Ηλεκτρικό στα 20.000 ευρώ: Το ιερό δισκοπότηρο της ηλεκτροκίνησης
Πρώτα σε πωλήσεις τα υβριδικά (44,7%), ακολουθούν τα βενζινοκίνητα (36,9%).
Τουλάχιστον 8 στους 10 «ψηφίζουν» ακόμη αμόλυβδη.
Πανάκεια το ηλεκτρικό των 20.000 ευρώ (;)
Δεν είναι μόνο η τιμή των ηλεκτρικών που καθυστερεί την καθιέρωσή τους.
Πρώτα σε πωλήσεις τα υβριδικά (44,7%), ακολουθούν τα βενζινοκίνητα (36,9%)
Πρέπει να ξεκινήσουμε με μία παρατήρηση: Φαίνεται πως παγιώνεται πλέον η προτίμηση των Ελλήνων οδηγών προς τα υβριδικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) για τον μήνα Ιούνιο, τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν για ακόμη μία φορά την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Φιγουράρουν στην πρώτη θέση με ποσοστό 44,7% στο σύνολο των πωλήσεων, με τη δεύτερη θέση να ανήκει στα «συμβατικά» βενζινοκίνητα (36,9%). Αναλυτικότερα, από τα 14.147 επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν, 6.323 ήταν υβριδικά (44,7%), 5.227 βενζινοκίνητα (36,9%), 1.030 πετρελαιοκίνητα (7,3%), 752 ηλεκτρικά (5,3%) και 579 Plug-in υβριδικά (4,1%).
Τουλάχιστον 8 στους 10 «ψηφίζουν» ακόμη αμόλυβδη
Όσο για τα εν γένει ακριβότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνεχίζουν να παραμένουν χαμηλά στην κατάταξη των πωλήσεων. Με άλλα λόγια, περισσότεροι από 8 στους 10 αγοραστές εξακολουθούν να θέλουν αμόλυβδη για να τροφοδοτούν τα καινούργια τους αυτοκίνητα. Περίπου 1 στους 2 προτιμά τη «συνεργασία» του βενζινοκινητήρα με ηλεκτρομοτέρ. Και μόνο 1 στους 20 καταναλωτές ακολουθεί την αμιγώς ηλεκτροκίνητη οδό. Επίσης, ας μην ξεχνάμε το 7,3% των αγοραστών που επιμένουν στα «δαιμονοποιημένα» πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Πανάκεια το ηλεκτρικό των 20.000 ευρώ (;)
Αυτή η αναλογία πωλήσεων παρέχει περαιτέρω επιβεβαίωση ότι σχεδόν μιάμιση δεκαετία μετά την καθιέρωσή τους, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αγωνίζονται για να κερδίσουν τις καρδιές και τα μυαλά των αγοραστών. Αυτή είναι η ψυχρή, σκληρή αλήθεια. Για όσους έχουν στοιχηματίσει (και πολύ περισσότερο επενδύσει) στην επικράτηση των ηλεκτρικών, η επικείμενη άφιξη στις εκθέσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αξίας 20 ως 25.000 ευρώ μοιάζει με πανάκεια.
Δεν είναι μόνο η τιμή των ηλεκτρικών που καθυστερεί την καθιέρωσή τους
Τι θα γίνει όμως αν αποδειχθεί ότι η ακρίβεια των ηλεκτρικών ήταν απλά ένα από τα αρκετά ζητήματα της ηλεκτροκίνησης που έχρηζε άμεσης επίλυσης; Γιατί φαίνεται πως οι αγοραστές συνεχίζουν να δυσπιστούν απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την τιμή τους να μην είναι η μοναδική αιτία αυτής της αμφισβήτησης. Ζητήματα όπως η διάρκεια ζωής της μπαταρίας, το υψηλό κόστος επισκευής της, και οι λιγοστοί σταθμοί φόρτισης χρειάζονται περισσότερη αποσαφήνιση είτε πρωτοβουλίες για την οριστική αντιμετώπισή τους. Και όλα αυτά την ώρα που αρκετοί κατασκευαστές φαίνεται πως καταφεύγουν ήδη σε Plan B.
Σχολιάστε |