Έχει κάνει λάθος η Ε.Ε. με τις νόρμες στις εκπομπές καυσαερίων;
Οι κατασκευαστές διαμαρτύρονται και ζητάνε παρατάσεις
Επενδύσεις θα διατεθούν για το Euro 7, που θα καταργηθεί σύντομα λόγω ηλεκτροκίνησης
Η πολιτική αυτή έχει οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών και εμπορική εξάρτηση από την Ασία
Όμως συμβάλει στην ποιότητα ζωής με καθαρότερο περιβάλλον στις πόλεις
Οι κατασκευαστές διαμαρτύρονται και ζητάνε παρατάσεις
Η απόφαση για την περαιτέρω παράταση της εφαρμογής της νόρμας «Euro 7», είναι το μόνιμο αντικείμενο συζήτησης στους κόλπους του κλάδου των αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο. Όσο και αν σε πρώτη ανάγνωση το ζήτημα φαντάζει αποκλειστικά σχετικό με την ποιότητα ζωής που θέλει η Ε.Ε. να προσφέρει στους πολίτες της, εντούτοις αυτό έχει σημαντικές εμπορικές και άρα οικονομικές προεκτάσεις. Οι κατασκευαστές διαμαρτύρονται και ζητάνε παρατάσεις και χρονικές μεταθέσεις ή ακόμη και επ αόριστο αναβολή μιας τέτοιας προδιαγραφής στην παράγωγη νέων αυτοκινήτων. Ο λόγος είναι απλός και είναι... οικονομικός.
Επενδύσεις θα διατεθούν για το Euro 7, που θα καταργηθεί σύντομα λόγω ηλεκτροκίνησης
Τα κεφάλαια που πρέπει να διατεθούν για να βελτιωθούν οι εκπομπές καυσαερίων στα επόμενης γενιάς μοντέλα, (ουσιαστικά στα τελευταία θερμικά και υβριδικά πριν την επιβολή των αμιγώς ηλεκτροκινήτων), είναι τεραστία. Η έρευνα και η εξέλιξη που απαιτείται για κάθε... ένα λιγότερο εκπεμπόμενο γραμμάριο CO2 είναι τεράστια, χρονοβόρα και άρα κοστοβόρα. Και τα κεφάλαια αυτά που... εξαφανίζονται με γρήγορους ρυθμούς από τα ταμεία των αυτοκινητοβιομηχανιών, έρχονται να προστεθούν στις ήδη τεράστιες επενδύσεις που ως τώρα έχουν γίνει για την εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η πολιτική αυτή έχει οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών και εμπορική εξάρτηση από την Ασία
Είναι περιττό να αναφερθεί ότι, ο λογαριασμός τελικά πληρώνεται από όλους εμάς, δηλαδή τους καταναλωτές που αγοράζουν το τελικό προϊόν. Χώρια το γεγονός ότι η συγκεκριμένη πολιτική και η εμμονή με την γρήγορη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, το μόνο που έχει καταφέρει ως τώρα με...μεγάλη επιτυχία, είναι να ανοίξει την πόρτα στους Κινέζους κατασκευαστές, και να καταρρίπτουν αυτοί το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Με συνολικές εξαγωγές που ξεπέρασαν τα 5 εκατομμύρια οχήματα για το 2023 οι κινέζικες εταιρίες... καπέλωσαν τους πρωτοπόρους ως τώρα Ιάπωνες και καταφέρνουν με σύμμαχο τα φθηνά εργατικά χέρια και τις κρατικές επιχορηγήσεις, να αποτελούν πλέον κίνδυνο για παραδοσιακούς Ευρωπαίους κατασκευαστές που προϋπάρχουν εδώ και έναν αιώνα.
Όμως συμβάλει στην ποιότητα ζωής με καθαρότερο περιβάλλον στις πόλεις
Δύσκολα πάντως κανείς αμφιβάλει ότι η κλιματική αλλαγή είναι πλέον ανησυχητική και ότι το περιβάλλον θα απαιτεί όλο και περισσότερη προσοχή από εμάς, αλλά και από τις επόμενες γενιές. Όπως κανείς δεν αμφιβάλει για το ότι οι καθαρότερες από καυσαέρια και ηχορύπανση πόλεις είναι το ζητούμενο για μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Όλοι εμείς οι... βενζινάκιδες, ενδεχομένως στο μέλλον να πρέπει να... ξεδίνουμε με «κλασσικά» πλέον θερμικά μοντέλα στο ελεγχόμενο περιβάλλον μιας πίστας. Όσο και αν αυτό ακούγεται εφιαλτικό αλλά και ουτοπικό-αφού δεν υπάρχουν πιστές στην Ελλάδα.