autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Σου λείπει το μηχανικό χειρόφρενο ή βολεύεσαι με το ηλεκτρικό;

Σου λείπει το μηχανικό χειρόφρενο ή βολεύεσαι με το ηλεκτρικό;

21/8/2024

Εσύ θες ακόμη το αμάξι σου να έχει χειροκίνητο χειρόφρενο; Και να θες. τα καινούργια αυτοκίνητα σπάνια έρχονται χωρίς ηλεκτρικό χειρόφρενο. Οπότε αναγκαστικά θα συμβιβαστείς. Ή μήπως δεν μιλάμε για συμβιβασμό αλλά το ηλεκτρικό χειρόφρενο είναι περισσότερο βολικό;

Γιατί αποφασίστηκε η κατάργηση του μηχανικού χειρόφρενου;

Οι εταιρείες δεν αποφάσισαν μονομιάς, σε ένα βράδυ, να εγκαταλείψουν το μηχανικό χειρόφρενο. Η αρχή έγινε από τα πολυτελή μεγάλα μοντέλα, όμως σταδιακά η αφαίρεσή του πέρασε και στα υπόλοιπα.
 
Αυτή η κατάργηση οφείλεται σε ένα συνδυασμό αιτιών. Από τη μία, η θέση του στην καμπίνα ενοχλούσε πάντα, αφού ήταν ένα εμπόδιο ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες. Από την άλλη με την αυτοματοποίησή του, ενεργοποιούνται λειτουργίες όπως το «κράτημα» στην ανηφόρα. Ακόμη πιο σημαντικά όμως το ηλεκτρονικό χειρόφρενο δεν ξεχνάς να το τραβήξεις, ή δεν μπορεί να μην το τραβήξεις τελείως. Και εδώ έρχεται ο βασικός λόγος που το μηχανικό εξαφανίζεται, οι ασφαλιστικές που καλούνται να πληρώσουν τα σπασμένα όταν λυμένα χειρόφρενα προκαλούν χαζές ζημιές. Η επιμονή τους στους κατασκευαστές είχε τη σημασία της.

Πού είναι καλύτερο & πού υστερεί το ηλεκτρικό χειρόφρενο;

Σε πολλούς πάντως δεν αρέσει, γιατί θεωρούν ότι αφαιρεί ακόμη ένα επίπεδο εμπλοκής του οδηγού. 'Αλλοι θεωρούν πως τους αφαιρεί τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση ανάγκης. Όμως ποια ακριβώς ανάγκη είναι αυτή που θα τους κάνει να τραβήξουν το χειρόφρενο εν κινήσει;
 
Στα θετικά της απουσίας του φυσικά είναι ο χώρος που αδειάζει πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων (το επόμενο είδος υπό εξαφάνιση), αλλά, και κυρίως, η χρηστικότητα που προσφέρει το ηλεκτρονικό στο ότι δεν χρειάζεται ούτε να το «τραβήξεις» αλλά ούτε και να το «λύσεις», αφού (στα αυτόματα) τα κάνει όλα μόνο του.

Στη σούμα, εσύ τι προτιμάς;

Στο τέλος, ο απλός κόσμος τι λέει; Οι νέοι οδηγοί δεν θα το μάθουν, οπότε ίσως να θέλουν λίγη εκπαίδευση όταν οδηγούν παλιότερα αυτοκίνητα. Από κει και πέρα, χάνουμε το «χειρόφρενο» και την τέχνη του στην σπορ οδήγηση. Κάποιοι θεωρούν ότι χάνουν και μέρος του ελέγχου του αυτοκινήτου.
 
Μήπως το μηχανικό χειρόφρενο αποτελεί απλά ένα σήμα ότι το αυτοκίνητο είναι σπορ; Όπως για παράδειγμα οι πόρτες χωρίς πλαίσια σηματοδοτούν πως ένα αυτοκίνητο είναι κουπέ, ακόμη και όταν δεν είναι (όπως τα Subaru για παράδειγμα, ή η τρίθυρη Σειρά 1 και το στέισον Peugeot 508). Ποια είναι η άποψή σου;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε