autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Εσύ χρησιμοποιείς το Cruise Control ή θέλεις να έχεις εσύ τον έλεγχο;

Εσύ χρησιμοποιείς το Cruise Control ή θέλεις να έχεις εσύ τον έλεγχο;

10/11/2024

Μία από τις τεχνολογίες που σχεδόν πάντα έχει ένα καινούργιο αυτοκίνητο είναι το Cruise Control. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα αμάξια έρχονται με πιο εξελιγμένη τεχνολογία και Adaptive Cruise Control. Το θέμα είναι, όμως, άλλο. Ο κόσμος τις χρησιμοποιεί ή πάνε χαμένες;

Πώς δουλεύει το Cruise Control;

Το Cruise Control είναι μία τεχνολογία που «παίζει» ανάμεσα σε άνεση και ασφάλεια. Ανεση γιατί είναι ένα βολικό gadget που διευκολύνει την οδήγηση, ασφάλεια γιατί μερικές φορές μπορεί να χάσεις την συγκέντρωσή σου (π.χ. λόγω κόπωσης) κι αυτό είναι εκεί για να σε επαναφέρει.
 
Πολύς κόσμος ενδεχομένως να μην γνωρίζει για τι ακριβώς μιλάμε, οπότε μία ανάλυση δεν βλάπτει καθόλου. Το Cruise Control λειτουργεί μέσω της πεταλούδας του γκαζιού. Στην πράξη, η λειτουργία του Cruise Control, επαφίεται στο αυτόματο «ρεγουλάρισμα» της πεταλούδας του γκαζιού προκειμένου να προσομοιάζεται η λειτουργία του πεντάλ. Έτσι η ταχύτητα του οχήματος μένει σταθερή, ενώ εκείνο που αλλάζει είναι οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα, ανάλογα με την κλίση του εδάφους, ή τη σχέση που έχει επιλεγεί στο κιβώτιο. Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο τότε μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα και η σχέση.

Τι διαφορά υπάρχει με το Adaptive;

Το πιο εξελιγμένο Ενεργό Cruise Control (Adaptive Cruise Control), με τη βοήθεια κάμερας και των αισθητήρων ραντάρ μπορεί να κρατήσει σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, διατηρώντας σταθερή και την ταχύτητα του οχήματος. Έχει σχεδιαστεί να επιβραδύνει αυτόματα, ενώ το σύστημα επιταχύνει προοδευτικά στην προεπιλεγμένη ταχύτητα, μόλις ανιχνεύσει ότι δεν υπάρχει αυτοκίνητο μπροστά.

Συμβάλλει και στην οικονομία καυσίμου

Αυτό που πολλοί μπορεί να μην γνωρίζουν είναι πως η λειτουργία του Cruise Control προσφέρει σημαντική μείωση στην κατανάλωση αφού φροντίζει να ψεκάζει στον κινητήρα την αναγκαία ποσότητα καύσιμου και να αυξομειώνει τις στροφές του κινητήρα υπολογίζοντας τις κάθε μορφής διαφορές ταχύτητας. Το ποσοστό της μείωσης της κατανάλωσης είναι μεταξύ 2 και 5%, που σημαίνει ότι για απόσταση 550 χιλιομέτρων (Αθήνα - Θεσσαλονίκη) και με μια μέση κατανάλωση 7 λίτρων ανά 100 χλμ., το όφελος αγγίζει το ένα λίτρο. Νούμερο που μπορεί να μην φαντάζει εντυπωσιακό όταν πρόκειται για ένα και μόνο όχημα, όμως εάν το σκεφτούμε σε κλίμακα εκατομμυρίων οχημάτων το αποτέλεσμα είναι εμφανές.

Εγώ θέλω τον έλεγχο, να επιταχύνω όποτε θέλω

Όπως ισχύει με κάθε τεχνολογία, έτσι και στην περίπτωση του Cruise Control υπάρχει και ο αντίλογος. Ακόμη κι αν δεχθούμε ότι μπορείς να απενεργοποιήσεις την προσαρμογή στα όρια ταχύτητας (κακά τα ψέματα, πολλοί περνάνε το χαμηλό όριο των 130 χλμ./ώρα στην εθνική οδό), υπάρχουν οδηγοί που δυσκολεύονται με το Cruise Control. Πριν φτάσεις στα διόδια ή σε ένα απότομο σταμάτημα του μπροστινού, το Cruise Control φρενάρει ξαφνικά και χωρίς ομαλότητα. Και το λέμε, επειδή έχει τύχει.

Το σύστημα δεν είναι τόσο έξυπνο για να αντιληφθεί πότε χρειάζεται πραγματικά να φρενάρει και πότε μπορεί να το κάνει πιο προοδευτικά. Αντίστοιχα και με τις επιταχύνσεις, δεν είναι τόσο άμεσες, όταν τις χρειαστείς, και τότε θα πρέπει να ρυθμίσεις και πάλι το σύστημα.
 
Στην τελική, είναι θέμα οδηγού η τελική απόφαση. Εσύ με ποια πλευρά είσαι; Χρησιμοποιείς το Cruise Control ή είναι μία αχρείαστη τεχνολογία;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε