Εκπτώσεις στα νέα αυτοκίνητα: Κατηφόρα στις τιμές ή είναι η εποχή;
2/10/2023
Ας είμαστε ειλικρινείς. Όπως καθετί, έτσι και η αγορά του αυτοκινήτου είχε ακριβύνει. Καινούργιου και μεταχειρισμένου. Αλλά σιγά-σιγά το πράγμα δείχνει να αλλάζει. Εκπτώσεις, προωθητικά προγράμματα, φθηνά αυτοκίνητα. Έρχεται… κατηφόρα στις τιμές ή φταίει η περίοδος;
Το πρόβλημα με τα τσιπάκια, τα ετοιμοπαράδοτα & τα μεταχειρισμένα
Θυμάστε μία περίοδο που τα τσιπάκια ήταν είδος προς εξαφάνιση; Η επέλαση του COVID19 και τα προβλήματα στα logistics, έφερε σε αδιέξοδο πολλές εταιρείες. Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίες δέχτηκε ισχυρό πλήγμα, τα αυτοκίνητα καθυστερούσαν να παραδοθούν, τα ετοιμοπαράδοτα ήταν ελάχιστα. Τα όσα, λιγοστά, διαθέσιμα chips χρησιμοποιούνταν σε ανώτερους εξοπλισμούς, οπότε αναπόφευκτα το κόστος ανέβηκε. Είναι, φυσικά, και οι κανόνες της αγοράς. Η ζήτηση παρέμεινε ίδια, αλλά το διαθέσιμο «εμπόρευμα» ήταν ανεπαρκές εκείνη την εποχή. Λογικό αν θέλεις κέρδος, να προσαρμόζεσαι στην περίοδο και να κάνεις το καλύτερο δυνατό για εσένα.
Τότε ήταν που ξαναμπήκε δυναμικά στο παιχνίδι ο «κόσμος των μεταχειρισμένων». Με βασικότερο πλεονέκτημα πως αγοράζεις κάτι σήμερα και το παίρνεις στα χέρια σου… αύριο. Και πάλι, με όσους αστερίσκους έχει (βλέπε εισαγόμενα), τότε ήταν που αναρωτηθήκαμε τι αξίζει περισσότερο: Μεταχειρισμένο εδώ και τώρα, ή καινούργιο σε ένα 6μηνο και βάλε;
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Η ομαλότητα επανήλθε, νέες τάσης εμφανίστηκαν, οι τιμές έπεσαν
Εδώ και μερικούς μήνες τα πράγματα δείχνουν να έχουν ομαλοποιηθεί. Υπάρχουν περισσότερα άμεσα παραδοτέα αυτοκίνητα, νέες τάσεις (βλέπε leasing), οι τιμές έπεσαν. Πράγματι, δεν λέμε κάτι που δεν ισχύει. Οι εταιρείες λανσάρουν συγκεκριμένα προωθητικά προγράμματα που φέρνουν μειώσεις στις τιμές των νέων μοντέλων τους. Εκπτώσεις έως 2.000 ευρώ από τη Nissan, φθηνότερες εκδόσεις στην Alfa Romeo Tonale, χρηματοδοτικά ύψους μέχρι και 3.000 ευρώ από τη Citroen, χαμηλές τιμές και για το Peugeot 208, από 18.900 ευρώ (μεταξύ άλλων). Σε όλα τα παραπάνω, βάλτε και τη εμφάνιση της MG η οποία έχει μία γκάμα με αρκετά ανταγωνιστικές τιμές.
Είναι η εποχή ή έρχεται… κατηφόρα;
Εκείνο το διάστημα παίρναμε μηνύματα από αρκετό κόσμο. «Θα περιμένουμε να πέσουν οι τιμές. Δεν αγοράζουμε τώρα». Αν έχεις μία τέτοια ευελιξία, κάνεις αυτή την επιλογή. Αν χρειαζόσουν άμεσα αυτοκίνητο, έμπαινες σε ένα μίνι αδιέξοδο.
Σήμερα αυτό δείχνει να αλλάζει. Όταν κιόλας υπάρχουν διαφορετικές επιλογές, με το αγοραστικό κοινό να στρέφεται δειλά-δειλά και στο leasing. Αλλά και πάλι, υπάρχουν αυτοί που θέλουν αυτοκίνητο δικό τους. Και πλέον έχουν επιλογές που είναι προσιτές. Το σημαντικό ερώτημα είναι άλλο. Θα πέσουν κι άλλο ή είναι η περίοδος; Αξίζει να περιμένεις γιατί προβλέπεις… κατηφόρα ή τρέχεις να προλάβεις γιατί μετά θα έχουμε ξανά «ανήφορο»;