autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η ημί-αυτόματη οδήγηση οδηγεί στην μείωση της απόκρισης των οδηγών

Η ημί-αυτόματη οδήγηση οδηγεί στην μείωση της απόκρισης των οδηγών

2/12/2024

Η έρευνα διεξήχθη σε 1.260 οδηγούς
Οι ιδιοκτήτες μοντέλων με συστήματα υποβοήθησης δεν αντιλήφθηκαν την επέμβαση αυτών
Ερευνήτρια αναφέρει την σημαντική επίδραση των βοηθών στην ψυχολογία του οδηγού
Το 79% θέλει φωνητικούς βοηθούς, όμως οι μισοί βρίσκουν δυσνόητες τις τεχνολογίες

Η έρευνα διεξήχθη σε 1.260 οδηγούς

Η ημι-αυτόματη οδήγηση (και τα βοηθήματα) αποτελεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα θέματα της σύγχρονης εποχής στον χώρο στης αυτοκίνησης. Το κοινό θα λέγαμε ότι είναι αρκετά διχασμένο, καθώς υπάρχουν τόσο οι λάτρεις της σύγχρονης τεχνολογίας που πιστεύουν ότι αυτή θα είναι ικανή να φέρει ανέσεις και ασφάλεια. Από την άλλη, υπάρχουν οι πολέμιοι, οι οποίοι εκφράζουν δυστακτικότητα και φόβο. Τώρα, μια μελέτη από το ΙΙHS (Insurance Institute for Highway Safety, αμερικάνικη ΜΚΟ) που διεξήχθη σε 1.260 ιδιοκτήτες μοντέλων με οδηγικά βοηθήματα και εξετάζει το πως επηρεάζεται η συμπεριφορά των οδηγών.

Οι ιδιοκτήτες μοντέλων με συστήματα υποβοήθησης δεν αντιλήφθηκαν την επέμβαση αυτών

Οι οδηγοί παρακολούθησαν ένα βίντεο με ένα όχημα το οποίο κατευθύνεται ημιαυτόνομα και ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι διευθύνει χειροκίνητα, πραγματοποιώντας αλλαγές στις λωρίδες και στη συνέχεια επιστρέφει στη λειτουργία ημι-αυτόματης οδήγησης. Σκοπός της προβολής ήταν να αποκρυθούν οι ερωτηθέντες εάν το μοντέλο αυτό κινούνταν με ή δίχως την ενεργοποίηση των συστημάτων κατεύθυνσης, κάτι το οποίο απάντησαν λάθος, καθώς η πλειοψηφία υποστήριξε ότι όλες οι κινήσεις έγιναν υπό την λειτουργία των βοηθημάτων.

Ερευνήτρια αναφέρει την σημαντική επίδραση των βοηθών στην ψυχολογία του οδηγού

Παράλληλα, η έρευνα του IIHS διαπίστωσε ότι: «Η οδήγηση με την αξιοποίηση υποβοηθημάτων μπορεί να έχει σιωπηρή επίδραση στην προθυμία των οδηγών να αναλάβουν δράση όταν η κατάσταση το απαιτεί, άσχετα με το σχεδιασμό του κάθε συστήματος», όπως δήλωσε η Αlexandra Mueller, ερευνήτρια του IIHS.  

Το 79% θέλει φωνητικούς βοηθούς, όμως οι μισοί βρίσκουν δυσνόητες τις τεχνολογίες

Αλλη έρευνα έδειξε ότι σχεδόν οι 4 από τους 5 συμμετέχοντες (και συγκεκριμένα το 79%) ανέφεραν ότι εάν το μοντέλο τους διαθέτει φωνητικό βοηθό με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης, δεν θα δίσταζαν να τον αξιοποιήσουν. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, οι χώρες καταγωγής τους διαθέτουν στόλο με σημαντικό ποσοστό πρόσβασης σε φωνητικό βοηθό (στο 78% το Ηνωμένο Βασίλειο, στο 77% η Γερμανία, ενώ ψηλά βρίσκεται και η Γαλλία με 65%).

Από την άλλη, η έκθεση αναφέρει ότι το 40% των οδηγών που έλαβαν μέρος στην έρευνα βρίσκει τις τεχνολογίες των αυτοκινήτων δυσνόητες, ενώ το 50% ανέφερε ότι εφαρμογές όπως το GPS είναι εξαιρετικά δύσκολες στον χειρισμό.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

KGM
AUDI