Είναι η καθυστερημένη προσέλευση στη δουλειά η λύση στο μποτιλιάρισμα;
Η Θεσσαλονίκη θα βελτιώσει άμεσα το πρόβλημα με το Μετρό και αργότερα με το Fly Over
Με 3 διαφορετικά ωράρια στις εταιρίες, θα μπορούσε να βελτιωθεί η κατάσταση στην Αθήνα
Ενώ το κράτος προσπαθεί να βρει λύση για το χάος του Κηφισού
Οι Δήμοι αμέριμνοι μπλοκάρουν χειρότερα την κίνηση, στις 08:00 που ανοίγουν τα σχολεία
Η Θεσσαλονίκη θα βελτιώσει άμεσα το πρόβλημα με το Μετρό και αργότερα με το Fly Over
Το πρόβλημα είναι διαπιστωμένο και έχει έρθει για να μείνει. Η κίνηση μετά το lockdown στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έχει επιστρέψει και έχει παγιωθεί. Κάθε χρόνο προστίθενται στην κυκλοφορία περί τις 200.000 επιπλέον αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εισαγωγής), ενώ τα αντίστοιχα αποσυρόμενα είναι πολύ λιγότερα. Αυτό έχει φυσικά σαν συνέπεια την επιδείνωση του προβλήματος της αυξημένης κίνησης , αλλά και της έλλειψης διαθέσιμων θέσεων παρκινγκ. Στη συμπρωτεύουσα, η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί άμεσα. Σε λίγες ημέρες θα ζήσουμε ιστορικές στιγμές με την πολυαναμενόμενη έναρξη του Μετρό της πόλης και αργότερα με την ολοκλήρωση του Fly Over, η Θεσσαλονίκη αναμένεται να ανασάνει ακόμη περισσότερο-κυκλοφοριακά-και να προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής στους κατοίκους της.
Με 3 διαφορετικά ωράρια στις εταιρίες, θα μπορούσε να βελτιωθεί η κατάσταση στην Αθήνα
Στην Αθήνα όμως, που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα -στον Κηφισό- δεν υπάρχουν εξαγγελίες για έργα στον ορίζοντα, και όσα έργα είναι προγραμματισμένα αφορούν κυρίως τα Νότια Προάστια και την προέκταση της Αττικής Οδού προς το Λαύριο και το Ελληνικό. Η μόνη λύση που φαντάζει πλέον διαθέσιμη, είναι αυτή της ετεροχρονισμένης προσέλευσης των εργαζομένων στις δουλειές τους. Είτε αυτό αφορά τον ιδιωτικό ή τον δημόσιο τομέα, θα μπορούσε ενδεχομένως να υπάρξει μια μελέτη και μια αντίστοιχη διαβούλευση για τα οφέλη που θα προσέφερε ένας τέτοιος διαφοροποιημένος-με τα έως σήμερα δεδομένα-προγραμματισμός.
Δεδομένου ότι η πρωινή κίνηση επιβαρύνεται ούτος ή άλλως από την έναρξη του ωραρίου των σχολείων, θα μπορούσε να διευθετηθεί το ωράριο των εργαζομένων. Θα μπορούσε δηλαδή αυτό να χωρίζεται εκ περιτροπής, και έτσι άλλοι εργαζόμενοι να ξεκινούν να δουλεύουν από τις 9 έως τις 5μμ, άλλοι από τις 10 έως τις 6μμ και άλλοι από τις 11 έως τις 7μμ . Το μοίρασμα αυτό της-μαζικής σήμερα-μετακίνησης όλων μας, θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά στο ζήτημα της αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης.
Ενώ το κράτος προσπαθεί να βρει λύση για το χάος του Κηφισού
Η αλήθεια είναι ότι το κράτος προσπαθεί με διαφόρους τρόπους να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, αλλά ως τώρα δεν τα έχει καταφέρει. Η προτίμηση των Αθηναίων για το «Ι.Χ.» ήταν πάντα δεδομένη και υπερτερούσε έναντι των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Χώρια που μέχρι την πρόσφατη προσθήκη των νέων Λεωφορείων, αυτά δεν ήταν-εξαιρούμενου του Μετρό της Αθήνας-και ιδιαίτερα αξιόπιστα. Επίσης ειδικά το πρόβλημα στον Κηφισό υπάρχει ακριβώς γιατί δεν υπάρχουν Μέσα Συγκοινωνίας στον συγκεκριμένο άξονα. Και έτσι, μια λύση όπως το εκ περιτροπής ωράριο, φαντάζει πλέον ως μια από τις λίγες λύσεις που απομένουν.
Οι Δήμοι αμέριμνοι μπλοκάρουν χειρότερα την κίνηση, στις 08:00 που ανοίγουν τα σχολεία
Όμως για να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε τόσο...ριζοσπαστικές ιδέες στην πράξη, πρέπει μάλλον να βελτιώσουμε την αντίληψη μας σε σχέση με το σημαντικό αυτό πρόβλημα, από τη βάση του. Έτσι, οι υπεύθυνοι των γραφείων κίνησης κάποιων Δήμων -ειδικά στα Βόρεια Προάστια-θα μπορούσαν για αρχή να συνειδητοποιήσουν ότι, στέλνοντας στις 08:00 το πρωί, οχήματα για αποκομιδή σκουπιδιών- ή άλλα βαρέα οχήματα για αποκομιδή κλαδιών, μπάζων κλπ, δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα και σημαντικές καθυστερήσεις στην κίνηση χωρίς λόγο. Καθώς αυτήν την ώρα ακριβώς είναι που φτάνουν οι μαθητές με τα οικογενειακά αυτοκίνητα στα σχολεία, θα μπορούσαν τα οχήματα των Δήμων απλά να μεταθέσουν τις εργασίες για τους μίση ώρα πριν και μίση ώρα μετά.
Σχολιάστε |