Κάνει το «άνοιγμα» στην υδρογονοκίνηση η BMW
Οι εταιρείες οδηγούνται σε αξιοποίηση νέων τεχνολογιών στα καύσιμα
Στόχος η ένταξη του κινητήρα σε μοντέλα ως το 2028
Οι Γερμανοί συνεργάζονται με την Toyota
Η υδρογονοκίνηση έχει φέρει «κοντά» κι άλλες εταιρείες όπως Huyndai και Skoda
Οι εταιρείες οδηγούνται σε αξιοποίηση νέων τεχνολογιών στα καύσιμα
Η εποχή που διανύουμε θα μπορούσε και να χαρακτηριστεί ως μια εκ των σημαντικότερων στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Από την μια οι πολιτικές επιρροές, από την άλλη η ανάγκη για την προστασία του περιβάλλοντος, μα και άλλοι λόγοι μικρότερης σημασίας, έχουν προκαλέσει σαρωτικές αλλαγές στον τομέα των κινητήριων συνόλων. Η «εκτόξευση» της δημοτικότητας των υβριδικών μοντέλων, το «ποντάρισμα» στα αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς και η προσπάθεια εξεύρεσης άλλων καυσίμων τα οποία θα αποτελέσουν αντικαταστάτη των ορυκτών, μα κυρίως το «φλέγον» ζήτημα της απαγόρευσης πωλήσεως νέων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 (το οποίο έχει προκαλέσει σύγχυση μεταξύ κυβερνήσεων αλλά και εταιρειών), αποτελούν τα κύρια γνωρίσματα των καιρών που ζούμε.
Δεδομένης της αβεβαιότητας η οποία κυριαρχεί, όσο και των εξαιρετικά «λεπτών» ισορροπιών σχετικά με το μέλλον των καυσίμων, πολλές εταιρείες κάνουν τις δικές τους κινήσεις (στο παρασκήνιο), έτσι ώστε να είναι καλυμμένες για κάθε σενάριο. Aλλες, όπως η Kia, επιλέγουν την αξιοποίηση τόσο των θερμικών, όσο και των ηλεκτρικών μοντέλων, ενώ άλλες εταιρείες (με προεξέχουσα την Toyota) έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις για έρευνες σε άλλες μορφές καυσίμου, όπως το υδρογόνο.
Στόχος η ένταξη του κινητήρα σε μοντέλα ως το 2028
Τώρα, είναι η σειρά της BMW για να κάνει το δικό της βήμα προς το μέλλον, επιλέγοντας μάλιστα, να ακολουθήσει το δρόμο των «πράσινων» καυσίμων. Πιο συγκεκριμένα, οι Γερμανοί, για να επιτύχουν των στόχων βιωσιμότητας και τη ραγδαία μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, αναμένεται να αναπτύξουν έναν επαναστατικό κινητήρα, ο οποίος – σύμφωνα με το ρεπορτάζ – στοχεύει στο να επισκιάσει ακόμη και τα πλέον σύγχρονα σύνολα ως προς τις δυνατότητές του.
Ειδικότερα, ο νέος κινητήρας αναμένεται να τροφοδοτείται με υδρογόνο και συγκεκριμένα, από ένα σύστημα κυψελών του καυσίμου αυτού. Στόχος των ιθυνόντων είναι το λανσάρισμα μοντέλων με τον συγκεκριμένο κινητήρα στην παγκόσμια αγορά μέχρι το 2028. Μάλιστα, στην πρόκληση αυτή, οι Γερμανοί δεν θα είναι μόνοι, καθώς σύναψαν σύμφωνο συνεργασίας με την Toyota, με την οποία θα πορευθούν από κοινού στην εκπόνηση του έργου αυτού.
Οι Γερμανοί συνεργάζονται με την Toyota
Η ιαπωνική εταιρεία έχει πολλά διαπιστευτήρια σε ό,τι αφορά την υδρογονοκίνηση, με χαρακτηριστικότερο το Mirai και την πολύχρονη παρουσία του στους δρόμους. Ακόμη, τον Οκτώβρη που μας πέρασε, παρουσίασε στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας την εξέλιξη του συστήματος ανεφοδιασμού με υδρογόνο, μέσω φορητών φιαλών, οι οποίες θα έρχονται σε μικρότερο και ελαφρύτερο μέγεθος, ώστε ο κάθε οδηγός να μπορεί να τις έχει μαζί του οπουδήποτε.
Η υδρογονοκίνηση έχει φέρει «κοντά» κι άλλες εταιρείες όπως Huyndai και Skoda
Δεν είναι η πρώτη φορά κατά την οποία γινόμαστε μάρτυρες συνεργασίας εταιρειών πάνω στον τομέα της κίνησης με υδρογόνο. Πριν από δύο μήνες, το κορεατικό ενημερωτικό μέσο «The Korea Economic Daily» ανέφερε για συνομιλίες πρώτης τάξεως μεταξύ Toyota και Hyundai και συγκεκριμένα, συνάντηση μεταξύ των προέδρων των δύο πλευρών, με σκοπό τη συνεργασία ως προς την ανάπτυξη της υδρογονοκίνησης. Ακόμη, τον περασμένο Σεπτέμβριο, Skoda και Hyundai υπέγραψαν ένα μνημόνιο συνεργασίας, το οποίο αφορά την ανάπτυξη της τεχνολογίας του συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου ως μέσον κίνησης.
Σχολιάστε |