Ήρθε η ώρα της επιστροφής των «coupe» αυτοκινήτων;
Τα «ογκώδη» SUV δίνουν τη θέση τους στα coupe-crossover.
Το Peugeot 3008 ξεκίνησε ως πολυμορφικό, έγινε SUV, τώρα μοιάζει με ψηλό coupe.
Καταφέρνουν να συνδυάζουν τη sport εμφάνιση με την πρακτικότητα.
Πλέον τα SUV γίνονται πιο «ασφάλτινα» και θυμίζουν sedan στο δρόμο.
Τα «ογκώδη» SUV δίνουν τη θέση τους στα coupe-crossover
Πριν λίγες δεκαετίες γνωρίσαμε την άνθιση των SUV οχημάτων. Όπου και αν κοιτάζαμε, ξεκίνησαν να εμφανίζονται ογκώδη και ψηλά μοντέλα, με μπόλικη απόσταση από το έδαφος, μεγάλα ζαντολάστιχα και κάθετες επιφάνειες. Όλο και περισσότεροι πούλησαν τα sedan και τα hatchback τους για να αγοράσουν ένα SUV, ενώ οι εταιρείες είδαν ότι το συγκεκριμένο είδος «πιάνει» και δημιουργούσαν συνεχώς και περισσότερα τέτοια μοντέλα.
Τα τελευταία χρόνια ωστόσο η συγκεκριμένη «μόδα» ξεκινά και περνά, δίνοντας τη θέση της στα coupe-crossover, που ξεχωρίζουν από την κεκλιμένη γραμμή της οροφής και τις «μυώδεις» και ρευστές επιφάνειες, που φέρνουν στη μνήμη θύμισες από τα δίθυρα και τρίθυρα coupe που πολλοί από εμάς αγάπησαν στο παρελθόν και ορισμένοι εξακολουθούμε να αγαπάμε.
Το Peugeot 3008 ξεκίνησε ως πολυμορφικό, έγινε SUV, τώρα μοιάζει με ψηλό coupe
Τρανό παράδειγμα αυτής της εξελικτικής πορείας είναι το Peugeot 3008, ένα όνομα που ξεκίνησε την καριέρα του στο πολυμορφικό μοντέλο που είχε στοιχεία από SUV και έκανε το ντεμπούτο του το 2008. Η δεύτερη γενιά του 3008 ήταν σε παραγωγή από το 2016 έως το 2024 και ανήκει ξεκάθαρα στην κατηγορία των SUV, ενώ η τρίτη γενιά, που λανσαρίστηκε πρόσφατα, άφησε εν μέρει τον προηγούμενο «χαρακτήρα» της και αγκάλιασε το design των coupe οχημάτων, με την οροφή να χαμηλώνει έντεχνα στο πίσω μέρος και τον αεροδυναμικό συντελεστή να είναι 0,28.
Καταφέρνουν να συνδυάζουν τη sport εμφάνιση με την πρακτικότητα
Όσοι έχουμε – ή είχαμε- coupe αυτοκίνητο στο παρελθόν, γνωρίζουμε πως ο sport σχεδιασμός έχει αντίκτυπο στην ευρυχωρία των πίσω επιβατών. Σε πολλές περιπτώσεις το πίσω κάθισμα βολεύει για παιδιά ή στην καλύτερη περίπτωση για ενήλικες με ύψος γύρω στο 1,70 και η μικρή απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με τη χαμηλή οροφή, δυσκολεύει την επιβίβαση και την αποβίβαση, ειδικά όσο περνάνε τα χρόνια και ξεκινούν να παραπονιούνται οι αρθρώσεις σου.
Τα coupe-crossover μοντέλα που είναι μπολιασμένα με χαρακτηριστικά από SUV οχήματα καταφέρνουν να «παντρεύουν» το δυναμικό σχεδιασμό με την πρακτικότητα. Παραμένοντας στο παράδειγμα του Peugeot 3008, το αυτοκίνητο έχει πορτ-μπαγκάζ 520 λίτρα, ενώ στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν άνετα 3 ενήλικες επιβάτες με ύψος έως και 1,90 μέτρα.
Επιπλέον, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σημαίνει πως θα μπορέσετε να επιβιβαστείτε πιο άνετα, ενώ ταυτόχρονα θα περάσετε απροβλημάτιστα από τις κακοτεχνίες του δρόμου, όπως διαβάσεις τρένων που προεξέχουν, «σαμαράκια» ή λακκούβες στο οδόστρωμα.
Πλέον τα SUV γίνονται πιο «ασφάλτινα» και θυμίζουν sedan στο δρόμο
Ένα χαρακτηριστικό της πλειοψηφίας των παλαιότερων SUV είναι ότι ήταν σχετικά «πλαδαρά» στο δρόμο, με το μαλακό set-up των αναρτήσεων να ευνοεί την άνεση αλλά ταυτόχρονα να δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την εμφάνιση κλίσεων υπό πίεση. Τα σύγχρονα SUV, ειδικά τα coupe-crossover, έχουν σαφώς πιο δυναμικό οδηγικό προφίλ, το οποίο τους χαρίζει ευχάριστη και οδηγοκεντρική συμπεριφορά σε «στριφτερές» διαδρομές. Παράλληλα, σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου είναι ευθύβολα και γενικά «κρύβουν» το ύψος τους, θυμίζοντας hatchback ή sedan.
Αν κρίνουμε από τη «στροφή» που έχουν κάνει οι εταιρείες στη συγκεκριμένη κατηγορία, φαίνεται πως έχει έρθει η ώρα να κάνει την επιστροφή του ένα μέρος τουλάχιστον από τα coupe αμαξώματα, επιτρέποντας στους παλιούς εργένηδες που ίσως είχαν ένα «παραδοσιακό» χαμηλό coupe να αποκτήσουν ένα όχημα με χώρους και πρακτικότητα, διατηρώντας λίγο από τον χαρακτήρα και την αίγλη των αυτοκινήτων που είχαν στα νιάτα τους.
Εσείς τι πιστεύετε; Σας αρέσει αυτή η «μίξη» των δύο διαφορετικών οχημάτων; Θα παίρνατε ένα coupe-crossover ή θα προτιμούσατε ένα hatchback ή ένα «κανονικό» SUV;
Σχολιάστε |