Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Έχουν γίνει τα σύγχρονα αυτοκίνητα ευαίσθητα λόγω των πολλών ηλεκτρονικών;

Έχουν γίνει τα σύγχρονα αυτοκίνητα ευαίσθητα λόγω των πολλών ηλεκτρονικών;

26/4/2024

High tech αισθητήρας στροφάλου αν θες λειτουργία start/stop
Μέχρι και τα παράθυρα έχουν εγκεφαλάκια
Η λειτουργικότητα αυξάνεται, η αξιοπιστία κλονίζεται
Μοντέλα και εταιρείες που δεν ακολουθούν τις υπερβολές

Αξιζει να μαθετε

High tech αισθητήρας στροφάλου αν θες λειτουργία start/stop

Η τεχνολογία στις ημέρες μας έχει κάνει άλματα και τα σύγχρονα μοντέλα που πουλιούνται έχουν μεγάλες διαφορές από τα αυτοκίνητα που οδηγούσαμε ακόμη και μόλις πριν από λίγα χρόνια. Σε όλους τους τομείς οι αλλαγές είναι σημαντικές: στην άνεση, στη λειτουργικότητα, στις επιδόσεις, στην ασφάλεια, παντού. Και σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων ο οδηγός έχει διαθέσιμο εξοπλισμό και λειτουργίες που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν θα μπορούσε καν να φανταστεί. Οι αισθητήρες, τα ραντάρ και τα εγκεφαλάκια είναι διάσπαρτα σε όλο το αυτοκίνητο και το κεντρικό management αποφασίζει-βάσει των δεδομένων που αναλύει ανά πάσα στιγμή-πως θα αντιδράσει το αυτοκίνητο και τι ειδοποιήσεις θα παραθέσει στον οδηγό του, προκειμένου να πραγματοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο την πορεία του ή να αποφύγει μια δύσκολη στιγμή που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ατύχημα. Η σωστή λειτουργία του συστήματος start/stop τελευταίας γενιάς για παράδειγμα, στηρίζεται κατά πολύ στον αισθητήρα στροφάλου, ο οποίος θα βοηθήσει -αναλύοντας σε τι θέση έχει σταματήσει το κάθε πιστόνι και πόσο καύσιμο χρειάζεται ο κάθε κύλινδρος-για την γρηγορότερη και ομαλότερη επανεκκίνηση του κινητήρα.

Μέχρι και τα παράθυρα έχουν εγκεφαλάκια

Το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης-από την άλλη-είναι και αυτό εξαιρετικά χρήσιμο, αλλά ο αισθητήρας που χρησιμοποιεί ενδέχεται να μας σύρει στο συνεργείο για «καλιμπράρισμα» και ρύθμιση, έτσι ώστε να έχει τη δυνατότητα να μετράει σωστά τις αποστάσεις που προβλέπονται από το λογισμικό. Πεδίο εφαρμογής των ηλεκτρονικών και τα ηλεκτρικά παράθυρα, τα οποία είναι εξαιρετικά ασφαλή με τη διαθέσιμη λειτουργία αναγνώρισης εμποδίου που αποτρέπει τα ατυχήματα, όμως αν χαλάσει το εγκεφαλάκι που τα ελέγχει, έχεις έναν ακόμη λόγο να επισκεφτείς το συνεργείο σου. Αντίστοιχα, είναι αυτονόητο ότι ο αυτόματος κλιματισμός 3-πλέον-ζωνών, είναι απείρως πιο λειτουργικός από το απλό aircondition, όμως σε περίπτωση βλάβης, δε θες να ξέρεις πόσους διαφορετικούς αισθητήρες πρέπει να περιμένεις από το Ντόρτμουντ-αν είναι backorder-ούτε πόσο στοιχίζει το καντράν ελέγχου αν χρειαστεί αντικατάσταση. Υπάρχουν και περιπτώσεις που ίσως χρειαστείς ολόκληρο το infotainment.

Η λειτουργικότητα αυξάνεται, η αξιοπιστία κλονίζεται

Αυτό που είναι εύκολα αντιληπτό, ειδικά για τους λίγο πιο έμπειρους οδηγούς, είναι ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι σίγουρα πιο απολαυστικά, πιο χρηστικά, πιο άνετα και πολύ πιο λειτουργικά-από εκείνα που οδηγούσαν παλιότερα. Και ότι κανείς από αυτούς-από εμάς-δεν θα θυσίαζε την τεράστια πρόοδο που έχει συντελεστεί στην αυτοκίνηση, για να γυρίσει στις προηγούμενες εποχές οδήγησης, ακόμη κι αν  μπορούσε. Όμως, η αλήθεια είναι ότι ορισμένες φορές σου δίνεται η εντύπωση πως έχει χαθεί το μέτρο. Και ότι, αν το παθητικό σημείο των παλιότερων γενιών αυτοκινήτων-ας πούμε μέχρι τα 90s-ήταν  συνήθως-τότε-η αξιοπιστία, θα ήταν κρίμα μέσα από την υπερβολή του υπέρ-εξοπλισμού, να ξαναγυρίσουμε σε εποχές που δεν θα είμαστε σίγουροι ότι το αυτοκίνητο μας θα λειτουργήσει σωστά. Ακόμη κι αν πρόκειται για συστήματα δευτερεύουσας σημασίας.

Μοντέλα και εταιρείες που δεν ακολουθούν τις υπερβολές

Αν πάντως κάποιος θέλει να κρατήσει τον εξοπλισμό του καινούργιου του αυτοκινήτου μακριά από υπερβολές, μπορεί πάντα να επιλέξει το βασικό μοντέλο μιας σειράς και να αποφύγει έτσι όλες εκείνες τις επισκέψεις στο συνεργείο που θα έχουν να κάνουν με τυχόν βλάβες ή με την αναβάθμιση του όπερ προηγμένου λογισμικού που ελέγχει κυριολεκτικά τα πάντα. Ο διάκοσμος του αυτοκινήτου σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να υπολείπεται, αλλά η απλότητα στην πρακτικότητα και η αξιοπιστία θα είναι σε υψηλότερα επίπεδα. 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις