Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Fun to drive κι οικονομία σε ένα

Fun to drive κι οικονομία σε ένα

Διαβάστηκε από 351234 αναγνώστες - 20/8/2022

Το Ford Puma είναι ίσως το πιο fun to drive SUV, χωρίς να χρειάζεται ατελείωτα λίτρα κατανάλωσης, μιας και η μέση τιμής της κυμαίνεται στα 7,2λτ/100χλμ.

Κοινοποίησέ το »


To Ford Puma είναι ένα μίνι-φαινόμενο στην κατηγορία των μικρών SUV. Oι ήπιοι υβριδικοί του κινητήρες προσφέρουν επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, ενώ η οδηγική συμπεριφορά του θα πρέπει να γίνει μάθημα σε πανεπιστήμιο, με διδακτέα ύλη πως θα  πρέπει να στήνεται και να συμπεριφέρεται ένα SUV. Με το αυτόματο κιβώτιο αποκτά ακόμα ένα πλεονέκτημα, την ευκολία χρήσης, ειδικά εντός πόλης, χωρίς όμως να χάνει στιγμή τον Fun to drive χαρακτήρα του.

Δυναμική εμφάνιση στην ST-Line έκδοση για το Ford Puma
To μικρό SUV της Ford κέρδισε από την αρχή, την προσοχή του κοινού χάρη στην μυώδη και ελκυστική σχεδίαση του.  Πλέον διατίθεται μόνο στις εκδόσεις ST-Line, που τονίζουν ακόμα περισσότερο την σπορτίφ αισθητική του. Ο εμπρός πρόβολος ξεχωρίζει χάρη στο τονισμένο καπό και τους εντυπωσιακούς αεραγωγούς στο δυναμικά σχεδιασμένο προφυλακτήρα, με την μαύρη μάσκα να συμπληρώνει την εικόνα. Τα πλαϊνά μαρσπιέ ενισχύουν το πρωτοποριακό look του μοντέλου, στέλνοντας ομαλά το μάτι στο πίσω μέρος, όπου συναντάμε τον «φουσκωμένο» πίσω προφυλακτήρα, τα διαιρούμενα φώτα και το όνομα του αυτοκινήτου στη πόρτα του πορτμπαγκάζ. Τη δυναμική σχεδιαστική φιλοσοφία του αυτοκινήτου ολοκληρώνουν οι 17αρες ζάντες αλουμινίου, τα φιμέ τζάμια και η μειωμένη απόσταση από το έδαφος.

Το Puma έχει τον κορυφαίο χώρο πορτμπαγκάζ στην κατηγορία του και μοντέρνο εσωτερικό
Ο εσωτερικός διάκοσμος του Puma χαρακτηρίζεται από την μοντέρνα σχεδίαση του και τον πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό. Τα πλαστικά που έχει χρησιμοποιήσει η  Ford είναι καλής ποιότητας και μαλακά, ενώ εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στη συναρμογή. Τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα, προσφέροντας πολύ καλή πλευρική στήριξη και δυνατότητα να το κατεβάσεις τόσο χαμηλά που θα ξεχάσεις ότι βρίσκεσαι σε SUV. Το flat-bottom τιμόνι είναι κομψό, γεμάτο χειριστήρια, από όπου μπορεί να επέμβεις σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με τα paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων να δίνουν ένα σπορτίφ τόνο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών είναι ευανάγνωστος, αλλάζει χρώματα ανάλογα το mode οδήγησης και δένει άψογα, τόσο με το ύφος τους αυτοκινήτου, όσο και με την οθόνη του infotainment των 8 ιντσών. Γεμάτο με πρακτικές θήκες για μικροπράγματα, η καμπίνα του Puma μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 άτομα και χάρη στο τεράστιο πορτμπαγκάζ των 456 λίτρων, μπορεί να κουβαλήσει σχεδόν τα πάντα. Μυστικό του χαρτί είναι το Mega Box, ένας επιπλέον χώρος 80 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, που είναι αδιάβροχος και διαθέτει μέχρι και τάπα αποστράγγισης, αυξάνοντας το συνολικό διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο στα 536 λίτρα.

 Μόλις 7,2 λτ/100χλμ με ρεπρίζ που «προκαλούν»
Το Ford Puma της δοκιμής μας παίρνει κίνηση από τον 1.000αρη Εcoboost των 125 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, γνωστός και από την χειροκίνητη έκδοση, τραβάει από χαμηλά, είναι γεμάτος στις μεσαίες στροφές και διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του. Η μίζα-γεννήτρια 48V και τα extra 50Νm ροπή παίζουν σημαντικό ρόλο στον ομαλό χαρακτήρα του κινητήρα, αλλά και στις επιδόσεις του. Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται αρκετά καλά με το υπόλοιπο σύνολο, με τις αλλαγές να μην είναι κορυφαίες, αλλά να παραμένουν γρήγορες, επιτρέποντας στο Puma να κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα. Την μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με την χειροκίνητη έκδοση συναντάμε στις ρεπρίζ, όπου λόγω του kick-down, το SUV κάνει το 60-100χλμ/ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα και το 80-120 χλμ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα, έναντι 7,2 και 10,6 αντίστοιχα που θέλει το χειροκίνητο. Η μέση κατανάλωση  παραμένει σε λογικά επίπεδα, με την τιμή της να μην ξεπερνά τα 7,2 λίτρα/100 χλμ.
 

Το αυτόματο Ford Puma στο δρόμο συνεχίζει να είναι fun to drive

Το Puma είναι ίσως το πιο fun to drive Β-SUV, χωρίς να χάνει ιδιαίτερα τις αρετές που το κάνουν κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, η σφιχτή ανάρτηση της ST-Line έκδοσης είναι κορυφαία, προσφέροντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει κλίσεις, ενώ σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγάς ένα χαμηλωμένο αυτοκίνητο κι όχι κάποιο SUV.  Ταυτόχρονα δεν κουράζει ιδιαίτερα σε λακκούβες και σαμαράκια,  ενώ οι θόρυβοι που περνάνε στην καμπίνα είναι απειροελάχιστοι. Το αυτόματο κιβώτιο, ανάλογα με το οδηγικό mode, αλλάζει τις ταχύτητες σε διαφορετικές στροφές, ώστε να συμβαδίζει με τις επιθυμίες του οδηγού. Έτσι στην επιλογή «eco», οι αλλαγές γίνονται κάτω από τις 3.000 στροφές, ενώ στην  ένδειξη «sport» το κιβώτιο δεν θα αλλάξει ταχύτητα μέχρι να μπει το στροφόμετρο στην κόκκινη περιοχή. Το Puma επιταχύνει ομαλά και ανεβάζει χιλιόμετρα εκπληκτικά γρήγορα, κάτι που οφείλεται, εκτός του πολύ καλού κινητήρα, στην σωστή κλιμάκωση του 7ταχυτου κιβωτίου.

Εκπληκτική επιλογή το αυτόματο Ford Puma

Το Puma ήταν από την αρχή μια από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των μικρών SUV, αφού κατάφερε να συνδυάζει επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, καλούς χώρους, κορυφαίο πορτμπαγκάζ και φυσικά οδηγική ευχαρίστηση. Με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου ανεβάζει κι άλλο τον πήχη, μιας και γίνεται πιο εύκολο και άνετο στην καθημερινή χρήση, χωρίς να χάνει τα προγενέστερα προτερήματα του.