
Η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση!
Tα ΙΧ στους ελληνικούς δρόμους είναι 5.495.927.
Ο μέσος όρος ηλικίας τους φτάνει τα 17,3 έτη.
Τα λεωφορεία είναι 18 ετών και τα φορτηγά 23 ετών.
Αυξήθηκαν τα ΙΧ στην ΕΕ το 2022, παραμένουν λίγα τα ηλεκτρικά και Plug-in.
Tα ΙΧ στους ελληνικούς δρόμους είναι 5.495.927
Τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων, φορτηγών αλλά και λεωφορείων από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτει η Ελλάδα. Στους δρόμους της Ελλάδας το 2022 κυκλοφορούσαν 5.495.927 αυτοκίνητα, αριθμός αυξημένος κατά 1,6% σε σχέση με το 2021. Παράλληλα, το 2022 σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 1% σε σύγκριση με το 2021, με περισσότερα από 252 εκατομμύρια αυτοκίνητα να κυκλοφορούν.
Ο μέσος όρος ηλικίας τους φτάνει τα 17,3 έτη
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ελλάδα είναι η αρνητική πρωταγωνίστρια στην ηλικία των οχημάτων της τόσο στα ΙΧ, όσο και στα φορτηγά και τα λεωφορεία. Για το 2022 η ACEA αναφέρει πως τα αυτοκίνητα της ΕΕ ήταν κατά μέσο όρο ηλικίας 12,3 ετών. Ωστόσο η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο ηλικίας 17,3 ετών, ενώ ακολουθεί η Εσθονία με 16,6 έτη. Τα νεότερα σε ηλικία αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο και είναι ηλικίας 7,9 χρόνων.
Τα λεωφορεία είναι 18 ετών και τα φορτηγά 23 ετών
Ίδια είναι η κατάσταση στα φορτηγά και στα λεωφορεία. Τα φορτηγά της ΕΕ έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 13,9 έτη, αλλά στην Ελλάδα ο μέσος όρος ανέρχεται στα 23 χρόνια, όντας ο μεγαλύτερος από όλες τις χώρες. Την ίδια ώρα τα νεότερα βρίσκονται στην Αυστρία (6,7 χρόνια) και τη Δανία (7,9 έτη). Τα λεωφορεία στους δρόμους της ΕΕ είναι κατά μέσο όρο 12,5 ετών, δηλαδή νεότερα από τα ηλικίας άνω των 18 ετών, λεωφορεία που έχουμε στην Ελλάδα.
Αυξήθηκαν τα ΙΧ στην ΕΕ το 2022, παραμένουν λίγα τα ηλεκτρικά και Plug-in
Το 2022 σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 1% σε σύγκριση με το 2021, με περισσότερα από 252 εκατομμύρια αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στους δρόμους. Παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 1,2% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων της ΕΕ.