Αν κοστίζουν τα ίδια, πάνω-κάτω, χρήματα, τι θα επέλεγες και για ποιο λόγο; Premium μεταχειρισμένο ή ολοκαίνουργιο και mainstream αυτοκίνητο;
Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει κάποιος που διαφωνεί. Το «βαρύ» σηματάκι και η ανώτερη ποιότητα κατασκευής είναι στοιχεία που ξεχωρίζουν από μακριά σε ένα premium μοντέλο. Ακόμη και αγαπάς διαφορετική μάρκα, (Mercedes, BMW ή Audi), υπάρχει το δέλεαρ να κάνεις την επένδυση. Επένδυση σημαντική διότι όλα τα παραπάνω πάνε πακέτο με μία υψηλότερη τιμή συγκριτικά με ένα άλλο, απλό mainstream αυτοκίνητο. Και εκεί είναι που μπαίνει το δίλημμα. Στα ίδια χρήματα, αγοράζω το premium που μου έχει «καρφωθεί» αλλά ως μεταχειρισμένο, ή παίρνω «του κουτιού» αλλά mainstream.
Έχει ανέβει ο ανταγωνισμός και οι απαιτήσεις
Βέβαια, υπάρχει και ο αντίλογος. Πόσο διαφορετικά χαρακτηριστικά έχει ένα premium μοντέλο από ένα mainstream της ίδιας κατηγορίας; Σε σχέση με όσα ξέραμε στο παρελθόν, και οι έτερες μάρκες έχουν ανέβει σημαντικά. Πόσο διαφέρει ένα Audi A3 από μία Toyota Corolla, μία BMW Σειρά 1 από ένα Peugeot 308, ή μία Mercedes C-Class από μία Skoda Octavia;
Να είμαστε δίκαιοι. Αν συγκρίνουμε καινούργια αυτοκίνητα, σπάνια θα βρεις κάποιον να διαφωνήσει. Τα premium θα μαζέψουν τις προτιμήσεις, ειδικά αν το κόστος αγοράς είναι παραπλήσιο, αν όχι ίδιο. Τι συμβαίνει, όμως σε αντίθετη περίπτωση; Διότι για να είναι η τιμή ίδια, τα μοντέλα αυτά δεν μπορούν (και δεν πρέπει) να είναι όλα καινούργια. Και έτσι το έχουμε το δίλημμα: Μεταχειρισμένο premium ή καινούργιο mainstream;
Τι κοιτάζουν οι μεν, τι προτιμάνε οι δε
Από την μία πλευρά του ποταμιού, υπάρχουν εκείνοι για τους οποίους το σηματάκι κουβαλά το περισσότερο βάρος. Σε αυτούς η απάντηση φαντάζει απλούστερη. Ακόμη και αν έχει ηλικία πέντε-έξι, ή και επτά χρόνια, ένα premium παραμένει αρκετά σύγχρονο, συνδυάζεται με πρόσφατη τεχνολογία, και ενδεχομένως παρόμοιο εξοπλισμό με ένα ολοκαίνουργιο από τη mainstream κατηγορία. Συνεπώς, στο ίδιο κόστος αγοράς, όχι μόνο δεν βγαίνουν «χαμένοι» αν το επιλέξουν, αλλά έχουν κέρδος μιας και παίρνουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο της μάρκας που λατρεύουν. Συν τοις άλλοις, το παίρνεις άμεσα στο χέρι, μιας και δεν υπάρχουν χρόνοι αναμονής σαν εκείνους με τα (μη) ετοιμοπαράδοτα νέα μοντέλα.
Στον αντίποδα, η οπτική αλλάζεις αν βάλεις τα δύο μοντέλα το ένα δίπλα στο άλλο. Διότι τα περισσότερα μεταχειρισμένα premium είναι συνήθως εισαγωγής. ¶ρα έχουν πολλά περισσότερα χιλιόμετρα, είτε φαίνονται στο κοντέρ, είτε όχι, αυτοκίνητο συνήθως προερχόμενα από leasing με πολύ λίγη αγάπη, ενδιαφέρον και προσοχή από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες τους, και στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς τον πλουσιότερο εξοπλισμό αφού ήταν αγορασμένα με τρόπο μαζικό. Το πράγμα γίνεται χειρότερο αν σκεφτείς ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία εγγύηση. Ακόμη κι αν εξωτερικά δείχνουν «πένα» και παρότι μπορεί να δείχνουν «χαρτί», μόνο από τα χρόνια τους είναι σίγουρο ότι θα θέλουν ιμάντες, αμορτισέρ, σινεμπλόκ. ΟΚ, ίσως δεν τα χρειάζονται όλα, μα σταδιακά ποιος σου λέει τι ζημιά παλαιότητας μπορεί να έρθει; Και σε όλα τα παραπάνω, βάλε τα λάστιχα, που είναι σχετικά «τσιμπημένα» όταν έχουμε να κάνουμε με premium μοντέλα με χαμηλά προφίλ. ¶ρα, με το «καλημέρα», η τιμή αγοράς δεν είναι παρά μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
Μαζί με τα αρνητικά, έχουμε και τα θετικά της άλλης πλευράς, αν θελήσεις να προτιμήσεις το καινούργιο. Αυτή και μόνο η λέξη κάνει τη διαφορά. «Καινούργιο». Όλοι γνωρίζουν ότι τα τελευταία 10 χρόνια οι mainstream κατασκευαστές ανέβασαν τον πήχη και μείωσαν την ψαλίδα, σε σημείο που συγκριτικά με τα παλαιότερα τους «ρίχνουν» σχεδόν σε κάθε τομέα, ακόμη ίσως και στην ποιότητα.
Ο τελευταίος λόγος, δικός σου.
Στα ίδια λεφτά, μεταχειρισμένο premium ή καινούργιο mainstream;
Το σήμα και η ποιότητα κατασκευής κοστίζουν παραπάνω
Το πρόβλημα με τα γυρισμένα χιλιόμετρα εισαγωγής
Δεν υπάρχει εγγύηση στο μεταχειρισμένο
¶λλη αίσθηση το premium, ακόμη και αν είναι παλιότερο
Εσύ τι θα έπαιρνες στα ίδια χρήματα; Μεταχειρισμένο premium έως και 7ετία ή καινούργιο κούτα mainstream;