Γιατί το Uber απέτυχε στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη καλπάζει;
Στην Ευρώπη μπορεί να βάλει ο ιδιώτης το αυτοκίνητό του και να βγάλει λεφτά, στην Ελλάδα το δυσκόλεψαν
Κερδίζουν και τα ταξί από όλο αυτό, αφού το χρησιμοποιούν αντί για Μέσα
Με ανταγωνισμό τιμών σε κάθε «κούρσα», ο καταναλωτής κερδίζει πολύ σε υπηρεσίες
Θα έμπαινε ο Έλληνας στο αμάξι ενός αγνώστου; Ακόμα και αν αυτό ήταν καταγεγραμμένο;
Στην Ευρώπη μπορεί να βάλει ένας ιδιώτης το αυτοκίνητό του και να βγάλει λεφτά, στην Ελλάδα το δυσκόλεψαν
Η εφαρμογή Uber είναι διαθέσιμη στη χώρα μας από το 2014. Αρχικά έδινε τη δυνατότητα και σε ιδιοκτήτες ΙΧ να χρησιμοποιούν σαν ταξί το αυτοκίνητό τους, ωστόσο από το 2018 η συγκεκριμένη δυνατότητα καταργήθηκε. Έπειτα από οξείες αντιδράσεις των οδηγών ταξί, ψηφίστηκε νόμος που απαγόρευε σε όσους δεν είχαν επαγγελματική άδεια να μεταφέρουν επιβάτες στον προορισμό τους επί πληρωμή. Η εφαρμογή συνεχίζει να είναι ενεργή στη χώρα μας (διαθέσιμη σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Ρόδο και Κέρκυρα), όμως οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο επαγγελματικό ταξί για τις μετακινήσεις τους. Από την άλλη μεριά, οι μεγαλύτεροι πελάτες της εταιρείας στην Ευρώπη είναι χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία.
Κερδίζουν και τα ταξί από όλο αυτό, αφού το χρησιμοποιούν αντί για Μέσα
Σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου της εταιρείας στο Reuters, για το περασμένο έτος η χρήση της εφαρμογής από Ευρωπαίους οδηγούς ταξί διπλασιάστηκε μέσα στο 2023. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει ότι οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί επωφελούνται από τη ύπαρξη του Uber καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να ενισχύσουν το εισόδημά τους. Παρά τις έντονες διαμάχες μεταξύ επαγγελματιών οδηγών ταξί και ιδιωτών που μίσθωναν το ΙΧ τους, ο ανταγωνισμός στις χρεώσεις θα μπορούσε να ωφελήσει την τσέπη των καταναλωτών.
Με ανταγωνισμό τιμών σε κάθε «κούρσα», ο καταναλωτής κερδίζει πολύ σε υπηρεσίες
Μία πολύ πρόσφατη έρευνα του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) έδειξε ότι τα ραδιοταξί και η πιάτσα παραμένουν οι πιο δημοφιλείς επιλογές των καταναλωτών, παρά την παράλληλη λειτουργία πολλών εφαρμογών, όπως η Free Now και η Uber. Για την ακρίβεια, το 35,3% των οδηγών ταξί επιλέγει να περιμένει στην πιάτσα για να παραλάβει πελάτες, ενώ το 21,3% εργάζεται με ραδιοταξί. Στις ψηφιακές εφαρμογές αντιστοιχεί ποσοστό της τάξεως του 19,3%.
Στην πραγματικότητα, πολλοί οδηγοί ταξί, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που η τουριστική μετακίνηση βαράει «κόκκινο», αποφεύγουν τη συμμετοχή στις διάφορες ηλεκτρονικές πλατφόρμες εξαιτίας της υψηλής προμήθειας που καλούνται να πληρώσουν, η οποία μπορεί να φτάσει και το 15%.
Θα έμπαινε ο Έλληνας στο αμάξι ενός αγνώστου; Ακόμα και αν αυτό ήταν καταγεγραμμένο;
Όποιος έχει ταξιδέψει στην Ευρώπη γνωρίζει ότι σε αρκετές χώρες, όχι μόνο ευημερούν παρόμοιες εφαρμογές, αλλά υπάρχει ακόμη το οτοστόπ. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα τουριστών που κάνουν διακοπές στην Ελλάδα και σηκώνουν ακόμη το χέρι στους περαστικούς οδηγούς, κυρίως σε νησιωτικούς και επαρχιακούς δρόμους. Το ερώτημα ωστόσο είναι αν οι Έλληνες είναι διατεθειμένοι να εμπιστευτούν αγνώστους και να μπουν στο αυτοκίνητό τους, έστω και αν αυτοί είναι καταχωρισμένοι με τα στοιχεία τους στην εκάστοτε ψηφιακή πλατφόρμα.
Σχολιάστε |