Είναι επικίνδυνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα υπόγεια parking?
Διαβάστηκε από 10024 αναγνώστες - 10/10/2022
To σβήσιμο φωτιάς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μια χρονοβόρα κι επίπονη διαδικασία, που απαιτεί τόνους νερού, αρκετές ώρες κατάσβεσης και πολλούς πυροσβέστες. Τι γίνεται όμως αν το ηλεκτρικό πιάσει φωτιά μέσα σε υπόγειο παρκινγκ? Πόσο πιο επικίνδυνο γίνεται?
Το έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, ότι αν πιάσει φωτιά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο δύσκολο να σβήσει, θέλει πολύ περισσότερο νερό και χρόνο, σε σχέση με ένα «κανονικό» αυτοκίνητο. Σκέψου τώρα να είναι κλεισμένο σε ένα υπόγειο γκαράζ, τέσσερις ορόφους κάτω από το έδαφος, με το ύψος του ταβανιού να μην ξεπερνάει τα 2,2 μέτρα και να ξερνάει φλόγες και θερμότητα. Μια μικρή κόλαση!
Η θερμοκρασία της φωτιάς σε ηλεκτρικά φτάνει τους 1.200 βαθμούς Κελσίου, όταν το μπετόν αρχίζει να σκάει στους 500.
Τα ηλεκτρικά εκτός από τη θερμότητα που εκπέμπουν από τις φλεγόμενες μπαταρίες, όπου η ηλεκτρική τους ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα, ταυτόχρονα ανεβάζουν τη θερμοκρασία και τα υπόλοιπα υλικά του αυτοκινήτου που «αρπάζουν». Σύμφωνα με έρευνες, η συνολική θερμότητα που απελευθερώνεται με την καταστροφή όλου του αυτοκινήτου είναι 10 φορές μεγαλύτερη, από την αρχική ηλεκτρική ενέργεια που έχει συσσωρευτεί στην μπαταρία, φτάνοντας τους 1.200 βαθμούς κελσίου. Τεράστιο νούμερο αν αναλογιστεί κάποιος ότι το μπετόν αρχίζει να σκάσει στους 500, μια πυρκαγιά σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο φτάνει τους 800 και ο χρυσός λιώνει στους 1.100.
To σβήσιμο μια φωτιάς ηλεκτρικού απελευθερώνει 170 εκατομμύρια λίτρα ατμού
Για να σβήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζονται περίπου 100 τόνοι νερού. Κάθε λίτρο νερού που πέφτει στη φωτιά απελευθερώνει 1700 λίτρα ζεστού ατμού. Κάνοντας τις πράξεις, ο συνολικός ατμός που απελευθερώνεται είναι 170.000.000 λίτρα ατμού, που προσπαθεί να βρει διέξοδο από ένα υπόγειο parking. Η ατμόσφαιρα γίνεται αποπνικτική, η θερμοκρασία του περιβάλλοντος μεγαλώνει επικύνδυνα, η ορατότητα μειώνεται και ο κίνδυνος θερμοπληξίας αυξάνεται κατακόρυφα.Το μικρό ύψος του γκαράζ κάνει δύσκολες τις συνθήκες κατάσβεσης και δεν αφήνει περιθώρια ρυμούλκησης
Σε πολλά γκαράζ που έχουν κατασκευαστεί τις δεκαετίες του 80, του 90 και αρχές του 2000, το ύψος ανά όροφο δεν ξεπερνά τα 2,2 μέτρα, ενώ δεν διαθέτουν ολοκληρωμένα συστήματα πυρόσβεσης. Σε περίπτωση πυρκαγιάς ακόμα και συμβατικού αυτοκινήτου, πόσο μάλλον ηλεκτρικού που είναι πολύ χειρότερο, οι συνθήκες που δημιουργούνται είναι δύσκολες και ασφυκτικές, αφού το μικρό ύψος δεν αφήνει περιθώρια να κυκλοφορήσει σωστά ο αέρας, κάνοντας την ατμόσφαιρα επικίνδυνη, ενώ δεν επιτρέπει να γίνει η κατάσβεση με σωστό τρόπο. Ταυτόχρονα δεν χωράνε να μπουν οχήματα που θα μπορούσαν να ρυμουλκήσουν έξω το φλεγόμενο όχημα και να το σβήσουν με ασφάλεια ή να το βουτήξουν σε δεξαμενή νερού, που είναι η σύνηθες τακτική στα ηλεκτρικά....>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |