Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Φωτιά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα: 3+1 πράγματα που πρέπει να ξέρεις!

Φωτιά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα: 3+1 πράγματα που πρέπει να ξέρεις!

Διαβάστηκε από 8632 αναγνώστες - 9/6/2022

Μην ανησυχείς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παίρνουν φωτιά πιο συχνά από τα «κανονικά»! Το ήξερες όμως ότι θέλουν σχεδόν 150 τόνους νερό και 24 ώρες υπομονή για να σβήσουν τελείως? Μάθε 4 βασικά πράγματα για τις φωτιές στα ηλεκτρικά!

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει σιγά-σιγά να κατακλύζουν την αγορά. Όπως σε κάθε καινούργια τεχνολογία και καινοτομία, τα φώτα της δημοσιότητας και η κριτική των κακοπροαίρετων είναι στραμμένα πάνω τους και περιμένουν το πρώτο τους στραβοπάτημα. Οι ειδήσεις για φωτιά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται απανωτές και συνοδεύονται από έντονους προβληματισμούς και ανησυχία ότι «αρπάζουν» εύκολα. Είναι όμως έτσι ή απλά τα παρουσιάζουν πιο τραγικά από όσο είναι?

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Τα ηλεκτρικά  αυτοκίνητα έχουν τις ίδιες πιθανότητες να πάρουν φωτιά με ένα κανονικό αυτοκίνητο
Σε εβδομαδιαία βάση ακούμε ότι κάποιο ηλεκτρικό πήρε φωτιά εν κίνηση ή την ώρα που φόρτιζε. Αν και γίνεται ιδιαίτερο σούσουρο, δεν είναι τόσο συχνό φαινόμενο! Μάλιστα οι έρευνες έδειξαν ότι οι πιθανότητες να πάρει φωτιά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ακριβώς ίδιες με ένα αυτοκίνητο με «κανονικό» κινητήρα. Πληρούν τα ίδια πρότυπα ασφαλείας και διαθέτουν αυστηρές εγκρίσεις τύπου για να κυκλοφορήσουν στο δρόμο. Μάλιστα τη συγκεκριμένη άποψη, την ενστερνίζονται η ένωση ασφαλιστικών εταιριών της Γερμανίας, η Allianz (κορυφαίος ασφαλιστικός κολοσσός) και οι ερευνητές της DEKRA (η 3η μεγαλύτερη εταιρεία ελέγχου οχημάτων στο κόσμο).

Η πιο πιθανή αιτία φωτιάς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η λάθος συναρμολόγηση των μπαταριών
Στα περισσότερα περιστατικά φωτιάς εν κίνηση σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο κύριος υπεύθυνος ήταν η λάθος συναρμολόγηση των μπαταριών. Ο λόγος είναι ότι ακόμα η σύνδεση των κυψελών της μπαταρίας με το συσσωρευτή  δεν είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, γίνεται χειροκίνητα  και το ανθρώπινο λάθος είναι εύκολο να συμβεί. Αν «αρπάξει» την ώρα της φόρτισης, συνήθως ευθύνονται τα καλώδια φόρτισης, που έχουν φθαρεί σε κύρια σημεία.

Για να σβήσει μια φωτιά σε ηλεκτρικό θέλει σχεδόν 150 φορές περισσότερο νερό από τα κανονικά αυτοκίνητα
Εδώ είναι λίγο περίεργα τα πράγματα. Αρχικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να σβήσει θέλει σχεδόν 150 τόνους νερού, τη στιγμή που ένα κανονικό αυτοκίνητο θέλει περίπου 1.5  τόνο. Σκέψου ότι 150 τόνοι νερό αντιστοιχούν στο νερό, που χαλάει ένας άνθρωπος σε 2 χρόνια. Ακόμα κι όταν σβήσει η φωτιά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το ζήτημα δεν έχει λήξει. Μέχρι και 24 ώρες μετά υπάρχει μεγάλος κίνδυνος αναζωπύρωσης  από τις χημικές αντιδράσεις της μπαταρίας, γι αυτό το λόγο πολλές φορές βουτάνε τα αυτοκίνητα σε δεξαμενές γεμάτες νερό.
 
Η φωτιά από ηλεκτρικό δεν θα μεταφερθεί σε άλλα οχήματα λόγω έλλειψης εύφλεκτου καυσίμου
Σε περίπτωση φωτιάς, τα ηλεκτρικά «έχουν» ένα μεγάλο πλεονεκτήματα σε σχέση με τα «κανονικά» αυτοκίνητα. Δεν έχουν εύφλεκτο καύσιμο, το οποίο μπορεί να χυθεί στο δρόμο και να πάει κάτω από άλλα οχήματα, προκαλώντας φωτιά και σε αυτά. Δεν είναι τυχαία η περίπτωση που ένα ID.3 πήρε φωτιά όταν φόρτιζε και το πίσω αυτοκίνητο, εκτός των λιωμένων πλαστικών λόγω της θερμότητας, δεν έπαθε κάτι άλλο.

Εν κατακλείδι, τα e-αυτοκίνητα όσο αφορά το θέμα της φωτιάς σε καμία περίπτωση δεν είναι πιο επικίνδυνα από τα «κανονικά» αυτοκίνητα. Τα συστήματα ασφαλείας είναι άκρως εξελιγμένα και σχεδιασμένα να μην αφήνουν την φωτιά να πάρει άμεσα δραματικές διαστάσεις, δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στους επιβάτες να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο.  

...Δείτε περισσότερα

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε