autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η ΕΕ ανέλυσε πως η Κίνα βοηθά τις μάρκες της να έχουν φθηνά ηλεκτρικά

Η ΕΕ ανέλυσε πως η Κίνα βοηθά τις μάρκες της να έχουν φθηνά ηλεκτρικά

8/7/2024

Ένα κάρο ευκολίες προφέρει η Κίνα στις μάρκες της.
Κρατικά δάνεια, γη σε χαμηλές τιμές για εργοστάσια, επιδοτήσεις για μπαταρίες κ.α.
Η SAIC έχει ευνοηθεί περισσότερο από το κινεζικό κράτος.
BYD και Geely ακολουθούν με χαμηλότερους δασμούς.

Ξεκίνησαν οι προσωρινοί δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά

Σε ισχύ βρίσκονται οι επιπλέον δασμοί που είχε προαναγγείλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπής εις βάρος των κινεζικών μαρκών που εξάγουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Όπως ήταν γνωστό, οι έξτρα δασμοί προέκυψαν από μία έρευνα που έκανε το προηγούμενο διάστημα η ΕΕ, η οποία έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματά της πλήρης, αναλύοντας τα στοιχεία που την οδήγησαν να πάρει τη συγκεκριμένη απόφαση.

Ένα κάρο ευκολίες προφέρει η Κίνα στις μάρκες της

Δάνεια από κρατικές τράπεζες, άλλα είδη χρηματοδότησης, επιχορηγήσεις, γη σε μειωμένες τιμές για την κατασκευή εργοστασίων και μεγάλες επιδοτήσεις στις μπαταρίες περιλαμβάνονται στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που περιγράφει λεπτομερώς τη βοήθεια που παρείχε η κινεζική κυβέρνηση στις μάρκες της. Μάλιστα, αποδεικνύεται πως η βοήθεια δεν ήταν ίδια για όλες τις μάρκες.  

Η SAIC έχει ευνοηθεί περισσότερο από το κινεζικό κράτος

Για παράδειγμα, η SAIC, η ιδιοκτήτρια της MG κρίθηκε ότι έλαβε περισσότερη βοήθεια από τις άλλες εταιρείες. Η ΕΕ καθόρισε ότι οι επιδοτήσεις που έλαβε από το κινεζικό κράτος ανήλθαν σε 34,4%, σύμφωνα μετο Reuters. Το ποσοστό αυτό περιελάμβανε 1,38% για δάνεια από κρατικές τράπεζες, 8,27 τοις εκατό από άλλες χρηματοδοτήσεις, 8,56 τοις εκατό σε επιχορηγήσεις, 2,28 τοις εκατό σε κίνητρα πωλήσεων, 0,67 τοις εκατό για ακίνητα με έκπτωση και 13,24 τοις εκατό από μπαταρίες αξίας πολύ μεγαλύτερη από ό,τι πλήρωσε η SAIC για αυτές! Οι ευκολίες αυτές του κινεζικού κράτους στην SAIC, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕ, της έδωσε το πλεονέκτημα να κατασκευάζει αυτοκίνητα κάτω από το ελάχιστο κόστος παραγωγής ενός αυτοκινήτου που κατασκευάζεται στην Κίνα. Η SAIC κρίθηκε επίσης ότι ήταν λιγότερο συνεργάσιμη στην έρευνα από άλλες εταιρείες και έτσι τις επιβλήθηκε ο μέγιστος δασμός 37,6 τοις εκατό επιπλέον του 10 τοις εκατό που ήδη ίσχυε.

BYD και Geely ακολουθούν με χαμηλότερους δασμούς

Από κει και πέρα, η BYD και η Geely εκτιμήθηκαν ότι έλαβαν λιγότερη κρατική βοήθεια και αμφότερες ήταν διαφανείς με την ομάδα της Επιτροπής, γι' αυτό και αντιμετωπίζουν μόνο δασμούς 17,4 και 19,9%, αντίστοιχα. Σημειώνεται επίσης πως άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στην Έκθεση θα πληγούν με μέσο δασμό 20,8%, ενώ οι εταιρείες που δεν συνεργάστηκαν θα δουν τους πρόσθετους δασμούς να φτάνουν το 37,6%.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις