autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Κοντεύει το τέλος για τις ψηφιακές οθόνες ;

Κοντεύει το τέλος για τις ψηφιακές οθόνες ;

8/11/2024

Βασικός τους ρόλος η παροχή infotainment
Οι οδηγοί αναφέρουν ότι δεν τους προσφέρεται κάτι χρήσιμο
Δυσαρεστούν οι λειτουργίες αναγνώρισης δακτυλικών αποτυπωμάτων και χειρονομιών
Ο Euro NCAP θέλει να καταργηθούν οι οθόνες

Βασικός τους ρόλος η παροχή infotainment

Η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς, επηρεάζοντας -αναπόφευκτα- τον κόσμο μας, με στόχο να κάνουν την ζωή μας τόσο πιο εύκολη, όσο και πιο γρήγορη, ενώ πολλές φορές καλύπτεται από τον «μανδύα» του εντυπωσιακού και του φουτουριστικού. Στα αυτοκίνητα, μια από τις πλέον χαρακτηριστικές επιρροές της τεχνολογίας είναι η εγκατάσταση ψηφιακών οθονών, οι οποίες κυριαρχούν σχεδόν σε κάθε μοντέλο νέας γενιάς. Ο ρόλος τους, να αποδίδουν τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός για το αυτοκίνητό του, ο έλεγχος του infotainment, καθώς και η παρουσία χρήσιμων εφαρμογών όπως οι χάρτες και η πλοήγηση, ο κλιματισμός και όχι μόνο.

Οι οδηγοί αναφέρουν ότι δεν τους προσφέρεται κάτι χρήσιμο

Όμως, τι κι αν οι ψηφιακές οθόνες δεν είναι πλέον κάποιο... άγνωστο θέαμα, ο κόσμος φαίνεται να μην τις έχει πάρει με καλό μάτι. Σύμφωνα λοιπόν με μια έρευνα η οποία διεξήχθη από την αμερικάνικη εταιρεία ανάλυσης δεδομένων «JD Power» και συμμετείχαν 81.926 άτομα, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων αναφέρθηκε με τα όχι και πιο «θερμά» λόγια. Μάλιστα, οι ψηφιακές οθόνες της καμπίνας χαρακτηρίστηκαν ως «μη απαραίτητες».

Ακόμη, οι οδηγοί εξέφρασαν τη δυσκολία κατανόησης και προσαρμογής με τα λειτουργικά συστήματα που διαθέτουν οι συσκευές αυτές, ενώ διαπιστώθηκε ότι δεν προσφέρουν κάτι χρήσιμο στον οδηγό, ούτε του διευκολύνουν το έργο. Αντίθετα, οι απαντήσεις των οδηγών ανέδειξαν το γεγονός ότι ο ρόλος των οθονών γίνεται πιο χρήσιμος όταν υπάρχει συνεπιβάτης και θα μπορέσει να αξιοποιήσει λειτουργίες του infotainment όπως την παρακολούθηση βίντεο. Όμως, το ποσοστό των οδηγών που ταξιδεύει με την παρουσία συνοδηγού φτάνει μόλις το 10%.

Δυσαρεστούν οι λειτουργίες αναγνώρισης δακτυλικών αποτυπωμάτων και χειρονομιών

Εμβαθύνοντας στις προτιμήσεις των συμμετεχόντων, τα αποτελέσματα έφεραν στο «φως» τις αγαπημένες (και όχι μόνο) δυνατότητες των ψηφιακών οθονών. Ιδιαίτερα μη δημοφιλείς ήταν οι τεχνολογίες αναγνώρισης όπως οι αναγνώστες δακτυλικών αποτυπωμάτων και ο έλεγχος μέσω χειρονομιών. Μάλιστα, αρκετά υψηλό είναι το ποσοστό των αναφερόμενων βλαβών της συγκεκριμένης λειτουργίας, φτάνοντας τις 43 αναφορές ανά 100 οχήματα. Από την άλλη, τα εύσημα των οδηγών εξέλαβαν τόσο ο έλεγχος του κλιματισμού, όσο και η ρύθμιση των προτιμήσεων του οδηγού.

Ο Euro NCAP θέλει να καταργηθούν οι οθόνες

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός δοκιμής και αξιολόγησης της ασφάλειας νέων αυτοκινήτων Euro NCAP, τάσσεται υπέρ της επιστροφής στις... ρίζες, καθώς προωθεί τα φυσικά κουμπιά για τα μοντέλα που θα ακολουθήσουν μελλοντικά. Μάλιστα, αναφέρεται ότι στόχος είναι η διατήρηση της προσοχής του οδηγού στο δρόμο, έτσι ώστε να αυξηθούν τα επίπεδα ετοιμότητας (και συνεπώς της ασφάλειας). Ο τεχνικός διευθυντής του Euro NCAP, Richard Schram, υποστήριξε ότι οι εταιρείες θα πρέπει να διαθέτουν φυσικά και εύχρηστα κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες οδήγησης που χρησιμοποιούνται τακτικά, όπως οι υαλοκαθαριστήρες, το αλάρμ, τα φλας και όχι να εξαρτώνται από τις οθόνες αφής.
 
Αρκετές εταιρείες δείχνουν την πρόθεση να στραφούν ξανά στα φυσικά κουμπιά, ενώ άλλες, όπως η Hyundai, προτείνουν την αξιοποίηση του HUD (Head-Up Display), το οποίο θα απεικονίζει τις πληροφορίες στο παρμπρίζ του οδηγού.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε