Η χαμηλή κατανάλωση ρεύματος στην πόλη και το μικρό κόστος συντήρησης κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μοιάζουν ιδανικά ως εταιρικά για χρήση στην πόλη. Τι θα γίνει όμως με τη διαδικασία της φόρτισής τους;
Ένας στόλος ηλεκτρικών οχημάτων σου μηδενίζει τα έξοδα κίνησης
Η έλλειψη θερμικών κινητήρων σημαίνει πως τα διαστήματα των service ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο αραιά από αυτά ενός βενζινοκίνητου ή diesel. Δεν υπάρχουν λάδια για να χρειάζονται αλλαγή, ούτε δίσκοι συμπλέκτη, ούτε μπουζί, μπεκ και φίλτρα αέρος. Παράλληλα, τα τακάκια και οι δίσκοι των φρένων φθείρονται σε μικρότερο βαθμό, λόγω του συστήματος ανάκτησης πέδησης.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως αν συνδυάσουμε το χαμηλότερο κόστος συντήρησης με τα μικρότερα έξοδα ανεφοδιασμού, το όφελος από τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μεγάλο. Αν αυτό το πολλαπλασιάσουμε επί π.χ 5 ή 10, μπορούμε να φτάσουμε στο συμπέρασμα πως μια εταιρεία μπορεί να κερδίσει αρκετά από ένα στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα πρώτα ηλεκτρικά vans διανομών έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στα κέντρα των πόλεων, κάτι που φαντάζει λογικό.
Πώς θα φορτίζουν όλα τα ηλεκτρικά οχήματα μιας εταιρείας;
Όπως με όλα τα πράγματα στη ζωή, έτσι και την περίπτωση των ηλεκτρικών δεν είναι όλα ρόδινα. Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαρκεί για πολύ περισσότερο χρόνο από το παραδοσιακό «γέμισμα» του ρεζερβουάρ ενός οχήματος με θερμικό μοτέρ.
Αν είσαι οδηγός σε κάποια επιχείρηση και έχεις βενζινοκίνητο, diesel ή όχημα με LPG τότε στο τέλος του δρομολογίου σου θα φουλάρεις και θα επιστρέψεις το αυτοκίνητο στο parking της εταιρείας.
Αν έχεις ηλεκτρικό όχημα, αναγκαστικά οι επιλογές είναι δύο: Θα πρέπει να υπάρχουν φορτιστές στο χώρο της εταιρείας, κάτι που προϋποθέτει αρκετό χώρο και φυσικά επάρκεια συσκευών, ή αλλιώς θα πρέπει να πάρεις το όχημα σπίτι σου και να το φορτίσεις εκεί.
Είμαστε έτοιμοι τώρα για να κάνουμε όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικά;
Μπορεί όμως μια εταιρεία να αναθέσει το ρόλο της φόρτισης στους υπαλλήλους της; Ξεκινώντας από το πιο βασικό, δεν έχουμε όλοι θέσεις parking και γκαράζ, επομένως η λύση «φορτίζω στο σπίτι» είναι ανέφικτη.
Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε πως ο ανθρώπινος παράγοντας είναι ιδιαίτερα αστάθμητος. Τι θα γίνει στην περίπτωση που ένας οδηγός ξεχάσει να φορτίσει το εταιρικό όχημα; Κατά πάσα πιθανότητα το δρομολόγιο της ημέρας θα πρέπει να ακυρωθεί, κάτι που σίγουρα θα έχει αρνητικές συνέπειες για την επιχείρηση.
Τι πιστεύετε εσείς; Έχουμε σαν χώρα αρκετές υποδομές για να υποστηρίξουμε στόλους ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων; Πιστεύετε αν υπήρχαν περισσότεροι δημόσιοι φορτιστές θα λυνόταν το πρόβλημα, ή είναι καθαρά ευθύνη της κάθε επιχείρησης να αναλάβει τη φόρτιση (ουσιαστικά τον ανεφοδιασμό) των οχημάτων της;
Ένας στόλος ηλεκτρικών οχημάτων σου μηδενίζει τα έξοδα κίνησης.
Θα πρέπει να έχει φορτιστές στο parking, ή αλλιώς να τα φορτίζουν οι οδηγοί.
Θα κάτσει ο άλλος να φορτίσει στο σπίτι του;
Τι προβλήματα θα έχει η εταιρεία αν κάποιος αφήσει αφόρτιστο το όχημα;
Πιστεύετε είμαστε έτοιμοι για να κάνουμε ηλεκτρικά τα εταιρικά αυτοκίνητα;