Ε.Ε και Κίνα κοντά σε συμφωνία για ελάχιστη τιμή στα κινέζικα ηλεκτρικά
Οι Κινέζοι θέλουν να «απαντήσουν» με αυξήσεις στη φορολογία ευρωπαϊκών SUV και sedan
Ως «ειδικούς» χαρακτηρίζουν τους δασμούς οι Ευρωπαίοι
Στόχος της Ευρώπης η δημιουργία πλεονεκτήματος στους δικούς της κατασκευαστές
Τον Σεπτέμβρη είχε απορριφθεί η κινεζική πρόταση από τους Ευρωπαίους
Οι Κινέζοι θέλουν να «απαντήσουν» με αυξήσεις στη φορολογία ευρωπαϊκών SUV και sedan
Το ζήτημα των δασμών που έχουν επιβάλλει οι ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και ο Καναδάς στις εισαγωγές των ηλεκτρικών μοντέλων εκ Κίνας, αποτελεί ένα από τα θερμότερα ζητήματα της παρούσας κατάστασης στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Οι Κινέζοι εκφράζουν συνεχώς τη δυσαρέσκειά τους και ασκούν οξεία κριτική στο μέτωπο της «δυτικής συμμαχίας». Παράλληλα, εξετάζουν την επιβολή δασμών σε ευρωπαϊκά προϊόντα που αποστέλλονται ευρέως στην Κίνα, καθώς και την αύξηση της φορολογίας στα εισαγόμενα μοντέλα με μεγάλους κινητήρες, πλήττοντας έτσι εταιρείες όπως η Audi, BMW, Mercedes, οι οποίες εξάγουν πολλά sedan και SUV στην ασιατική χώρα.
Ως «ειδικούς» χαρακτηρίζουν τους δασμούς οι Ευρωπαίοι
Πάρα ταύτα, το κλίμα για Κίνα και Ευρώπη δεν είναι εντελώς... πολεμικό, καθώς διατηρείται ένας δίαυλος επικοινωνίας. Αξιωματούχοι από το Πεκίνο αλλά και τις Βρυξέλλες «τρέχουν» συνομιλίες με σκοπό την εξεύρεση λύσεως μεταξύ των δύο αντιμαχόμενων και την απόσυρση των δασμών που θέσπισαν οι Ευρωπαίοι τον Οκτώβρη. Σε συνέντευξή του στο γερμανικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο n-tv, o Bernd Lange, πρόεδρος της επιτροπής εμπορίου του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, δήλωσε ότι υπάρχει «φως στο τούνελ». Σύμφωνα με τον ίδιο, η λύση βρίσκεται στη συμφωνία για μια ελάχιστη τιμή στην προσφορά των ηλεκτρικών τα οποία θα προσφέρει η Κίνα στην Ευρώπη: «Αυτό θα μπορούσε να εξαλείψει τη στρέβλωση του ανταγωνισμού μέσω αθέμιτων επιδοτήσεων, για την οποία θεσπίστηκαν οι δασμοί».
Στόχος της Ευρώπης η δημιουργία πλεονεκτήματος στους δικούς της κατασκευαστές
Ο Lange τόνισε ότι η φύση των δασμών που επιβλήθηκαν στην Κίνα είναι «ειδική», με απώτερο σκοπό τη δημιουργία πλεονεκτήματος στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης: «Οι ΗΠΑ επέβαλαν δασμούς 100% για να κρατήσουν τα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία εκτός αγοράς. Εμείς δεν θα το κάνουμε αυτό, θέλουμε δίκαιο ανταγωνισμό. Η νομοθεσία της Ε.Ε. μας επιτρέπει να επιβάλλουμε αντισταθμιστικούς δασμούς και το βλέπουμε σε διάφορες περιπτώσεις, καθώς στο παρόν υπάρχουν σχεδόν 200 προϊόντα τα οποία υπάγονται σε αντισταθμιστικούς δασμούς. Υπάρχουν προϊόντα και από τις ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα».
Τον Σεπτέμβρη είχε απορριφθεί η κινεζική πρόταση από τους Ευρωπαίους
Παράλληλα, εκπρόσωπος του υπουργείου εμπορίου της Κίνας, ερωτηθέντας για την πορεία των διαπραγματεύσεων ανέφερε ότι υπάρχει πρόοδος και το κεντρικό ενδιαφέρον βρίσκεται στον καθορισμό μιας ελάχιστης τιμής διάθεσης, χωρίς όμως να προσθέτει περισσότερα πράγματα. Τον Σεπτέμβριο, εκπρόσωποι των κινεζικών κατασκευαστριών, είχαν παρουσιάσει προτάσεις για τον καθορισμό κατώτατου ορίου τιμών, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τις απορρίπτει.