Καλαμάτα-Ορεστιάδα με ένα γέμισμα και μόλις 10ευρώ/100χλμ
Διαβάστηκε από 354378 αναγνώστες - 20/8/2022
Το πιο value for money της κατηγορίας του, το ανανεωμένο Dacia Duster έρχεται με 1.000αρη κινητήρα βενζίνης - υγραερίου και χάρη στα 2 ντεπόζιτα υπόσχεται αυτονομία πάνω από 1.100 χλμ και μέσο κόστος καυσίμου μόλις 10 ευρώ ανά 100χλμ! Σκληροτράχηλο, ικανότατο κι οικονομικό!
Το Dacia Duster μετράει 12 χρόνια παρουσίας στους δρόμους κι έχει αποδείξει με το παραπάνω την αξία του και τις δυνατότητες του. Έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από το ελληνικό και ευρωπαϊκό κοινό, που του χάρισαν μια θέση ανάμεσα στα 20 πιο δημοφιλή crossover της ευρωπαϊκής αγοράς το 2020. Η εταιρία βλέποντας την ανταπόκριση του κόσμο προς το μοντέλο της προχώρησε σε ένα μικρό facelift , που έκανε το Duster πιο σύγχρονο τόσο σε αισθητική, όσο και σε τεχνολογία. Αυτό που δεν πείραξε είναι τα πετυχημένα μηχανικά κινητήρια σύνολα, όπως ο κινητήρας 1.0 TCE διπλού καυσίμου με το εργοστασιακό κιτ υγραερίου, που ρίχνει αρκετά χαμηλά το κόστος μετακίνησης.
Μικρές αλλά σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές για το Dacia Duster
Το νέο Duster δεν φέρει κοσμοϊστορικές σχεδιαστικές αλλαγές και συνεχίζει να ξεχωρίζει για το μυώδες αμάξωμα του και την απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά), αλλά όσες έγιναν είναι στοχευμένες και φρέσκαραν στο έπακρο το μοντέλο. Η αρχή έγινε από την μάσκα, όπου έχει μεγαλώσει αρκετά, έγινε τρισδιάστατη και απέκτησε λεπτομέρειες χρωμίου. Τα μπροστά φωτιστικά σώματα LED ανασχεδιάστηκαν κι απέκτησαν το γραφικό «Υ», σήμα υπογραφής της Dacia, ενώ η ίδια σχεδίαση φιλοσοφία ακολουθήθηκε και στα πίσω LED φώτα. Στο βωμό της ανανέωσης βρέθηκε κι η πίσω αεροτομή, καθώς κι οι νέες ζάντες αλουμινίου που πλέον έχουν καλύτερη αεροδυναμική.
Αναβαθμίστηκε τεχνολογικά και αισθητικά η καμπίνα του Dacia Duster
Το εσωτερικό του Dacia Duster έχει αναβαθμιστεί στο τομέα της αισθητικής και της τεχνολογίας, ενώ έχει ανέβει και το επίπεδο πρακτικότητας του μοντέλου χάρη στις έξυπνες προσθήκες, όπως ο αποθηκευτικός χώρος 1,1 λίτρων κάτω από το συρόμενο υποβραχιόνιο της κεντρικής κονσόλας. Τα υλικά κατασκευής είναι κάπως σκληρά, ικανά να αντέξουν κακομεταχείριση, αλλά με καλή εφαρμογή που μειώνει στο ελάχιστο τους τριγμούς. Τα καθίσματα έχουν ανασχεδιαστεί και πλέον είναι ακόμα πιο άνετα και ευρύχωρα, ενώ ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δυο αναλογικά όργανα και μια μικρή κεντρική οθόνη, με την ένδειξη καυσίμου LPG να κάνει τη διαφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η κεντρική κονσόλα του ανανεωμένου SUV έχει έρθει ψηλότερα, επιτρέποντας στον οδηγό πιο άμεση πρόσβαση, κι έχει δεχτεί τις κατάλληλες αλλαγές ώστε να στεγάσει τη νέα οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία είναι εφοδιασμένη με το ανανεωμένο infotainment σύστημα και έχει δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay ή Android Auto. Η ευρυχωρία του μοντέλου παραμένει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα, όπου στις πίσω θέσεις μπορούν να κάτσουν με σχετική ευκολία 3 ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 455 λίτρα.
Το Dacia Duster LPG μπορεί να χαρίσει πάνω από 1.100 χλμ αυτονομία
Το Dacia Duster της δοκιμής μας φοράει τον 1.000αρη ΤCe κινητήρα, που έχει δεχτεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να μπορεί να κινείται και με υγραέριο. Η απόδοση του ακουμπάει τους 100 ίππους όταν λειτούργει με LPG και τους 92 όταν καίει βενζίνη. Το μοτέρ συνεργάζεται με ένα 6ταχυτητο χειροκίνητο κιβώτιο με αραιή κλιμάκωση που βοηθάει στο τομέα της οικονομίας. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου δεν συγκινούν αλλά ούτε απογοητεύουν, με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου να είναι καθαρά προσανατολισμένος στο μικρό κόστος μετακίνησης και την αυτονομία. Η μέση κατανάλωση με βενζίνη κυμαίνεται στα 8 λτ/100χλμ και με υγραέριο στα 9,3 λτ/100χλμ ή 10 ευρώ/100χλμ (τιμή LPG 1,07 ευρώ/λτ) , ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η συνολική αυτονομία του μοντέλου μπορεί να ξεπεράσει τα 1,150 χλμ, χάρη στο συνδυασμό του ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων και του ρεζερβουάρ υγραερίου 49 λίτρων.
¶νετο σε άσφαλτο και χώμα το Dacia Duster
Το Dacia Duster χαρακτηρίζεται για την ευχάριστη οδική συμπεριφορά του και την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες. Οι μαλακές αναρτήσεις του δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα στην απορρόφηση των κακοτεχνιών, καταφέρνοντας να κρατάνε τις κλίσεις σε στροφές σε λογικά επίπεδα. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ, κάνοντας το εύκολο στο χειρισμό ειδικά στα στενά της πόλης, με τη θέση οδήγησης και τα μεγάλα παράθυρα να επιτρέπουν στον οδηγό να έχει καλή περιφερειακή όραση, βοηθώντας ιδιαίτερα στις διασταυρώσεις. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι καλές γωνίες προσέγγισης λόγω των κοντών προβόλων, κάνουν το Duster κατάλληλο για χωμάτινες διαδρομές, αλλά αν αναζητάς ακόμα περισσότερη περιπέτεια προτείνουμε να στραφείς στις τετρακίνητες εκδοχές του μοντέλου.
Γεμίζεις το Dacia Duster LPG και ξεχνάς να σταματήσεις
Το ανανεωμένο Dacia Duster LPG φαντάζει ένα από τα πιο ιδανικά αυτοκίνητα για εκείνον που ζητά ένα οικογενειακό SUV, με καλό τεχνολογικό υπόβαθρο, ικανό εντός κι εκτός δρόμους, χωρίς να ξεφεύγει ούτε σε κόστος απόκτησης αλλά ούτε και σε κόστος κατανάλωσης. Μεγάλο του ατού η εξωπραγματική αυτονομία που προσφέρει με τις δυο δεξαμενές καυσίμου.