autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Είναι τα ηλεκτρικά πιο «πράσινα» από τα αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ;

Είναι τα ηλεκτρικά πιο «πράσινα» από τα αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ;

26/6/2024

Το ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές κάνει τα ηλεκτρικά πιο «πράσινα»
Εκπομπές ρύπων στα θερμικά: 2,8 κιλά/ λτ. βενζίνης & 3,2 κιλά/ λτ. diesel
Τα ηλεκτρικά παράγουν το 1/25 των ρύπων που παράγουν τα θερμικά
Τα ηλεκτρικά γίνονται «πράσινα» μετά τα 90.000 χιλιόμετρα

Το ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές κάνει τα ηλεκτρικά πιο «πράσινα»

Σχεδόν 1 στα 5 καινούργια αυτοκίνητα το 2023 στη Γερμανία ήταν ηλεκτρικό. Όμως οι πωλήσεις τους έχουν πέσει αρκετά τελευταία, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην παύση των επιδοτήσεων από τη γερμανική κυβέρνηση. Πολλοί αναρωτιούνται ωστόσο: Ποιο είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών; Επιβαρύνουν πράγματι λιγότερο το περιβάλλον σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης; Για την απάντηση πρέπει να λάβουμε υπόψη τις εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, αλλά και κατά την παραγωγή του.

Το βασικό ζήτημα της συζήτησης είναι οι εκπομπές διοξειδίου των ηλεκτρικών κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους. Αν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την παραγωγή εξισορροπούνται από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια της ζωής τους, τότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα ηλεκτρικά είναι ουδέτερα στο περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Αυτό φυσικά θα επιτευχθεί ακόμη πιο γρήγορα αν ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για τη φόρτισή τους παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή. Οι επικριτές των ηλεκτρικών ισχυρίζονται ότι τα ηλεκτρικά είναι περισσότερο ζημιογόνα για το περιβάλλον, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν δεν προέρχεται πάντα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στη Γερμανία, αυτό το επιχείρημα αποδυναμώνεται με τον καιρό, καθώς για τους πρώτους 4 μήνες του 2024, το 56% της ηλεκτρικής ενέργειας προήλθε από την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
 

Εκπομπές ρύπων στα θερμικά: 2,8 κιλά/ λτ. βενζίνης & 3,2 κιλά/ λτ. diesel

Ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης παράγει λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή του, όμως παράγει διοξείδιο του άνθρακα σε όλη την υπόλοιπη διάρκεια της ζωής του, λόγω της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων. Για την ακρίβεια, τα αέρια του θερμοκηπίου που παράγονται είναι 2,42 κιλά ανά λίτρο βενζίνης, και 2,67 κιλά ανά λίτρο πετρελαίου κίνησης. Αν προσθέσουμε και τα βλαβερά αέρια που παράγονται κατά την εξόρυξη των καυσίμων, το σύνολο των αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται είναι 2,8 κιλά ανά λίτρο βενζίνης, και 3,2 κιλά ανά λίτρο πετρελαίου.
 

Τα ηλεκτρικά παράγουν το 1/25 των ρύπων που παράγουν σήμερα τα θερμικά

Μια πρόσφατη μελέτη του ευρωπαϊκού οργανισμού «Transport & Environment» έδειξε ότι τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν e-fuels παράγουν μόλις το 1/5 των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που παράγουν τα αυτοκίνητα που καίνε ορυκτά καύσιμα. Η έρευνα δεν αναφέρεται απλά στις εκπομπές κατά την κίνησή τους, αλλά συνολικά από την παραγωγή τους ως την απόσυρσή τους. Έδειξε επίσης ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από την παραγωγή τους ως την απόσυρση και την ανακύκλωση της μπαταρίας τους, παράγουν μόλις το 1/5 των εκπομπών των αυτοκινήτων που καταναλώνουν e-fuels. Συνολικά επομένως, τα ηλεκτρικά παράγουν το 1/25 των ρύπων που παράγουν τα σημερινά θερμικά μοτέρ. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το 2020 είναι περίπου 40% πιο φιλικά προς το περιβάλλον από όσα καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Ως το 2030, με τη σταδιακή επέκταση της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αυτό το ποσοστό μπορεί να φτάσει τα 55%. Σύμφωνα με την έρευνα λοιπόν, προκύπτει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τα θερμικά, ακόμη και αν παγιωθούν τα e-fuels ως καύσιμο.
 

Τα ηλεκτρικά γίνονται «πράσινα» μετά τα 90.000 χιλιόμετρα

Μία ακόμη πρόσφατη έρευνα, από την Ένωση Γερμανών Μηχανικών (VDI), έδειξε επίσης ότι τα ηλεκτρικά παράγουν συνολικά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα θερμικά. Ωστόσο, λόγω των υψηλών εκπομπών κατά την παραγωγή τους (και δη κατά την κατασκευή της μπαταρίας τους), θα πρέπει πρώτα να διανύσουν 90.000 χιλιόμετρα προτού «ισοφαρίσουν» τις εξαιρετικά βλαβερές εκπομπές κατά την παραγωγή τους.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε