Έρχονται υπέρογκες αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας οδού
«Έπεσαν» οι υπογραφές από τους Υπουργούς για τις αυξήσεις.
Από τα χέρια του δημοσίου περνάει στα χέρια ιδιωτικής κοινοπραξίας.
Οι τιμές από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο θα φτάσουν σταδιακά στα 0,065!
Απεργούν οι εργαζόμενοι.
«Έπεσαν» οι υπογραφές από τους Υπουργούς για τις αυξήσεις
Υπέρογκες αυξήσεις θα ισχύσουν σταδιακά στα διόδια της Εγνατίας οδού (Ηγουμενίτσα – Κήποι Έβρου), μετά και την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τους Υπουργούς Υποδομών και Οικονομίας. Το 120% θα φτάσουν σε ορίζοντα τριετίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζόμενων της Εγνατίας Οδού, οι οποίοι με μία σκληρή ανακοίνωση, γνωστοποίησαν πως θα προβούν σε απεργία την Πέμπτη 28 Μαρτίου.
Από τα χέρια του δημοσίου περνάει στα χέρια ιδιωτικής κοινοπραξίας
Όπως είναι προγραμματισμένο, η Εγνατία Οδός αναμένεται να περάσει από τον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου στα χέρια της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ (75%) – EGIS PROJECTS SA (25%) για τα επόμενα 35 χρόνια. Μάλιστα, η σύμβαση παραχώρησης είναι προγραμματισμένη να υπογραφεί την Πέμπτη (28/3). Πριν από αυτό, υπογράφηκε από τους Υπουργούς Υποδομών και Οικονομίας, η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια και πλέον αυτό που αναμένεται είναι η δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ώστε να ισχύσουν και στην πράξη οι νέες αυξημένες τιμές. Αυξήσεις οι οποίες χαρακτηρίζονται αστρονομικές, αφού σε ορίζοντα τριετίας θα φτάσει το 120%.
Οι τιμές από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο θα φτάσουν σταδιακά στα 0,065
Το ποσό των διοδίων από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο σήμερα, θα αυξηθεί αρχικά στα 0,04, αλλά μέσα στα επόμενα τρία χρόνια αναμένεται να αυξηθεί στα 0,065. Επιπρόσθετα, προβλέπεται και η άμεση κατάργηση των δωρεάν μετακινήσεων για τις τοπικές κοινωνίες και τους άνεργους που χρησιμοποιούν την Εγνατία Οδό. Όλα τα παραπάνω έφεραν αντίδραση από την πλευρά των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού, με αποτέλεσμα να προκηρύξουν απεργία για την Πέμπτη (28/3), αλλά και να εκδώσουν σχετική ανακοίνωση, στην οποία υπογραμμίζουν μεταξύ άλλων πως πρόκειται για ένα «προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος του δημοσίου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΣΕΤΕΕ:
«Ενόψει της ανακοίνωσης ημερομηνίας υπογραφής της σύμβασης παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων από το δημόσιο και τον πλειοδότη του διαγωνισμού εκποίησης του παγίου για 35 χρόνια η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδος στο Δ.Σ. της σήμερα 26/03/2024 αποφάσισε ύστερα από συνεργασία με το Σύλλογο Εργαζομένων της ΄΄Εγνατία Οδός ΑΕ΄΄ να προκηρύξει ΑΠΕΡΓΙΑ την Πέμπτη 28/3/2024. Την ίδια ημέρα στις 12 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης.
Πρόκειται για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και της δημόσιας οικονομίας που ξεκίνησε από το 2011 μέσα από αμφισβητούμενες διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ και συνεχίστηκε μέχρι σήμερα για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης.
Ο Σύλλογος δημοσίευσε έγκαιρα μελέτη, που επιμελήθηκε από έγκριτους οικονομολόγους, με την οποία αποδείχθηκε το ανυπόστατο και ατεκμηρίωτο της παραχώρησης. Ενημερώσαμε έγκαιρα ότι με τη σύμβαση παραχώρησης το κόστος διοδίων της Εγνατίας Οδού από τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο θα αυξηθεί σταδιακά σε περίπου 7,5 λεπτά, δηλ. δυόμιση φορές πάνω.
Ζητήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών να ορίσει την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ως φορέα εποπτείας της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού λόγω της αντικειμενικής τεχνογνωσίας του έργου που μελέτησε, κατασκεύασε και λειτούργησε, ώστε να εκπροσωπεί το Δημόσιο στις δεδομένες μελλοντικές διεκδικήσεις του παραχωρησιούχου, αλλά το Υπουργείο δεν δέχθηκε αλλαγή του σχετικού όρου της σύμβασης πριν την υπογραφή της.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να υπερασπιστούν μαζί μας το δικαίωμα των Ελλήνων και ξένων πολιτών να διέρχονται από τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας με ασφάλεια και οικονομία, χωρίς τα πανάκριβα διόδια που μπορεί να υπερδιπλασιαστούν άμεσα λόγω της παραχώρησης.
Να υπερασπιστούν μαζί μας τον μέχρι σήμερα αγώνα μας και να διεκδικήσουν και νέα αντικείμενα υποδομών για την εταιρεία της Βόρειας Ελλάδας που σχεδίασε, υλοποίησε και λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια ένα πάγιο 7 δις που υλοποιήθηκε με δημόσιο χρήμα. ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ = ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ”».
Σχολιάστε |