Toyota RAV4: Πληθωρικό, με 306 ίππους και κατανάλωση μόλις 6λτ/100χλμ
Διαβάστηκε από 354380 αναγνώστες - 20/8/2022
Η κατανάλωση των 6λτ/100χλμ, οι εξαιρετικές δυνατότητες του κι η μαεστρία στο να κρύβει τον όγκο του στις καθημερινές μετακινήσεις κάνουν το Toyota RAV 4 PHEV να ξεχωρίζει.
Μπορεί η Toyota να ρίχνει το βάρος της στους κινητήρες υδρογόνου, αλλά γνωρίζει καλά ότι αυτή τη στιγμή ο εξηλεκτρισμός πουλάει και δεν θα μπορούσε να τον αγνοήσει. Έτσι παρουσίασε το RAV4 πέμπτης γενιάς σε Plug-in υβριδική έκδοση, με κινητήριο σύνολο που τα «σπάει» τόσο σε κατανάλωση, όσο και ιπποδύναμη, καταφέρνοντας να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο μεγάλο SUV, έτοιμο να συνεχίσει να απολαμβάνει την πρώτη θέση πωλήσεων στην κατηγορία του.
Εντυπωσιακό σε όγκο και σχεδίαση το Toyota RAV4
Πληθωρικό! Η λέξη που περιγράφει ακριβώς τη εξωτερική σχεδίαση του Toyota RAV4. Αιχμηρό, με επιβλητικές διαστάσεις και όγκο που ξεχωρίζει, το SUV αφήνει το δικό του στίγμα στο δρόμο. Το μπροστινό μέρος με τα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα Βi-LED, τη μάσκα και τις γωνίες του προφυλακτήρα που θυμίζουν αγριεμένο πρόσωπο, δίνουν ένα πιο επιθετικό τόνο στο αυτοκίνητο, το οποίο ενισχύεται από τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους. Εντυπωσιακό και το πίσω μέρος, όπου δεσπόζουν το τεράστιο παράθυρο της πόρτας του πορτμπαγκάζ, τα διαιρούμενα φώτα και οι δυο απολήξεις της εξάτμισης. Το αυτοκίνητο πατάει πάνω σε σχεδιαστικά όμορφες 18αρες ζάντες αλουμινίου, που όμως φαίνονται μικρές μπροστά στον εντυπωσιακό όγκο του. Τα μπλε στοιχεία στο σήμα της εταιρίας, το logo και η τάπα φόρτισης στην αριστερή μεριά ξεχωρίζουν την πριζάτη έκδοση από τις απλές.
Πλούσιο σε χώρους με εξαιρετική εργονομία το εσωτερικό του Toyota RAV4
Πληθωρική κι η καμπίνα του Toyota RAV4, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, κυρίως στο ταμπλό, να είναι μαλακά και με εξαιρετική συναρμογή. Σε πολύ υψηλό επίπεδο είναι κι η εργονομία, με αρκετές έξυπνες μικροθήκες και διακόπτες στις κατάλληλες θέσεις για τον οδηγό. Το τιμόνι είναι πολυλειτουργικό κι ο πίνακας οργάνων είναι ημιψηφιακός με ένδειξη για τη στάθμη της μπαταρίας, αλλά ελαφρώς παλαιάς σχεδίασης. Την παράσταση κλέβει η μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών για το σύστημα Toyota Touch, που υστερεί λίγο σε γραφικά, αλλά προσφέρει εκπληκτικές δυνατότητες συνδεσιμότητας, όπως η απομακρυσμένη ρύθμιση θερμοκρασίας στην καμπίνα. Χωροταξικά μπορεί να φιλοξενήσει με περίσσια άνεση 3 ενήλικες επιβάτες πίσω, με το χώρο αποσκευών να βρίσκεται στα 500 λίτρα.
¶ψογη ισορροπία δύναμης και κατανάλωσης
Το Toyota RAV4 Plug-In παίρνει κίνηση από ένα σύνολο που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων, δυο ηλεκτρικά μοτέρ και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, προσφέροντας ισχύ 306 ίππων. Η κίνηση μπορεί να περάσει ταυτόχρονα και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός e-CVΤ κιβωτίου, το οποίο για τα δεδομένα της τεχνολογίας που φέρει, είναι ομαλό σε λειτουργία κι ήσυχο. Η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου φαίνεται και στις επιδόσεις του, με το 0-100χλμ/ώρα να έρχεται σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ αρκετά εντυπωσιακά είναι το 60-100 και το 80-120 χλμ./ώρα που χρειάζονται 3,1 και 4,0 δλ. αντίστοιχα. Εκτός όμως από εξαιρετικές επιδόσεις έχει και φανταστική οικονομία καυσίμου, ειδικά για το 1.900 κιλών αμάξωμα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε η μέση κατανάλωση, έχοντας επιλεγμένη την υβριδική κίνηση, να είναι κοντά στα 6λτ/100 χλμ, ενώ με φορτισμένες μπαταρίες μπορέσαμε και κινηθήκαμε εντός πόλης περίπου 65 χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα. Νούμερα που, μήτε άλλο, δεν συναντάς εύκολα στην κατηγορία.
Ικανό και άνετο τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο χώμα
Η οδική συμπεριφορά του RAV4 PHEV είναι προσανατολισμένη καθαρά στην άνεση και στην premium ποιότητα κύλισης. Οι αναρτήσεις του είναι σχεδιασμένες να απορροφούν έντεχνα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να μην φανερώνουν το βάρος του SUV. Αυτό έχει κάπως αρνητικό αντίτυπο στις κλίσεις που παίρνει όταν το πιέζεις έντονα σε στροφές και παρουσιάζει μια υποστροφική τάση, που όμως ισοσταθμίζεται χάρη στην ηλεκτρονική τετρακίνηση και στο εξαιρετικό σε αίσθηση και πληροφορία τιμόνι. Μέσα στα στενά της πόλης θέλει λίγο παραπάνω συνήθεια ο όγκος του, αλλά δεν θα δυσκολευτεί να κινηθεί με χάρη. Ταυτόχρονα τα 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και η λειτουργία Trail, επιτρέπουν στο SUV να μπει σε χωμάτινα μονοπάτια και σε συνδυασμό με το «κλείδωμα» της 4κίνησης να τα καταφέρει με περίσσια άνεση, βγάζοντας τον οδηγό του ατσαλάκωτο από την όποια «σκονισμένη περιπέτεια» του.
Κάνει τα πάντα
Το Τoyota RAV4 PHEV είναι αναμφίβολα ένα ολοκληρωμένο μεγάλο SUV, που χαρακτηρίζεται για την οικονομία και την ιπποδύναμή του, χωρίς να στερείται σε χώρους και εξοπλισμό. Η τιμή του είναι κάπως αλμυρή για την κατηγορία του, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε την τεχνολογία και τις δυνατότητες που έχει. Δύσκολα θα βρει κάποιος ένα τέτοιο αυτοκίνητο να καίει 6λτ/100 χλμ και να πηγαίνει το ίδιο καλά σε άσφαλτο και χώμα.