διαθέσιμο χώρο. Έτσι, όλα βαίνουν καλώς, με μόνη εξαίρεση τη θέα πάνω από τον ώμο του οδηγού, η οποία δεν είναι ξεκάθαρη, αφού το βλέμμα του καταλήγει περισσότερο στην πίσω κολώνα. Η συνδυαστική ισχύς των -καθόλου λίγων- 184 PS βοηθά το 2.0 Hybrid να κινείται με δυναμικούς ρυθμούς. Πιο συγκεκριμένα, για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h χρειάζονται μόνο 8,2 δευτερόλεπτα, ενώ το σπορ υβριδικό μοντέλο μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 180 km/h.
Ο Ριζοσπάστης Ιάπωνας
Πολύ πιο σημαντικά όμως, από τους αριθμούς είναι τα παρακάτω στοιχεία: Ο δίλιτρος κινητήρας αναπτύσσει τη δύναμή του όχι τόσο διστακτικά, όπως ο... μικρός αδερφός, ο 1.8 Hybrid των 122 PS. Το απότομο πάτημα του δεξιού πεντάλ κάνει τον τετρακύλινδρο να ανεβάζει στροφές και ο οδηγός βιώνει τη ζητούμενη επιτάχυνση, με τον νέο κινητήρα των 2,0 λίτρων είναι πολύ πιο απολαυστικός.
Η σφικτή ανάρτηση ταιριάζει -κατά βάση- καλά με το υβριδικό μηχανικό σύνολο, αν και εμείς θα θέλαμε στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος η ανάρτηση να είναι σημαντικά πιο μαλακή. Επίσης, θα ήταν επιθυμητό και το σύστημα διεύθυνσης να είναι πιο συμμετοχικό.
Κατανάλωση test 5,8 l
Σύμφωνοι, τα 33.690 ευρώ του αυτοκινήτου δοκιμής μας δεν είναι μια τιμή, που μπορεί να θεωρηθεί ευκαιρία. Ωστόσο, η υψηλότερη κατά 2.000 ευρώ τιμή σε σχέση με της έκδοσης των 1,8 λίτρων κάνει τους ενδιαφερόμενους να σκέφτονται πως μπροστά στην κατά πολύ μεγαλύτερη αξία της νέας έκδοσης το κόστος της δεν είναι μεγάλο. Ταυτόχρονα, με κατανάλωση 5,7 λίτρων ανά 100 km, το C- HR 2.0 Hybrid, «καίει» μόλις 0,2 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το 1.8 Hybrid. Μάλιστα, το νεότερο μοντέλο καταφέρνει να έχει αυτονομία 740 km!
Συμπέρασμα
Με το C-HR η Toyota εμπλουτίζει σε μεγάλο βαθμό τη σκηνή των SUV. Και με το νέο δίλιτρο υβριδικό σύστημα κινητήρων η τεχνολογία του τηρεί ό,τι υπόσχεται η σχεδίασή του, ενώ έχει καλή οδική συμπεριφορά και οικονομική κατανάλωση.