BMW και Volkswagen ζητούν από την ΕΕ «χαλάρωση» των δασμών στην Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε ευνοϊκότερους όρους για τις δύο εταιρείες
Οι Γερμανοί έκαναν το 1/3 των εσόδων τους στην Κίνα και φοβούνται τα αντίποινα
Μια πιθανή συμφωνία θα σημάνει το πρώτο βήμα προς τον συμβιβασμό
Το φθινόπωρο τελειώνει η διορία για την οριστική απόφαση
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε ευνοϊκότερους όρους για τις δύο εταιρείες
Οι Γερμανοί, τόσο διά μέσου της κυβέρνησης της χώρας, όσο και μέσω των αυτοκινητοβιομηχανιών τους, αποτελούν την «κυρίαρχη» φωνή υπέρ της διακοπής επιβολής δασμών στους Κινέζους. Μάλιστα, δύο εκ των μεγαλύτερων και πιο ιστορικών παρουσιών του ευρωπαϊκού χώρου, Volkswagen και BMW, έχουν ξεκινήσει να ασκούν έντονες πιέσεις στην ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση και όπως αποδίδουν διάφορες πηγές, οι πιέσεις αυτές έχουν ήδη αρχίσει να «πιάνουν τόπο». Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του εξωτερικού, η Ευρωπαϊκή Ένωση δηλώνει πρόθυμη να εντάξει τις δύο σπουδαίες εταιρείες στην λίστα με τους λεγόμενους συνεργάτες της, γεγονός το οποίο θα φέρει την μείωση των δασμών στο 20,8% από το 37,6% στα μοντέλα τους που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Οι Γερμανοί έκαναν το 1/3 των εσόδων τους στην Κίνα και φοβούνται τα αντίποινα
Την γενικότερη ισχύ των εταιρειών της Γερμανίας τη γνωρίζουμε, καθώς διαθέτουν ονόματα με τεράστια παράδοση και δύναμη στον παγκόσμιο αυτοκινητοβιομηχανικό χάρτη και κυρίως στις Δυτικές χώρες. Εκτός όμως του γεγονότος ότι πρόκειται για δύο εκ των σπουδαιότερων εταιρειών στη Δύση, οι γερμανικές εταιρείες έχουν τεράστια δυναμική και στην κινεζική αγορά, καθώς το ένα τρίτο των συνολικών τους εσόδων κατά το περυσινό έτος, προήλθε από εκεί. Για τον λόγο αυτό, έχουν ένα κίνητρο... παραπάνω να φοβούνται, καθώς σε καμία περίπτωση δεν επιθυμείται η περαιτέρω επιδείνωση των σχέσεων, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει μέχρι και σε αντίποινα από την κινεζική πλευρά.
Μια πιθανή συμφωνία θα σημάνει το πρώτο βήμα προς τον συμβιβασμό
Οι «φωνές» των εταιρειών ξεκίνησαν από γεγονότα όπως το ακόλουθο, όταν και μοντέλα σαν το ηλεκτρικό Mini της BMW και το Cupra Tavascan, το οποίο κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο του ομίλου που διατηρεί στην Κίνα, τα έστειλε «αυτόματα» στο υψηλότερο επίπεδο δασμών. Το γεγονός ότι τόσο νωρίς - χρονικά - η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεχθεί αρκετά (εντός των τειχών) «χτυπήματα», καταδεικνύει τόσο την σύγχυση που επικρατεί εντός της Ευρώπης, όσο και την ισχυρή παρουσία των εταιρειών της «Γηραιάς Ηπείρου» στην Ασιατική και δη την κινεζική αγορά. Εάν η Ε.Ε. λυγίσει στην πίεση των VW και BMW, θα μπορούσε να σημάνει το πρώτο βήμα προς έναν μακροπρόθεσμο συμβιβασμό με την άλλη πλευρά.
Το φθινόπωρο τελειώνει η διορία για την οριστική απόφαση
Κάποια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα χρειαστεί να λάβει μια τελική απόφαση σχετικά με το ποια θα είναι η πορεία που θα ακολουθηθεί για τους δασμούς. Θυμίζουμε ότι η επιβολή αυτών έχει (τουλάχιστον ως προς το παρόν) χαρακτήρα «προκαταρκτικό», με άπαντες να αναμένουν την έλευση του φθινοπώρου για την τελική απόφαση της ευρωπαϊκής πλευράς. Παράλληλα, είναι αρκετοί παράγοντες που ακόμη αναμένουν την πιστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως αναφέρει ρεπορτάζ από το εξωτερικό, εκπρόσωπος της Ε.Ε. δήλωσε ότι υπάρχουν αιτήματα από εταιρείες οι οποίες δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων κατά τη διάρκεια της έρευνας και η τελική αξιολόγηση αυτών θα καθυστερήσει.
Σχολιάστε |