Ξέρεις πώς να προσπερνάς σε επαρχιακό δρόμο;
Είναι μερικές πτυχές της οδήγησης που θεωρούμε ότι τις κατέχουμε και ότι μπορούμε με τις αυτοματοποιημένες κινήσεις μας λόγω εμπειρίας να εκτελέσουμε κάθε ενέργεια με επιτυχία, όπως για παράδειγμα μια προσπέραση. Μήπως όμως η αλήθεια είναι άλλη;
H οδήγηση είναι μια πολύπλοκη διαδικασία η οποία απαιτεί τη συνεχή προσοχή μας και σαφώς την οξυδέρκειά μας. Ακόμα ένας λόγος παραπάνω είναι όταν μιλάμε για προσπέραση σε επαρχιακό οδικό δίκτυο, μια διαδικασία που αν δεν γίνει σωστά και κατά κύριο λόγο με ασφάλεια, τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι καταστροφικά. Η προσπέραση διέπεται από θεμελιώδεις κανόνες ώστε να γίνει γρήγορα και με ασφάλεια. Αλλωστε είναι μια από τις βασικές αιτίες ατυχημάτων, καθώς κατά τη διάρκεια αυτής της ενέργειας ο οδηγός αναγκάζεται να κινηθεί τις περισσότερες φορές στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Ας δούμε μερικούς απλούς κανόνες που πρέπει να μας γίνουν βίωμα!
Ελέγχουμε το δρόμο και τις πινακίδες και ερχόμαστε κοντά στην αριστερή διαγράμμιση για να προσπεράσουμε
Είναι αυτονόητο πως σε κάθε φάση της οδήγησης πρέπει να τηρούμε τον ΚΟΚ, είτε μιλάμε για προσπέραση, είτε όχι. Ειδικά όμως κατά τη διάρκεια της προσπέρασης και πριν ξεκινήσουμε να την εκτελούμε βεβαιωνόμαστε πως δεν υπάρχει σήμανση ή διαγράμμιση που να την απαγορεύει, όπως η συνεχής γραμμή. Φυσικά ποτέ δεν προσπερνάμε από τη δεξιά λωρίδα. Εφόσον λοιπόν έχουμε ελέγξει κατάλληλα αν επιτρέπεται η προσπέραση, το επόμενο βήμα μας είναι να κατευθυνθούμε προς το αριστερό τμήμα της διαγράμμισης χωρίς να βγούμε στο αντίθετο ρεύμα. Πριν προσπεράσουμε ελέγχουμε αν έρχεται προπορευόμενο όχημα και ότι δεν ακολουθεί στροφή και επιτυγχάνουμε μια ασφαλή προσπέραση χωρίς να θέτουμε κανέναν σε κίνδυνο.Ελέγχουμε πάντα τους καθρέφτες και ενεργοποιούμε τα φλας
Για αρχή πρέπει να αναφέρουμε ότι τα φλας και οι καθρέφτες μας δεν είναι διακοσμιτικά στοιχεία στο αυτοκίνητο μας. Πριν καν ξεκινήσουμε την προσπέραση ενημερώνουμε ότι θα προβούμε στην συγκεκριμένη διαδικασία με το να ενεργοποιήσουμε το φλας μας. Σαφώς και δεν αλλάζουμε λωρίδα έτσι απλά, αλλά ελέγχουμε συνεχώς από τον καθρέπτη μας για να βεβαιωθούμε πως δεν έρχεται άλλο όχημα και δίνουμε προσοχή και στη νεκρή γωνία για τυχόν διερχόμενες μοτοσικλέτες και ελέγχουμε ελαφρά και με το μάτι μας. Μόλις ολοκληρώσουμε την προσπέραση, ενεργοποιούμε το δεξί φλας ώστε να επανέλθουμε στη λωρίδα κυκλοφορίας μας.Ξεκινάμε να επιταχύνουμε πριν βγούμε αριστερά για να προσπεράσουμε
Προκειμένου να είναι ασφαλής μία προσπέραση, πρέπει να παραμείνουμε στο αντίθετο ρεύμα όσο το δυνατόν λιγότερο γίνεται. Για αυτό λοιπόν πρέπει να επιταχύνουμε πρίν γίνει η προσπέραση, να περάσουμε δίπλα από το προπορευόμενο όχημα με την κατάλληλη ταχύτητα ώστε να μην μείνουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στο αντίθετο ρεύμα, γεγονός που θα προκαλέσει σημαντικό κίνδυνο για τροχαίο ατύχημα. Σε περίπτωση που ο κινητήρας είναι αδύναμος και το όχημα είναι αρκετά φορτωμένο θα χρειαστεί να επιταχύνουμε ακόμα πιο πριν από το κανονικό ώστε να μην βρεθούμε «εκτεθειμένοι» στην απέναντι λωρίδα κυκλοφορίας.Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο με 4 επιβάτες και αποσκευές χρειάζεται κατά μέσο όρο 60 μέτρα παραπάνω προκειμένου να προσπεράσει, συγκριτικά με το ίδιο αυτοκίνητο μόνο με τον οδηγό. Αξίζει να τονίσουμε ότι την επιτάχυνση του οχήματος μας την διαμορφώνουμε σέβοντας τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και τα αντίστοιχα όρια ταχύτητας στους δρόμους. ...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σχολιάστε |