Η BMW ζήτησε από πελάτη 66.000 ευρώ για αντικατάσταση μπαταρίας σε i3
Το κόστος επιδιόρθωσης ξεπερνά την τιμή απόκτησης μίας νέας BMW X3 2.000 κυβικών και 184 ίππων. Σε ακόμη δύο πελάτες, για την ίδια βλάβη, ήρθε… λυπητερή 30.000 και 35.000 ευρώ από εξουσιοδοτημένο συνεργείο της BMW.
Απρόβλεπτο το κόστος επισκευής της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού
To BMW i3 κυκλοφόρησε το 2013 και ήταν το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας. Η κυκλοφορία του διακόπηκε το 2022. Και όπως γίνεται συνήθως με τα πολυτελή μεταχειρισμένα ιστορικών εταιρειών όπως η BMW, η συντήρησή τους μπορεί να κοστίσει πολύ περισσότερα από την απόκτησή τους. Όταν όμως πρόκειται για ηλεκτρικά οχήματα, το κόστος επιδιόρθωσης μιας βλάβης στη μπαταρία είναι -όπως αποδεικνύεται- απρόβλεπτο.
Η BMW ζήτησε από πελάτη 66.000 ευρώ για αντικατάσταση μπαταρίας του i3
Η αλήθεια είναι ότι αρκετοί ιδιοκτήτες BMW i3 έχουν διαμαρτυρηθεί έντονα για το κόστος αλλαγής μπαταρίας, ωστόσο μία περίπτωση που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Αντιπροσωπεία της BMW στις ΗΠΑ ζήτησε από ιδιοκτήτη i3 71.000 δολάρια (περίπου 66.000 ευρώ) για αντικατάσταση της μπαταρίας. Και ποια ήταν η δικαιολογία; Ότι η μπαταρία του συγκεκριμένου μοντέλου έχει ιδιαίτερα υψηλή τάση.
Και σε άλλους πελάτες ήρθε η… λυπητερή
Πιο συγκεκριμένα, η μπαταρία του i3 αποτελείται από 8 κυψέλες. Και από ό,τι φαίνεται, ακόμη και μία από αυτές να χαλάσει, πρέπει να αντικατασταθεί ολόκληρη, κάτι που εκτοξεύει το κόστος σε δυσθεώρητα ύψη. Ενδεικτικά βρήκαμε δύο ιδιοκτήτες που, για το ίδιο μοντέλο και την ίδια βλάβη, πόσταραν στο Facebook τη… λυπητερή. Τα ποσά που πλήρωσαν ήταν 30.000 και 35.000 ευρώ για την αντικατάσταση της μπαταρίας, ωστόσο από ό,τι φαίνεται υπάρχουν και χειρότερα.
Κάτω από 10.000 ευρώ το κόστος επισκευής σε μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο της BMW
Ενδεικτικά, η τιμή των 66.000 ευρώ που ζήτησε η αντιπροσωπεία από τον πελάτη ξεπερνά το κόστος απόκτησης ενός καινούργιου υβριδικού BMW X3 2.000 κυβικών και 184 ίππων. Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο πελάτης θα μπορούσε να βρει πολύ χαμηλότερο κόστος επισκευής στην αγορά, αν προτιμούσε άλλο συνεργείο και όχι το εξουσιοδοτημένο. Όμως ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η εξειδικευμένη τεχνογνωσία που απαιτεί η επιδιόρθωση ή η αντικατάσταση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αν αληθεύει ότι σε ένα σχετικά καινούργιο αυτοκίνητο, όπως το συγκεκριμένο BMW i3, δεν θα μπορούσε να έχει χαλάσει παραπάνω από μία από τις οκτώ κυψέλες μπαταρίας λόγω λίγων χιλιομέτρων, τότε η επισκευή του θα μπορούσε να πέσει και κάτω από τα 10.000 ευρώ σε ένα μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο.
Σχολιάστε |