Είναι επικίνδυνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα υπόγεια parking?
Διαβάστηκε από 6042 αναγνώστες - 6/5/2022
To σβήσιμο φωτιάς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μια χρονοβόρα κι επίπονη διαδικασία, που απαιτεί τόνους νερού, αρκετές ώρες κατάσβεσης και πολλούς πυροσβέστες. Τι γίνεται όμως αν το ηλεκτρικό πιάσει φωτιά μέσα σε υπόγειο παρκινγκ? Πόσο πιο επικίνδυνο γίνεται?
Το έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, ότι αν πιάσει φωτιά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο δύσκολο να σβήσει, θέλει πολύ περισσότερο νερό και χρόνο, σε σχέση με ένα «κανονικό» αυτοκίνητο. Σκέψου τώρα να είναι κλεισμένο σε ένα υπόγειο γκαράζ, τέσσερις ορόφους κάτω από το έδαφος, με το ύψος του ταβανιού να μην ξεπερνάει τα 2,2 μέτρα και να ξερνάει φλόγες και θερμότητα. Μια μικρή κόλαση!
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Η θερμοκρασία της φωτιάς σε ηλεκτρικά φτάνει τους 1.200 βαθμούς Κελσίου, όταν το μπετόν αρχίζει να σκάει στους 500.
Τα ηλεκτρικά εκτός από τη θερμότητα που εκπέμπουν από τις φλεγόμενες μπαταρίες, όπου η ηλεκτρική τους ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα, ταυτόχρονα ανεβάζουν τη θερμοκρασία και τα υπόλοιπα υλικά του αυτοκινήτου που «αρπάζουν». Σύμφωνα με έρευνες, η συνολική θερμότητα που απελευθερώνεται με την καταστροφή όλου του αυτοκινήτου είναι 10 φορές μεγαλύτερη, από την αρχική ηλεκτρική ενέργεια που έχει συσσωρευτεί στην μπαταρία, φτάνοντας τους 1.200 βαθμούς κελσίου. Τεράστιο νούμερο αν αναλογιστεί κάποιος ότι το μπετόν αρχίζει να σκάσει στους 500, μια πυρκαγιά σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο φτάνει τους 800 και ο χρυσός λιώνει στους 1.100.
To σβήσιμο μια φωτιάς ηλεκτρικού απελευθερώνει 170 εκατομμύρια λίτρα ατμού
Για να σβήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζονται περίπου 100 τόνοι νερού. Κάθε λίτρο νερού που πέφτει στη φωτιά απελευθερώνει 1700 λίτρα ζεστού ατμού. Κάνοντας τις πράξεις, ο συνολικός ατμός που απελευθερώνεται είναι 170.000.000 λίτρα ατμού, που προσπαθεί να βρει διέξοδο από ένα υπόγειο parking. Η ατμόσφαιρα γίνεται αποπνικτική, η θερμοκρασία του περιβάλλοντος μεγαλώνει επικύνδυνα, η ορατότητα μειώνεται και ο κίνδυνος θερμοπληξίας αυξάνεται κατακόρυφα.
Το μικρό ύψος του γκαράζ κάνει δύσκολες τις συνθήκες κατάσβεσης και δεν αφήνει περιθώρια ρυμούλκησης
Σε πολλά γκαράζ που έχουν κατασκευαστεί τις δεκαετίες του 80, του 90 και αρχές του 2000, το ύψος ανά όροφο δεν ξεπερνά τα 2,2 μέτρα, ενώ δεν διαθέτουν ολοκληρωμένα συστήματα πυρόσβεσης. Σε περίπτωση πυρκαγιάς ακόμα και συμβατικού αυτοκινήτου, πόσο μάλλον ηλεκτρικού που είναι πολύ χειρότερο, οι συνθήκες που δημιουργούνται είναι δύσκολες και ασφυκτικές, αφού το μικρό ύψος δεν αφήνει περιθώρια να κυκλοφορήσει σωστά ο αέρας, κάνοντας την ατμόσφαιρα επικίνδυνη, ενώ δεν επιτρέπει να γίνει η κατάσβεση με σωστό τρόπο. Ταυτόχρονα δεν χωράνε να μπουν οχήματα που θα μπορούσαν να ρυμουλκήσουν έξω το φλεγόμενο όχημα και να το σβήσουν με ασφάλεια ή να το βουτήξουν σε δεξαμενή νερού, που είναι η σύνηθες τακτική στα ηλεκτρικά.
Συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου »
Τα τοξικά βαρέα μέταλλα της μπαταρίας, οι τόνοι νερού και η μεγάλη θερμοκρασία μπορεί να επηρεάσουν τη σταθερότητα του κτιρίου.
Η θερμοκρασία που φτάνει τους 1.200 βαθμούς και μπορεί να κάνουν το μπετόν και τα σίδερα να χάνουν την στιβαρότητα, οι 100 τόνοι νερό που θα πέσουν σε ένα κλειστό χώρο, προκαλώντας τεράστια υγρασία και τα διαβρωτικά μέταλλα που θα χάσει η μπαταρία μπορεί να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα στη σταθερότητα του κτηρίου, επηρεάζοντας κολόνες και θεμέλια. Μάλιστα στη Γερμανία έδωσαν 300.000 ευρώ για επισκευή των κολόνων σε υπόγειο parking, όπου έπιασε φωτιά ηλεκτρικό αυτοκίνητο και προκάλεσε τόσο μεγάλες φθορές, που επηρέασε την στατικότατα του κτιρίου.
Σίγουρα οι
φωτιές σε
υπόγεια γκαράζ ήταν πάντα δύσκολα αντιμετωπίσιμες, ποσό τώρα με τα ηλεκτρικά που έχουν κάποιες επιπλέον ιδιαιτερότητες. Σε μερικές περιοχές της Γερμανίας έχουν ήδη απαγορεύσει να παρκάρουν ηλεκτρικά σε
κλειστά parking, αν δεν τηρούν οι χώροι συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας. Παρόλο αυτά θα πρέπει να έχουμε όλοι στο μυαλό μας, ότι
τα ηλεκτρικά δεν «αρπάζουν» πιο εύκολα από τα συμβατικά αυτοκίνητα και πλέον έχουν αρχίσει να εμφανίζονται
νέα συστήματα πυρόσβεσης, που κάνουν την κατάσβεση αρκετά πιο εύκολη και γρήγορη. Στη Γερμανία απαγορεύεται να παρκάρουν τα ηλεκτρικά σε υπόγεια γκαράζ που δεν φέρουν συγκεκριμένες προδιαγραφές πυρασφάλειας. Εσύ τι λες πρέπει να γίνει κι εδώ?
Φωτιά σε εσωτερικό χώρο
Η θερμοκρασία της φωτιάς σε ηλεκτρικά φτάνει τους 1.200 βαθμούς Κελσίου, όταν το μπετόν αρχίζει να σκάει στους 500.
Μπορεί να επηρεαστεί μέχρι και η σταθερότητα του κτηρίου
170 εκ λίτρα ατμού απελευθερώνονται κάνοντας την ατμόσφαιρα αποπνικτική
Το χαμηλό ύψος των υπόγεια parking δυσκολεύει το σβήσιμο της φωτιάς
Στη Γερμανία, σε μερικές περιοχές, απαγορεύεται να παρκάρουν τα ηλεκτρικά σε υπόγεια γκαράζ που δεν φέρουν συγκεκριμένες προδιαγραφές πυρασφάλειας. Εσύ τι λες, πρέπει να γίνει κι εδώ? Ποια πιστεύεις είναι η λύση?
Σου άρεσε? Κοινοποιήσε το και στους φίλους σου!
Έχεις άλλη άποψη ή να προσθέσεις κάτι ακόμα? Πες το στα σχόλια!