Έρχονται νέοι περιστροφικοί κινητήρες από τη Mazda;
Ο πρόεδρος της Mazda ανακοίνωσε το σχηματισμό ομάδας μηχανικών με σκοπό την ανάπτυξη νέων κινητήρων Wankel. Το Iconic SP Concept των 365 ίππων ενδέχεται να βγει στην παραγωγή αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα των νέων κινητήρων.
Περιστροφικός κινητήρας που λειτούργησε ως γεννήτρια για το περσινό MX-30
Η Mazda κατασκεύασε τον τελευταίο περιστροφικό κινητήρα της (rotary engine) το 2012, για το RX-8 Spirit R που κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην Ιαπωνία. Πέρυσι ωστόσο, ο περιστροφικός κινητήρας (ή αλλιώς Wankel) επέστρεψε, αυτή τη φορά εκτελώντας διαφορετική αποστολή. Λειτούργησε ως γεννήτρια για τον ηλεκτρικό κινητήρα του MX-30, το οποίο αντιμετώπιζε προβλήματα αυτονομίας με τη μπαταρία του.
Νέα ομάδα μηχανικών για την παραγωγή κινητήρων Wankel από τη Mazda
Μιλώντας στο Tokyo Auto Salon του 2024, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mazda, Katsuhiro Moro, εξέπληξε τους πάντες όταν ανακοίνωσε ότι την 1η Φεβρουαρίου θα σχηματιστεί ομάδα αρμόδια για τον σχεδιασμό ολοκαίνουργιων κινητήρων Wankel. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα νέα προκάλεσαν πάταγο στους λάτρεις των ιστορικών κινητήρων. Ο πρόεδρος της Mazda δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει το κοινό της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τη θερμή υποδοχή που επιφύλαξαν στο Iconic SP Concept, όταν παρουσιάστηκε στα τέλη του 2023.
Το Iconic SP Concept ίσως κυκλοφορήσει με νέο περιστροφικό κινητήρα
Ο πρόεδρος της Mazda συνέχισε λέγοντας πως η εταιρεία έχει ως στόχο να «φτάσει άμεσα στην υλοποίηση αυτού του ονείρου». Για να το πετύχει αυτό αποφάσισε να επιστρατεύσει μια ομάδα έμπειρων μηχανικών για την εκ νέου ανάπτυξη περιστροφικών κινητήρων. Συνέχισε τις δηλώσεις του εξηγώντας ότι «ο περιστροφικός κινητήρας λειτουργεί περισσότερο ως γεννήτρια παρά ως σύστημα μετάδοσης κίνησης στους τροχούς. Στη συνέχεια γνωστοποιήθηκαν και λεπτομέρειες σχετικά με τις διαστάσεις του Iconic SP, όπως το συνολικό μήκος του (4,18 μ.), το ύψος (1,15 μ.) και το βάρος, το οποίο ανέρχεται στα 1.450 κιλά.
365 ίπποι αλλά και ποικιλία στην επιλογή καυσίμου
Ο Katsuhiro Moro χαρακτήρισε το Iconic SP «μικρό αγωνιστικό με 365 ίππους και υψηλή απόδοση», συγκρίνοντάς το μάλιστα με την Porsche 911. Συνέχισε λέγοντας πως θα είναι αρκετά μεγάλο για να χωράει δύο άτομα και τις αποσκευές τους, «χωρίς αυτά να ανησυχούν για την αυτονομία ενός ηλεκτροκίνητου αγωνιστικού». Επίσης γνωρίζουμε ότι ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί να καίει βενζίνη, υδρογόνο, βιοκαύσιμα, αλλά και υγραέριο. Τέλος, σημειώνεται πως το όνομα Iconic SP είναι επίτηδες κάπως αόριστο ώστε να μην παραπέμπει σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, όπως το MX-5 και το RX. Αν το Iconic SP αξιοποιήσει όντως έναν νέο περιστροφικό κινητήρα, προϊόν της νέας ομάδας μηχανικών, δεν θα προλάβει να βγει στην παραγωγή νωρίτερα από το 2026.