autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ευκαιρία ή απειλή για την Ευρώπη τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ευκαιρία ή απειλή για την Ευρώπη τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

30/9/2024

Από τη μία αυξημένοι δασμοί, από την άλλη εξηλεκτρισμός ως το 2035.
Ένα στα πέντε ηλεκτρικά που πωλήθηκαν το 2023 στην ΕΕ κατασκευάστηκε στην Κίνα.
Τα κινεζικά ηλεκτρικά ίσως είναι απαραίτητα ώστε να γίνουν πιο προσιτά γενικότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μένει να αποδειχτεί αν τα κινέζικα ηλεκτρικά συνδυάζουν χαμηλές τιμές με ποιότητα κατασκευής.

Από τη μία αυξημένοι δασμοί, από την άλλη εξηλεκτρισμός ως το 2035

Οι κυβερνήσεις όλου του ανεπτυγμένου κόσμου έχουν βάλει στόχο να απεξαρτήσουν τις οικονομίες τους από τα ορυκτά καύσιμα μέσα στις επόμενες δεκαετίες. Ωστόσο, πολλές από αυτές κινούνται επίσης για να περιορίσουν τις εισαγωγές «πράσινης» τεχνολογίας κινεζικής κατασκευής, χωρίς την οποία η απαλλαγή από τον άνθρακα θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο και χρήμα - αν δεχτούμε ως προϋπόθεση ότι μπορεί να επιτευχθεί.
 
Η αντίφαση είναι πιο κραυγαλέα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ΕΕ έχει δεσμευτεί να καταργήσει σταδιακά την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035. Οι ΗΠΑ ρίχνουν δισεκατομμύρια δολάρια των φορολογουμένων για την ενίσχυση της εγχώριας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών. Αλλά ακόμη και στις περιπτώσεις που η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων παραπαίει, οι ηγέτες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού έχουν ορθώσει συλλογικά το ανάστημά τους ενάντια σε αυτό που αντιλαμβάνονται ως απειλή για τις εγχώριες βιομηχανίες τους: τις εξαιρετικά ανταγωνιστικές κινεζικές εισαγωγές. Εξ ου και η επιβολή υψηλών δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ένα στα πέντε ηλεκτρικά που πωλήθηκαν το 2023 στην ΕΕ κατασκευάστηκε στην Κίνα

Στις ΗΠΑ, αυτή η απειλή είναι εντελώς φανταστική, αφού εισάγουν ελάχιστα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο πρόσφατος δασμός (100%) του Joe Biden στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα διατηρήσει πιθανότατα τα πράγματα ως έχουν. Στην Ευρώπη, η επιταχυνόμενη εισροή είναι πραγματική. Πέρυσι σχεδόν 1 στα 5 ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν στην ΕΕ, ή 300.000 αντίτυπα, κατασκευάστηκαν στην Κίνα (ορισμένα από δυτικές μάρκες). Αλλά αυτό παραμένει ένα μικροσκοπικό κλάσμα των 10,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν συνολικά στην ΕΕ το 2023 - τα οποία σύντομα υποτίθεται ότι θα είναι όλα μηδενικών εκπομπών.

Τα κινεζικά ηλεκτρικά ίσως είναι απαραίτητα ώστε να γίνουν πιο προσιτά γενικότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αν η Ευρώπη παίρνει στα σοβαρά τους στόχους που η ίδια έχει θέσει για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, το πρόβλημα δεν είναι οι πολλές κινεζικές εισαγωγές, αλλά μάλλον οι πολύ λίγες, δεδομένου ότι η δική της βιομηχανία έχει αργήσει να απομακρυνθεί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πράγματι, οι στόχοι της Ευρώπης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοιάζουν προς το παρόν μη υλοποιήσιμοι, και το παράδειγμα της Νορβηγίας αποτελεί εξαίρεση. Στις ΗΠΑ, επίσης, μοιάζει απίθανο να επιτευχθεί η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων σε μεγάλη κλίμακα χωρίς τη διάθεση πολύ φθηνότερων μοντέλων. Και ειδικότερα σε χώρες όπως η Ελλάδα, η αύξηση του κόστους ζωής και η δυσανάλογη πορεία της αγοραστικής ικανότητας του μέσου καταναλωτή καθιστούν την οικονομική προσιτότητα ακόμη πιο επείγουσα.

Μένει να αποδειχτεί αν τα κινέζικα ηλεκτρικά συνδυάζουν χαμηλές τιμές με ποιότητα κατασκευής

Ωστόσο ακόμη και αν δούμε τα επόμενα χρόνια μία ευρεία εξάπλωση στην ΕΕ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, μόνο ο χρόνος θα δείξει αν θα κερδίσουν μακροπρόθεσμα την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων αγοραστών. Κάτι τέτοιο, πέρα από τη διατήρηση των προσιτών τιμών, απαιτεί και την αξιοπιστία που προκύπτει από την αφοσίωση και τη συνέπεια στην υψηλή ποιότητα κατασκευής.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε