Φθηνότερο 18 χιλιάρικα το Tesla Model Y: Ευκαιρία ή «κοροϊδία»;
Το Γενάρη του 2021, όταν το Tesla Model Y είχε πρωτοέρθει στην Ελλάδα, κόστιζε στην 60.990 ευρώ. Σήμερα, μετά από πολλαπλές μειώσεις τιμών, το SUV της μάρκας του Elon Musk κοστίζει 42.990 ευρώ (χωρίς την επιδότηση). Εσύ το βλέπεις σαν ευκαιρία ή «κάποιο λάκκο έχει η φάβα;»
Το μπαράζ εκπτώσεων είχε ξεκινήσει με το Tesla Model 3
Είναι μία τάση που βλέπουμε αρκετά τους τελευταίους, πολλούς μήνες στην Tesla. Η εταιρεία από το Silicon Valley μειώνει πολύ τις τιμές των μοντέλων της, σε σημείο να προκαλεί μπόλικες συζητήσεις. Είχαμε αναφερθεί στο Tesla Model 3 και την έκπτωση 3.000 ευρώ μέσα σε ένα τρίμηνο στις αρχές του 2023, τώρα έφτασε η ώρα για το ευρωπαϊκό της best-seller, Tesla Model Y.
«Μονοπώλιο» τέλος, υπάρχουν κι άλλοι
Ο ανταγωνισμός των μαρκών στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης είναι αμείλικτος και διαρκώς αυξάνεται. Η Tesla αποτέλεσε πρωτοπόρο εταιρεία στον συγκεκριμένο τομέα, σταδιακά όμως το άτυπο «μονοπώλιο» που είχε δείχνει να… ξεθωριάζει. Ο Όμιλος της Volkswagen έχει στο portfolio του μπόλικες μάρκες που κάνουν τη δική τους προσπάθεια, οι λοιπές ευρωπαϊκές δυνάμεις μπαίνουν δυναμικά (Citroen, Peugeot κ.λπ.), ενώ περιμένουμε και τους Ιάπωνες.
Αναπόφευκτα η Tesla έπρεπε και πρέπει να βρει άλλον τρόπο να διατηρήσει ψηλά τα μοντέλα της, οπότε οι μειώσεις τιμών είναι μια κάποια λύσις. Για μάρκες που δεν μετράνε πολλά χρόνια στην πλάτη, η κατασκευή ηλεκτρικών κοστίζει περισσότερο, για αυτό και οι αρχικές «τσιμπημένες» τιμές. Η Tesla έχει μία «Χ» τεχνογνωσία, την αξιοποιεί και για αυτό μπορεί να κάνει εκπτώσεις. Το θέμα είναι πόσο μεγάλες είναι αυτές…
Καινούργιο Tesla Model Y στα 42.990 ευρώ, 18 χιλιάδες φθηνότερο από το 2021
Το Tesla Model Y, το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της γκάμας της εταιρείας στην Ευρώπη, έφτασε να κοστίζει 42.990 ευρώ. Που σημαίνει ότι η τιμή του μειώθηκε 18χιλιάρικα σε σχέση με το πρώτο εμπορικό λανσάρισμα, το Γενάρη του 2021. Τότε κόστιζε 60.990 ευρώ. Και αναφερόμαστε στο ίδιο ακριβώς μοντέλο, χωρίς κάποια αισθητική ή τεχνική αναβάθμιση (πισωκίνητο 299 ίππων, με 455 χλμ. θεωρητικής αυτονομίας).
Ευκαιρία ή λογική «ξεπουλάμε»; Και με την μεταπωλητική αξία τους;
Την παραπάνω μείωση δεδομένα δεν βλέπουν με καλό μάτι όσοι αγόρασαν Tesla Model Y πριν κάποια χρόνια. Πώς να νιώθει κάποιος που αγόρασε 18 χιλιάρικα ακριβότερο το ίδιο αυτοκίνητο, ολοκαίνουργιο;
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και οι νέοι πιθανοί αγοραστές. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, μπορεί να πει κανείς ότι έχουμε μία τεράστια ευκαιρία αγοράς ή έστω μισθώματος/leasing. Ένας νέος αγοραστής θα πάρει φθηνότερα ένα αυτοκίνητο, κι αν το κάνει μέσω leasing θα βγει δεδομένα κερδισμένος, χωρίς να αγχώνεται από τυχόν ζητήματα λειτουργικότητας της μπαταρίας.
Είναι όμως έτσι; Μήπως αυτή η λογική «ξεπουλήματος» έχει… ιδιαίτερο υπόβαθρο; Εσύ θα αγόραζες ένα προϊόν που έχασε τιμή 28%; Δεν θα σε προβλημάτιζε γιατί αυτή η κατακόρυφη μείωση τιμής;
Σχολιάστε |