Εκλογικές υποσχέσεις ή πραγματικότητα; Τελειώνει ο φόρος στα 2λιτρα;
Διαβάστηκε από 5263 αναγνώστες - 12/6/2023
Από την μία πλευρά αυξάνονται τα υβριδικά αυτοκίνητα με κυβισμούς 2 ή και παραπάνω λίτρων. Από την άλλη πλευρά είναι γνωστό σε όλους πως οι πολιτικές υποσχέσεις φτάνουν και... περισσεύουν, ειδικά σε μία προεκλογική περίοδο. Εμείς τι να περιμένουμε;
Σε προεκλογική περίοδο εν αναμονής... ανακοινώσεων
Νωρίς ή όχι, τα κόμματα ήδη προετοιμάζονται για την προσεχή εκλογική αναμέτρηση. Μπορεί δηλαδή να μην έχουμε κατακλυστεί ακόμη από διαφημιστικά σποτ της κάθε παράταξης, καθώς δεν έχει «κυκλωθεί» ημερομηνία από επίσημες ανακοινώσεις, ήδη ωστόσο, τα πολιτικά επιτελεία έχουν ξεκινήσει... δουλειά. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αρκεί οι όποιες διεργασίες γίνονται να έχουν ρεαλιστικές πιθανότητες υλοποίησης και να μην είναι απλές, φρούδες ελπίδες. Μία από αυτές τις συζητήσεις, για παράδειγμα, αφορά τη φημολογία περί κατάργησης τεκμηρίων και των χαρατσιών σε 2λιτρα αυτοκίνητα. Φημολογία η οποία, κατά τη γνώμη μας και όσον αφορά τα 2λιτρα μοτέρ, κινείται προς την σωστή κατεύθυνση.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Οι εποχές αλλάζουν, τα 2λιτρα γίνονται υβριδικά
Στην Ελλάδα ο κυβισμός των αυτοκινήτων είναι το βασικό τεχνικό χαρακτηριστικό. Βάσει αυτού υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, βάσει αυτού προκύπτει ο φόρος πολυτελείας και τα τεκμήρια διαβίωσης με de facto «απαγόρευση» στα 2λιτρα με όλα αυτά τα χαράτσια.
Η αυτοκίνηση, ωστόσο, έχει αλλάξει σημαντικά. Πλέον, 2λιτρα μοτέρ δεν είναι αποκλειστικά «καθαρή» βενζίνη. Οι εταιρείες γνωρίζουν πως η ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένη πραγματικότητα η οποία απαιτεί συγκεκριμένο χειρισμό. Κάθε ηλεκτροκινητήρας δίνει υψηλή ροπή από μηδέν στροφές, υστερεί ωστόσο στον τομέα της ιπποδύναμης. Για αυτό και βλέπουμε υβριδικά μοντέλα που «παντρεύουν» ροπάτους ηλεκτροκινητήρες με ατμοσφαιρικά μοτέρ βενζίνης. Χαρακτηριστική περίπτωση η νέα Toyota Corolla Cross, υπάρχει ήδη το Toyota C-HR, πόσα άλλα αυτοκίνητα μπορεί να δούμε τα επόμενα χρόνια να έχουν παρόμοια τεχνολογία κίνησης. Αντίστοιχα, υπάρχουν και ήπια υβριδικά, όπως η νέα Mercedes GLC.
Η Mazda και τα Plug-in υβριδικά
Την ίδια στιγμή, υπάρχουν μάρκες που και για λόγους οικονομίας εστιάζουν στα 2λιτρα μοτέρ. Δεν μπορεί κανείς να πει πως στην Ιαπωνία είναι χαλαρή η νομοθεσία περί ρύπων, μιλάμε άλλωστε για τη χώρα που Toyota και Honda «γέννησαν» τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα. Στην Ιαπωνία, λοιπόν, η Mazda χρησιμοποιεί 2λιτρο κινητήρα ακόμη και για χαμηλές αποδόσεις 120 ίππων στα μικρομεσαία της. Ένα μοτέρ που είναι άνετο, έχει πολύ χαμηλές τριβές και δεν «καίει» τίποτε. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν και τα Plug-in υβριδικά που συνδυάζουν 2λιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ.
Ford Kuga και
Toyota RAV4 είναι τέτοιες περιπτώσεις, που ενισχύουν την αξία των συγκεκριμένων κινητήρων. Για αυτό και μία σκέψη κατάργησης του φόρου είναι μία κίνηση προς την σωστή κατεύθυνση.
Αλήθεια ή... παραμύθια; «Τελειώνουν» τα χαράτσια στα 2λιτρα;
2λιτρα ατμοσφαιρικά σε υβριδικά (Toyota), mHEV (Mercedes) και Plug-in (Ford)
Στην Ελλάδα υπολογίζουν φορολογία με βάση τον κυβισμό
Τα ατμοσφαιρικά της Mazda «βγάζουν» και χαμηλή ιπποδύναμη
Η προεκλογική περίοδος είναι επίφοβη για υποσχέσεις
Θα καταργηθεί η φορολογία στα 2λιτρα μοτέρ ή πρόκειται για προεκλογική υπόσχεση; Τι θα άλλαζες εσύ αν γινόσουν πρωθυπουργός;