Βάζει «φρένο» η Mercedes στην εγκατάλειψη των θερμικών κινητήρων
Βάζει «φρένο» η Mercedes στην εγκατάλειψη των θερμικών κινητήρων
Αναμένει την κυκλοφορία μοντέλων εσωτερικής καύσης και μετά το 2030 ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας
Το παράδειγμα της S-Class και η επένδυση στα συμβατικά συστήματα κίνησης
Δεν αναστέλλεται η ανάπτυξη πλατφόρμας για την νέα EQS
Βάζει «φρένο» η Mercedes στην εγκατάλειψη των θερμικών κινητήρων
Όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει την απαγόρευση πώλησης νέων ΙΧ με θερμικό κινητήρα από το 2035. Όμως, όλο και πιο δύσκολη φαίνεται η επερχόμενη μετάβαση στην νέα, ηλεκτρική εποχή για αρκετές εταιρείες. Ανάμεσά τους βρίσκεται και η Mercedes, η οποία μάλιστα, μέχρι πρότινος αποτελούσε μια εκ των πιο ισχυρών (από σκοπιά δηλώσεων) παρουσιών, καθώς είχε ανακοινώσει πως από το 2030 κι έπειτα, θα κατασκευάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Τώρα, οι Γερμανοί πραγματοποιούν αλλαγή πορείας, καθώς η αγορά των ηλεκτρικών δεν εξελίσσεται με την ταχύτητα που περίμεναν εταιρείες και κατασκευαστές.
Αναμένει την κυκλοφορία μοντέλων εσωτερικής καύσης και μετά το 2030 ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Kallenius, «άνοιξε τα χαρτιά του» στον τύπο της Γερμανίας, σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις, αλλά και το μέλλον της εταιρείας. Ιδιαίτερο «θόρυβο» προκάλεσε η τοποθέτησή του για τους θερμικούς κινητήρες και η πεποίθηση ότι θα διατηρηθούν μέσα στη δεκαετία του 2030. Όπως γνωρίζουμε, οι Γερμανοί έχουν ήδη θέσει ως προϋπολογισμό έτους περί τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό το οποίο προορίζεται για την παραγωγή «υψηλής τεχνολογίας καύσης», την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση. Ακόμη, θυμίζουμε ότι η Mercedes διατηρεί συμφωνία με την Geely για από κοινού συνεργασία σε υβριδικούς κινητήρες και με εξειδίκευση στην επέκταση αυτονομίας.
Το παράδειγμα της S-Class και η επένδυση στα συμβατικά συστήματα κίνησης
Ο ίδιος ο Kallenius παραδέχθηκε ότι η Mercedes έχει δαπανήσει πολύ μεγαλύτερο ποσό από ό,τι συνήθιζε για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης: «Έχουμε επενδύσει πολλά περισσότερα στην αναβάθμιση του μοντέλου της νέας S-Class με κινητήρα εσωτερικής καύσης από ό,τι συνήθως ξοδεύουμε σε κάποιο facelift». Στόχος των Γερμανών είναι η διασφάλιση ότι οι νέοι κινητήρες θα πληρούν τους όρους και κανονισμούς των Euro 7 και China 7, δηλαδή τα μέτρα περί «καθαρότητας» των κινητήρων. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, η επένδυση «αγγίζει» τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ. Από την άλλη, η γενικότερη αβεβαιότητα σχετικά με το τι θα ισχύσει και το πότε, επηρεάζεται από τις εξελίξεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Δεν αναστέλλεται η ανάπτυξη πλατφόρμας για την νέα EQS
Ο Kallenius ανέφερε ότι η πρόβλεψη που κάνει για το άμεσο μέλλον, σε συνδυασμό με τους νέους στόχους της εταιρείας, θέλει το 50% των πωλήσεων έως και το 2030, να αποτελείται από υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά, οι Γερμανοί δεν φαίνονται έτοιμοι για την σαρωτική αλλαγή, καθώς, παρά τα μη ικανοποιητικά αποτελέσματα αναφορικά με τα ηλεκτρικά και τις παραδόσεις τους, δεν αναμένεται να σταματήσουν άλλες διαδικασίες και έργα. Η παραφιλολογία μάλιστα, ήθελε την ακύρωση της ανάπτυξης πλατφόρμας για την νέα EQS, με τον Kallenius όχι μόνο να αρνείται κατηγορηματικά τις φήμες, αλλά να υπογραμμίζει την τάχιστη εξέλιξή της. Επιπρόσθετα, ανέφερε πως δεν πρόκειται να καταργηθούν τα σχέδια περί των οκτώ εργοστασίων κατασκευής μπαταριών, τα οποία θα αποτελέσουν την «ραχοκοκαλιά» των ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας.
Σχολιάστε |