autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η Ευρώπη θα στραφεί στην Λ. Αμερική για πρώτες ύλες

Η Ευρώπη θα στραφεί στην Λ. Αμερική για πρώτες ύλες

19/12/2024

Οι χώρες της Mercosur είναι η Αργεντινή, η Βραζιλία, η Παραγουάη και η Ουρουγουάη.
Θα καταργηθούν οι δασμοί στις εξαγωγές της Ευρώπης προς τις χώρες-μέλη της Mercosur.
Η Ευρώπη θα προμηθεύεται πρώτες ύλες από τις συγκεκριμένες χώρες αντί για την Κίνα.
Θα επωφεληθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, η Γαλλία και η Πολωνία έχουν αντιρρήσεις.

Οι χώρες της Mercosur είναι η Αργεντινή, η Βραζιλία, η Παραγουάη και η Ουρουγουάη

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει στα σκαριά εμπορική συμφωνία με την ομάδα χωρών Mercosur της Λατινικής Αμερικής, με την οποία θα καταργηθούν οι δασμοί στα αυτοκίνητα, στα ανταλλακτικά και σε άλλα αγαθά που μεταφέρονται και εισάγονται από τη μία περιοχή στην άλλη, ωφελώντας 780 εκατομμύρια καταναλωτές σε αμφότερα τα μέρη.

Στη Mercosur ανήκει η Αργεντινή, η Βραζιλία, η Παραγουάη και η Ουρουγουάη. Αν επικυρωθεί, η συγκεκριμένη εμπορική συμφωνία θα είναι η μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσον αφορά στον πληθυσμό των εταίρων αλλά και στις μειώσεις των δασμών, με τις τελευταίες να μπορούν να αγγίξουν σταδιακά τα 4 δις. ευρώ ετησίως.

Θα καταργηθούν οι δασμοί στις εξαγωγές της Ευρώπης προς τις χώρες-μέλη της Mercosur

Η συμφωνία θα καταργήσει τους δασμούς σε περισσότερο από το 90% των εξαγωγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από αυτές, το 35% αποτελεί εξαγωγές αυτοκινήτων, το 18% εξαγωγές ανταλλακτικών αυτοκινήτων, το 18% εξαγωγές μηχανημάτων, ενώ το 14% αποτελεί εξαγωγές χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων.

Οι δασμοί για τις εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών θα μειωθούν κατά 35% στο πρώτο έτος. Από εκεί και έπειτα, για τα επόμενα 18 χρόνια, θα εμφανιστεί μια σταδιακή αύξηση κατά 10%. Αυτό σημαίνει πως σε σχέση με τώρα, στα επόμενα 18 χρόνια οι δασμοί θα είναι μειωμένοι κατά 25%.

Η Ευρώπη θα προμηθεύεται πρώτες ύλες από τις συγκεκριμένες χώρες αντί για την Κίνα

Εκτός αυτού, η συμφωνία κάνει πιο προσιτή την πρόσβαση σε πρώτες ύλες από τις χώρες της Λατινικής Αμερικής που υπάγονται στη Mercosur. Για παράδειγμα, το λίθιο για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορεί να προέρχεται πλέον από εκεί, διευκολύνοντας έτσι το στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα για το συγκεκριμένο υλικό.

Σύμφωνα με την ACEA, δηλαδή την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η συμφωνία θα ενισχύσει την «παγκόσμια ανταγωνιστικότητα των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, μέσω της εξάλειψης των υψηλών δασμών και των τεχνικών εμποδίων στις εξαγωγές τους προς τις χώρες-μέλη της Mercosur». Ως εκ τούτου, η ACEA θέλει να επισημοποιηθεί γρήγορα η συμφωνία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να δοθεί ώθηση στις εταιρείες.

Θα επωφεληθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης

Οι premium γερμανικές εταιρείες Audi, Mercedes και BMW έχουν εργοστάσια στα κράτη-μέλη της Mercosur, ενώ ταυτόχρονα εξάγουν οχήματα προς αυτές. Η Γερμανική Ένωση Βιομηχανίας Αυτοκινήτων (VDA) δήλωσε πως οι γερμανικές εταιρείες κατασκεύασαν 355.000 οχήματα στις χώρες της Mercosur το προηγούμενο έτος. Παρόλα αυτά, εξήγαγαν και 21.000 αυτοκίνητα από τη Γερμανία προς τη Βραζιλία και την Αργεντινή.

Αναμένεται να παρατηρηθεί αύξηση των συγκεκριμένων εξαγωγών από την Ευρώπη προς τη Λατινική Αμερική, κάτι που θα έχει θετικό οικονομικό αντίκτυπο στις εταιρείες της Γηραιάς Ηπείρου.

Εκτός αυτού, η Λατινική Αμερική είναι μία από τις βασικές αγορές της VW, της Stellantis και της Renault, οι οποίες εξάγουν αυτοκίνητα από την Ευρώπη προς εκεί, αλλά ταυτόχρονα κατασκευάζουν μοντέλα στη Νότια Αμερική και τα εισάγουν εδώ. Για παράδειγμα, το VW Fox εισαγόταν στην Ευρώπη από τη Βραζιλία, όπου κατασκευαζόταν, ενώ αντιθέτως το Renault Megane E-Tech εξάγεται από τη Γαλλία στη Βραζιλία και την Αργεντινή.

Η Γαλλία και η Πολωνία έχουν αντιρρήσεις

Από την άλλη πλευρά, η Γαλλία και η Πολωνία έχουν αντιρρήσεις στην συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Mercosur, δηλώνοντας πως η εισαγωγή φθηνότερων τροφών από τη Λατινική Αμερική θα πλήξει τον αγροτικό τομέα τους.
Προκειμένου να εγκριθεί η εμπορική συμφωνία, θα πρέπει να τη στηρίξουν τουλάχιστον 15 χώρες της Ε.Ε που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού. Στον αντίποδα, για να ακυρωθεί, χρειάζεται να την καταψηφίσουν τουλάχιστον 4 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 35% του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αν προχωρήσει η συμφωνία, θα ισχυροποιηθεί η δύναμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε μια περιοχή όπου η Κίνα είναι ο κυριότερος βιομηχανικός προμηθευτής και ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος αγοραστής βασικών προϊόντων. Επιπλέον, θα βοηθήσει στο να «θωρακιστεί» η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι χώρες της Mercosur από έναν πιθανό εμπορικό «πόλεμο» του Donald Trump.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε