Η Volvo προβλέπει πτώση στις πωλήσεις της και τα «βάζει» με την Ε.Ε.
Οι δασμοί κατά ης Κίνας είναι το βασικό σημείο τριβής μεταξύ των δύο πλευρών
Το ΕΧ30 κατασκευάζεται στην Κίνα και θα «πληρώσει» τα σπασμένα
Έως και 15% καθυστέρηση στην αύξηση των πωλήσεων προβλέπουν οι Σουηδοί
Το 2025 θα ξεκινήσει η παραγωγή του μοντέλου στο Βέλγιο
Οι δασμοί κατά ης Κίνας είναι το βασικό σημείο τριβής μεταξύ των δύο πλευρών
Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα των τελευταίων ημερών, τόσο στον χώρο της αυτοκίνησης, όσο και τον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη, είναι η επιβολή δασμών σε εισαγόμενα κινέζικα αυτοκίνητα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αυξανόμενη δυναμική των Ασιατών, ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά, ώθησε τους ιθύνοντες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην λήψη της συγκεκριμένης απόφασης, η οποία εμπεριέχει όχι μόνο τα μοντέλα, αλλά και άλλα προϊόντα, όπως τα ανταλλακτικά και γενικότερα, οτιδήποτε εισάγεται. Αν και υπήρξαν αρκετές φωνές οι οποίες εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους, κυρίως γερμανικές (Volkswagen, Mercedes, BMW,) η πορεία που έθεσαν οι Ευρωπαίοι δεν άλλαξε και ούτε έχει αλλάξει. Αν και προς το παρόν, έχουν ξεκινήσει ήδη κάποιες συνομιλίες, πάλι με την μεσολάβηση των Γερμανών.
Το ΕΧ30 κατασκευάζεται στην Κίνα και θα «πληρώσει» τα σπασμένα
Η σουηδική εταιρεία βρέθηκε στη «δίνη» της μάχης μεταξύ των δύο αυτών πλευρών. Το μοντέλο το οποίο αναμένεται - σύμφωνα με την πλευρά της εταιρείας - θα δει τα νούμερά του να μην πηγαίνουν ως αναμένεται, είναι το ηλεκτρικό SUV της Volvo, EX30. Το συγκεκριμένο κατασκευάζεται αποκλειστικά - τουλάχιστον ως προς το παρόν - στην Κίνα, καθώς η εταιρεία ανήκει στην κινεζική Geely και θα συνεχίσει έως ότου καταφέρει να ξεκινήσει την παραγωγή αυτού στην Ευρώπη. Οι ισχύοντες δασμοί που πλήττουν το μοντέλο και κατά επέκταση την ίδια την εταιρεία, «αγγίζουν» το 20% (19,9% για την ακρίβεια).
Έως και 15% καθυστέρηση στην αύξηση των πωλήσεων προβλέπουν οι Σουηδοί
Όπως αποκάλυψαν οι ιθύνοντες της σουηδικής εταιρείας κατά τη διάρκεια των παγκόσμιων οικονομικών αποτελεσμάτων για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι δασμοί από την επιτροπή της Ε.Ε. που επηρεάζουν τα ηλεκτρικά μοντέλα από την Κίνα, θα επηρεάσουν την πορεία του ΕΧ30. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία αναμένει πως η αύξηση των πολώσεων του συγκεκριμένου ηλεκτρικού θα επιβραδυνθεί από 12% έως και 15%. Παρά ταύτα, η οικονομική πορεία της Volvo δεν είναι ιδιαίτερα. Όπως αποδεικνύεται από τα οικονομικά στοιχεία, τα μικτά περιθώρια κέρδους της εταιρείας αυξήθηκαν στο 20% από το 16% του περασμένου τρίμηνου. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Jim Rowan, δήλωσε ότι: «Τα περιθώρια κέρδους θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Παρουσιάσαμε μια καλή πορεία στο δεύτερο τρίμηνο του 2024 με ρεκόρ κερδοφορίας, αποδεικνύοντας την ικανότητά μας να δημιουργούμε αξία παρά το πολύπλοκο γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον. Αυξήσαμε το μερίδιο αγοράς μας στην Ευρώπη στο υψηλότερο επίπεδο που είχαμε ποτέ και αυξήσαμε το μερίδιό μας στις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα διαχειριστήκαμε την θέση μας στην αγορά της Κίνας».
Το 2025 θα ξεκινήσει η παραγωγή του μοντέλου στο Βέλγιο
Αν για κάτι μπορούν να χαίρονται στην εταιρεία, είναι πως προς το παρόν, υπάρχει «φως στο τούνελ» σε ό,τι αφορά την ίδια τη Volvo. Όμως, θα χρειαστεί να κάνουν υπομονή για κάτι λιγότερο από ένα έτος ακόμη, διότι όπως έχει γνωστοποιηθεί, εντός του 2025, θα είναι σε θέση να εκκινήσουν την παραγωγή του μοντέλου στο εργοστάσιο που διατηρεί στη Γάνδη του Βελγίου. Τουλάχιστον δεν θα εξαρτώνται από τις διαπραγματευτικές εξελίξεις μεταξύ Ε.Ε. και Κίνας και το ποια θα είναι η πορεία αυτών. Πρόκειται για την στρατηγική της εταιρείας με όνομα «Build where we sell», η οποία, σε ελεύθερη μετάφραση, υποδηλώνει πως ό,τι πωλείται (=στην Ευρώπη) θα κατασκευάζεται κι εκεί.
Σχολιάστε |