autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
CARIΑD: Πώς ένα λογισμικό πηγαίνει πίσω τη VW

CARIΑD: Πώς ένα λογισμικό πηγαίνει πίσω τη VW

23/9/2024

Πλέον τα αυτοκίνητα είναι υπολογιστές με ρόδες και το λογισμικό είναι το Α και το Ω.
Η VW έκανε βιαστική στροφή στα ηλεκτρικά, ίδρυσε την CARIAD για να εξελίσσει τα λογισμικά.
Τα πρώτα ID.3 δεν μπορούσαν να οδηγηθούν. Γίνονται καθυστερήσεις στην παραγωγή όλου του Ομίλου.
Η VW άλλαξε CEO, θέλει να κάνει αναδιάρθρωση στην CARIAD απολύοντας το 31%.

Πλέον τα αυτοκίνητα είναι υπολογιστές με ρόδες και το λογισμικό είναι το Α και το Ω

Όπως έχει γίνει γνωστό, η VW αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα και σκοπεύει να κλείσει 2 εργοστάσια, απολύοντας 20.000 άτομα. Οι αναταραχές από τους υπαλλήλους έχουν ήδη ξεκινήσει, με 25.000 εργαζομένους να αντιδρούν στα κεντρικά της VW στο Wolfsburg.
Πώς όμως ένας κολοσσός σαν τον Όμιλο VW, που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έφτασε στο σημείο να πρέπει να εξοικονομήσει 10 δις ευρώ μέχρι το 2026; Η απάντηση βρίσκεται σε λανθασμένες –όπως φαίνεται- επιλογές που αφορούν στο λογισμικό των μοντέλων της.

Στη σημερινή εποχή, το λογισμικό ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν διαχειρίζεται μόνο τον κινητήρα, το σύστημα πλοήγησης και τα πολυμέσα, όπως συνέβαινε στα παλαιότερα οχήματα. Πλέον, σωστή λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης, του κλιματισμού, των ασύρματων ενημερώσεων, και γενικά οτιδήποτε έχει να κάνει με το όχημα εξαρτάται από ένα ενιαίο λογισμικό και όχι από διαφορετικούς εγκεφάλους που δούλευαν αυτόνομα, όπως παλιά. Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το λογισμικό επηρεάζει επιπλέον τη διαχείριση των μπαταριών και την ικανότητα γρήγορης φόρτισης.
Με άλλα λόγια, τα αυτοκίνητα σήμερα μοιάζουν πολύ με έναν «υπολογιστή με ρόδες». Για να παράγει μια εταιρεία εξαιρετικά μοντέλα, θα πρέπει ουσιαστικά να έχει γίνει εξαιρετική στην κατασκευή υπολογιστών, και η εξέλιξη του λογισμικού παίζει άκρως σημαντικό ρόλο.

Μπορούμε να πούμε πως αυτός που ξεκίνησε τη «μόδα» ενός «υπολογιστή με ρόδες» είναι ο Elon Musk. Όταν παρουσιάστηκε το Tesla Model S το 2012, το αυτοκίνητο εντυπωσίασε με το εσωτερικό του, που διέθετε μια τεράστια οθόνη αφής 17 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, μέσω της οποίας γίνονταν όλες οι λειτουργίες, από το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό μέχρι τα φώτα και τις πόρτες.

Η VW έκανε βιαστική στροφή στα ηλεκτρικά, ίδρυσε την CARIAD για να εξελίσσει τα λογισμικά

Πίσω στο 2015, η VW βρέθηκε αντιμέτωπη με αυτό που ονομάζεται «Dieselgate» και ουσιαστικά ήταν ένα σκάνδαλο που αφορούσε στις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων μοντέλων. Αμέσως μετά έκανε μια βιαστική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, θέλοντας να δείξει μεταμέλεια. Ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της VW, κ. Herbert Diess, αποφάσισε να ακολουθήσει το παράδειγμα της Tesla, και έθεσε ως στόχο το 60% τουλάχιστον της ανάπτυξης λογισμικού να γίνεται από την ίδια την εταιρεία, όπως ακριβώς κάνει η Tesla, αντί να βασιστεί σε εξωτερικούς προμηθευτές.

Για να πετύχει αυτό το στόχο, η VW ίδρυσε την CARIAD, δηλαδή το τμήμα λογισμικού του Ομίλου, που θα εξελίσσει software για όλες τις μάρκες. Ο Diess θεωρούσε πως αν η κάθε ξεχωριστή εταιρεία του Group (VW, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Porsche, Lamborghini και Bentley) δημιουργούσε τη δική της πλατφόρμα λογισμικού, αυτό θα σπαταλούσε πόρους χωρίς μεγάλο αποτέλεσμα.

Η ειδοποιός διαφορά είναι πως η Tesla ιδρύθηκε από τον Martin Eberhard και τον Marc Tarpenning, οι οποίοι έχουν υπόβαθρο σε εταιρείες τεχνολογίας και αργότερα αποφάσισαν να κατασκευάσουν αυτοκίνητα, το αντίθετο δηλαδή με όλες τις «παραδοσιακές» αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τα πρώτα ID.3 δεν μπορούσαν να οδηγηθούν. Γίνονται καθυστερήσεις στην παραγωγή όλου του Ομίλου

Τα προβλήματα στην CARIAD εμφανίστηκαν νωρίς. Τα πρώτα VW ID.3 παραγωγής κυριολεκτικά δεν μπορούσαν να οδηγηθούν και έμειναν παρκαρισμένα σε αποθήκες σε όλη τη Γερμανία, μέχρι η CARIAD να διορθώσει τις δυσλειτουργίες του λογισμικού πριν ξεκινήσουν οι παραδόσεις. Ακόμα και όταν αυτά παραδόθηκαν στους πελάτες, οι ιδιοκτήτες των πρώτων μοντέλων έκαναν πολλά παράπονα σχετικά με προβλήματα στο λογισμικό, το οποίο είτε είχε καθυστερημένη απόκριση, είτε δεν λειτουργούσε σωστά.

Το γεγονός πως το συγκεκριμένο παράρτημα είναι υπεύθυνο για την εξέλιξη του software όλων των εταιρειών του Ομίλου VW, έχει ως αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις στην εξέλιξη και στις παραδόσεις των οχημάτων να συσσωρεύονται. Όπως αναφέρουν τα διεθνή Μέσα, το εμπορικό λανσάρισμα του Audi Q6 e-tron και της Porsche Macan αναβλήθηκε αρκετές φορές λόγω καθυστερήσεων στην ανάπτυξη της πλατφόρμας λογισμικού 1,2. Αυτή ήταν αρχικά προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί το 2022, με την CARIAD να δίνει παράταση στα τέλη του 2023, για να χρησιμοποιηθεί στα μοντέλα του 2024.
Σύμφωνα με δημοσιεύσεις, η εν λόγω πλατφόρμα δεν θα είναι έτοιμη μέχρι το 2025.
Φυσικά, η Porsche δεν θα μπορούσε να περιμένει για πάντα πότε θα ετοιμαστεί η πλατφόρμα 1.2 και έτσι στράφηκε στη Google, ούτως ώστε να ενσωματώσει το λειτουργικό Android Automotive.

Αυτές δεν είναι οι μόνες καθυστερήσεις: Το λογισμικό E3 2.0 θα χρησιμοποιούταν αρχικά σε όλα τα VW, Seat, Cupra και Skoda παραγωγής από το 2025, και αργότερα και στις υπόλοιπες μάρκες του Ομίλου. Πλέον αυτό εξελίσσεται εξολοκλήρου από την αρχή, με το προηγούμενο κόστος ανάπτυξης που άγγιξε τα 1,5 δις ευρώ να χάνεται ανεκμετάλλευτο…

Η VW άλλαξε CEO, θέλει να κάνει αναδιάρθρωση στην CARIAD απολύοντας το 31%

Ο Herbert Diess έπαψε να είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου το καλοκαίρι του 2022 και αντικαταστήθηκε από τον Oliver Blume, έναν άνθρωπο που βρίσκεται στη VW από το 1994 και είναι ο CEO της Porsche. Με τον Blume στο τιμόνι, η VW είναι πιο συζητήσιμη σε μια ενδεχόμενη συνεργασία με εξωτερικούς προμηθευτές, όπως η Bosch και η Continental. Η δε Audi, έκανε συνεργασία με την κινεζική SAIC για την εξέλιξη νέας πλατφόρμας.

Όσο για την CARIAD; Τα γερμανικά Μέσα αναφέρουν πως θα τεθεί σε ένα σχέδιο ευρείας αναδιάρθρωσης, όπου σκοπεύουν να απολύσουν περίπου τους 2.000 από τους 6.500 συνολικούς εργαζομένους του παραρτήματος, δηλαδή το 31%. Οι απολύσεις θα καθυστερήσουν ακόμα παραπάνω την κυκλοφορία του λογισμικού 1.2 κατά 16 έως 18 μήνες, ενώ θα αυξήσουν επιπλέον τον αριθμό των ατόμων που θα χάσουν τη δουλειά τους στη VW.

Διαβάστε ακόμα:
VW: 20.000 επικείμενες απολύσεις στη Γερμανία

Αντιδρούν 25.000 εργαζόμενοι της VW στις απολύσεις
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε