Φόβοι για αύξηση των δασμών με την εκλογή Trump
Εξετάζεται ο περαιτέρω περιορισμός των εισερχόμενων μοντέλων από την Κίνα
Οι εταιρείες θα κληθούν να αξιοποιήσουν εναλλακτικά καύσιμα
Όμως ο Τραμπ είχε δηλώσει ανοιχτός στην εμπλοκή Κινέζων εντός των ΗΠΑ
Η θέσπιση των δασμών θα ωθήσει τις εταιρείες να απομακρύνουν τις παραγωγές τους
Εξετάζεται ο περαιτέρω περιορισμός των εισερχόμενων μοντέλων από την Κίνα
Οι κατασκευάστριες εταιρείες ετοιμάζονται για μια νέα εποχή, καθώς οι προσφάτως ολοκληρωμένες εκλογές για την ανάδειξη του νέου προέδρου των ΗΠΑ, έβγαλαν μεγάλο νικητή τον Ντόναλντ Τραμπ. Ο 78χρονος, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, είχε προβεί σε διάφορες δηλώσεις οι οποίες αφορούσαν τους στόχους του ίδιου αναφορικά με το μέλλον της αγοράς του αυτοκινήτου, όπως την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής με αξιοποίηση γηγενών εργατών, την επιβολή περιορισμών στα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα ή την έκπτωση στους φόρους για τις πληρωμές τόκων δανείων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα όμως με εκπροσώπους του κλάδου της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, το βάρος της πολιτικής ατζέντας του Τραμπ θα επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, άμεσος στόχος φαίνεται να είναι η κατάργηση των φορολογικών ελαφρύνσεων για τα αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνηση μα και η γενικότερη αναδιάρθρωση πολιτικών που κολάκευαν τα αυτοκίνητα με το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο, αλλά και η επιβολή νέων δασμών στα οχήματα τα οποία εισέρχονται τόσο από το Μεξικό, όσο κι από άλλες χώρες.
Οι εταιρείες θα κληθούν να αξιοποιήσουν εναλλακτικά καύσιμα
Δεν έχει αποσαφηνιστεί αν το μέλημα είναι η «καταπολέμηση» της ηλεκτροκίνησης ή ο στόχος αφορά την στήριξη των εταιρειών από τις ΗΠΑ, ακόμη και αν πρόκειται για περίπτωση «με έναν σμπάρο δύο τρυγόνια» και μείξη των στόχων αυτών. Το σίγουρο είναι πως από την στιγμή που μιλάμε για μια τόσο σπουδαία αγορά όπως αυτή των ΗΠΑ, οι εταιρείες θα κληθούν να ψάξουν για εναλλακτικές λύσεις ως προς την κατανάλωση των κινητήρων.
Η Μεταφορική Ένωση Μηδενικών Εκπομπών, η οποία περιλαμβάνει στις τάξεις της την Tesla και τη διάσημη κατασκευάστρια μπαταριών LG, ανακοίνωσε ότι οι ιθύνοντες είναι έτοιμοι για συνομιλίες και συνεργασία με την κυβέρνηση Τραμπ: «Η επόμενη τετραετία θα είναι κρίσιμη ώστε να διασφαλιστεί πως οι τεχνολογίες θα αναπτυχθούν και μάλιστα μέσα από χέρια Αμερικάνων εργαζόμενων».
Όμως ο Τραμπ είχε δηλώσει ανοιχτός στην εμπλοκή Κινέζων εντός των ΗΠΑ
Σε ό,τι αφορά το μεγάλο θέμα των δασμών, ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ είχε πολλάκις αναφερθεί στην επιβολή δασμών με ποσοστό τουλάχιστον στο 200% σε όσα μοντέλα προέρχονται από το Μεξικό. Όμως, με δεδομένο τις δηλώσεις του Τραμπ για ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, τα ερωτηματικά πληθαίνουν διότι δεν έχει διαλευκανθεί αν οι δασμοί αυτοί θα περιοριστούν εκεί ή θα μπορούσαν να επεκταθούν και στα μοντέλα που εισέρχονται από την Κίνα αλλά και την Ευρώπη.
Ο 78χρονος πολιτικός, σε δηλώσεις του τον περασμένο Αύγουστο, είχε δηλώσει «ανοιχτός» στην εμπλοκή των κινεζικών εταιρειών εντός των ΗΠΑ για την κατασκευή των μοντέλων τους: «Θα δώσουμε κίνητρα και αν η Κίνα και άλλες χώρες θέλουν να έρθουν εδώ και να πουλήσουν τα αυτοκίνητα, θα χτίσουν εργοστάσια εδώ και θα προσλάβουν τους εργάτες μας».
Η θέσπιση των δασμών θα ωθήσει τις εταιρείες να απομακρύνουν τις παραγωγές τους
Τι γίνεται όμως με το Μεξικό και γιατί είναι τόσο έντονο το ζήτημα με την συγκεκριμένη χώρα; Ενδεικτικά, η Honda παράγει ετησίως 200.000 μοντέλα, εκ των οποίων το 80% εξάγονται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Shinji Aoyama της εταιρείας. Αντίστοιχα, η Toyota διατηρεί δύο εργοστάσια τα οποία κατασκευάζουν τα Tacoma (τα οποία πούλησαν πάνω από 230.000 μονάδες το 2023 εντός των ΗΠΑ). Εάν η κυβέρνηση Τραμπ προχωρήσει στη θέσπιση των δασμών σε αυτά τα επίπεδα (τουλάχιστον στο 200%), θα ωθήσει τις εταιρείες να απομακρύνουν την παραγωγή τους από το Μεξικό.
Σχολιάστε |