Η Nissan δημιούργησε νέο χρώμα που κρατάει την καμπίνα δροσερή!
Τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα διαστημικά σκάφη.
Με μικροσωματίδια που αντανακλούν την υπεριώδη ακτινοβολία.
Έως και 12 βαθμούς χαμηλότερη θερμοκρασία.
Το πάχος της νέας βαφής είναι 6 φορές μεγαλύτερο από τις συμβατικές.
Τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα διαστημικά σκάφη
Αυτή την περίοδο η ζέστη στην καμπίνα του αυτοκινήτου γίνεται αφόρητη, ειδικά στην περίπτωση που είναι σταθμευμένο για πολλή ώρα στον ήλιο. Έτσι γίνεται απαραίτητη η παρατεταμένη χρήση του κλιματιστικού, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης του καυσίμου.
Οι μηχανικοί της Nissan καινοτομούν για ακόμη μία φορά, δημιουργώντας ένα ειδικό χρώμα βαφής που εκμεταλλεύεται την ψύξη με ακτινοβολία. Η ψύξη με ακτινοβολία είναι μια τεχνολογία παθητικής ψύξης που μπορεί να δροσίσει έναν χώρο δίχως τη χρήση κάποιας εξωτερικής πηγής ενέργειας. Επιτυγχάνεται έτσι η αντανάκλαση της ηλιακής ακτινοβολίας, με στόχο την ψύξη του υλικού και ό,τι αυτό περιβάλλει. Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται ήδη στις ασπίδες θερμότητας των διαστημικών σκαφών.
Με μικροσωματίδια που αντανακλούν την υπεριώδη ακτινοβολία
Σε συνεργασία με την εταιρεία Radi-Cool, οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας φτιάχνουν ένα χρώμα που περιέχει συνθετικά υλικά, που αποτελούνται από ένα ζεύγος μικροσωματιδίων με δύο διαφορετικές ιδιότητες: Το ένα αντανακλά την υπεριώδη ακτινοβολία, και το άλλο παράγει ηλεκτρομαγνητικά κύματα που ανακατευθύνουν τη θερμότητα μακριά από το αυτοκίνητο.
Η Nissan δημιούργησε νέο χρώμα που κρατάει την καμπίνα δροσερή!
Έως και 12 βαθμούς χαμηλότερη θερμοκρασία
Η Nissan επεξεργάζεται τη συγκεκριμένη τεχνολογία από το 2021, ενώ έχει ολοκληρώσει και το στάδιο των δοκιμών. Το πρώτο «πείραμα» έγινε σε ένα υπηρεσιακό όχημα (NV100) του αεροδρομίου του Τόκιο, που παραμένει καθημερινά για πολλές ώρες κάτω από τον ήλιο. Το δεύτερο εφαρμόστηκε σε συμβατικό αυτοκίνητο, ώστε να διαπιστωθεί η διαφορά θερμοκρασίας στην καμπίνα. Στην περίπτωση λοιπόν που χρησιμοποιήθηκε το εν λόγω χρώμα, παρατηρήθηκε μείωση έως και 12 βαθμών στις λαμαρίνες του αυτοκινήτου που βάφτηκε με το ειδικό χρώμα, σε σύγκριση με την απλή βαφή. Στην καμπίνα, η διαφορά που μετρήθηκε ήταν πάνω από 5 βαθμούς Κελσίου.
Το πάχος της νέας βαφής είναι 6 φορές μεγαλύτερο από τις συμβατικές
Μέχρι στιγμής η Nissan δεν έχει φτάσει στο σημείο να διαθέσει την καινούργια βαφή για μαζική, εργοστασιακή χρήση. Και αυτό γιατί έχουν ανακύψει ορισμένα προβλήματα. Το κυριότερο πρόβλημα είναι το πάχος της νέας βαφής, που πρέπει να είναι 6 φορές μεγαλύτερο από το πάχος μιας συμβατικής βαφής ώστε να είναι αποτελεσματικό. Όπως και να έχει, οι Ιάπωνες τονίζουν ότι το συγκεκριμένο χρώμα είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στο αλάτι και τις γρατσουνιές, δεν ξεφλουδίζει, ενώ μπορεί να επισκευαστεί όπως και οι υπόλοιπες βαφές του εμπορίου. Όταν τελειοποιηθεί, μια τέτοια τεχνολογία αναμένεται να είναι πολύ χρήσιμη, ειδικά σε επαγγελματικά οχήματα όπως van και φορτηγά, αφού εκτός από τη θερμοκρασία, το νέο χρώμα θα μειώσει και τη χρήση του κλιματισμού, άρα και την κατανάλωση του καυσίμου.
Σχολιάστε |