autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Γωνίες Κάμπερ & Κάστερ: Ξέρεις πού χρησιμεύουν;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Γωνίες Κάμπερ & Κάστερ: Ξέρεις πού χρησιμεύουν;

21/5/2024

Οι γωνίες Κάμπερ και Κάστερ έχουν μεγάλη σημασία για την ευθυγράμμιση των ελαστικών σου. Πάμε να τις γνωρίσουμε λίγο περισσότερο.

Γωνία Κάμπερ: Η γωνία που σχηματίζει ο τροχός του οχήματος σχετικά με την κατακόρυφη ευθεία

Έχουμε μιλήσει στο παρελθόν για τις διαφορές ανάμεσα σε ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση των ελαστικών. Ειδικά για την περίπτωση της ευθυγράμμισης πρέπει να ξέρουμε λίγα παραπάνω πράγματα για διάφορες… γωνίες.
 
Αρχικά, ρυθμίζεται η γωνία κάμπερ (Camber). Πρόκειται για τη γωνία που σχηματίζει ο τροχός του οχήματος σχετικά με την κατακόρυφη ευθεία. Θετική γωνία κάμπερ σημαίνει ότι ο τροχός πατάει στο έδαφος κατά κύριο λόγο με το εξωτερικό του πέλμα, ενώ αντίθετα, αρνητική γωνία κάμπερ σημαίνει ότι κυρίως το εσωτερικό πέλμα του ελαστικού έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα. Οι κατασκευαστές επιλέγουν κυρίως για τα «καθημερινά» αυτοκίνητα τη μηδενική γωνία κάμπερ, ώστε το πέλμα του ελαστικού να φθείρεται ομοιόμορφα και να υπάρχει ισοκατανομή των τριβών. Αντίθετα, στα αυτοκίνητα με σαφή αγωνιστικό «χαρακτήρα» επιλέγεται το αρνητικό κάμπερ, ώστε το όχημα να συμπεριφέρεται καλύτερα σε στροφές όπου οι δυνάμεις «φορτίζουν» το εξωτερικό πέλμα του ελαστικού.

Γωνία Κάστερ: Η γωνία που σχηματίζεται από τον άξονα περιστροφής του τροχού σε σχέση με την κατακόρυφο

Η επόμενη γωνία που θα συναντήσουμε ονομάζεται κάστερ (Caster) και αποτελεί τη γωνία που σχηματίζεται από τον άξονα περιστροφής του τροχού σε σχέση με την κατακόρυφο. Αν η νοητή προέκταση του άξονα περιστροφής του τροχού τέμνει το οδόστρωμα μπροστά από την κατακόρυφο μιλάμε για θετική γωνία κάστερ, διαφορετικά μιλάμε για αρνητική. Οι κατασκευαστές των σύγχρονων αυτοκινήτων επιλέγουν την οριακά θετική γωνία κάστερ, γεγονός στο οποίο οφείλεται η εύκολη αλλαγή πορείας και η τάση του τιμονιού να επανέρχεται σε ευθεία θέση.
 
Για το τέλος αφήσαμε τη γωνία σύγκλισης ή απόκλισης, η οποία πρέπει να τείνει στο μηδέν ώστε να υπάρχει ευστάθεια στην κίνηση του οχήματος. Πρόκειται για τη γωνία που σχηματίζεται προεκτείνοντας τις οριζόντιες διευθύνσεις των τροχών του κάθε άξονα. Αν αυτές οι ευθείες τέμνονται μπροστά από τους τροχούς πρόκειται για σύγκλιση (toe in), ενώ αντίθετα, αν τέμνονται πίσω από τους τροχούς μιλάμε για απόκλιση (toe out).


Γωνία Κάστερ

Γωνία Κάστερ

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε