Η χρονομίσθωση (leasing) είναι ένας εναλλακτικός τρόπος απόκτησης αυτοκινήτου. Αντί δηλαδή κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο, το νοικιάζει για μακρά διάρκεια. Πλέον μπορούν μέχρι και ιδιώτες να κάνουν leasing, αλλά κυρίως το όφελος της χρονομίσθωσης το απολαμβάνουν τα στελέχη των εταιριών. Τι συμφέρει όμως πιο πολύ, να έχεις χαμηλή τιμή μίσθωσης ενός αυτοκινήτου ή χαμηλή κατανάλωση;
Υπάρχουν θετικά - Υπάρχουν κα παγίδες
Το leasing δεν έχει μονο θετικά, αλλά έχει και διάφορες παγίδες που πρέπει να προσέξεις. Για παράδειγμα, πρέπει να προσέξτε τους όρους της προσφοράς. Αν υπάρχει περιορισμός χιλιομέτρων, ίσως δεν σας συμφέρει το συγκεκριμένο μίσθωμα. Επίσης, είναι σωστό και οικονομικότερο να περιλαμβάνετε πάντα την συντήρηση στο πρόγραμμα χρονομίσθωσης. Μη νομίζετε πως αν την εξαιρέσετε θα σας κοστίσει φθηνότερα. Κι αν αυτά σας μοιάζουν λίγο πολύ σωστά, η επιλογή χαμηλού μισθώματος ή χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου, είναι η σημαντικότερη παγίδα στην χρονομίσθωση.
Τι με συμφέρει: Χαμηλό μίσθωμα ή Χαμηλή κατανάλωση;
Οι πιο πολλές εταιρείες δίνουν μεγαλύτερη σημασία στο χαμηλό κόστος μισθώματος ενός leasing αυτοκινήτου. Στόχος τους είναι να κρατήσουν χαμηλά τα χρήματα που θα πρέπει να δαπανήσουν για το αυτοκίνητο ενός στελέχους, και είναι και λογικό. Αυτό βέβαια είνα προς συμφέρον οικονομικό της εταιρίας, μόνο στην περίπτωση που μιλάμε για ένα μεγάλο στέλεχος της εταιρείας, που θα πληρώνει μόνος του το καύσιμο που θα καταναλώνει. Παραδίδει λοιπόν μια λίστα με αυτοκίνητα στο στέλεχος, ώστε να επιλέξει κι εκείνος διαλέγει ποιο θα είναι αυτό. Εδώ ξεκινάνε και τα κριτήρια επιλογής του στελέχους, που τις πιο πολλές φορές επιλέγουν βάσει prestige μιας βιομηχανίας, ενώ είναι λιγότερες οι φορές που επιλέγουν με βάσει τις πραγματικές ανάγκες τους.
Τι συμβαίνει με το leasing πωλητών και επαγγελματικών αυτοκινήτων;
Στην περίπτωση που το leasing αυτοκίνητο είναι ενός πωλητή μιας εταιρείας ή είναι ένα επαγγελματικό όχημα, η παγίδα αλλάζει. Το κόστος των καυσίμων τα πληρώνει η ίδια η εταιρεία, και θα έπρεπε η επιλογή της να βασιστεί στα χιλιόμετρα που θα κάνει το αυτοκίνητο κάθε μήνα. Το στέλεχος πωλήσεων δεν έχει πλέον το δικαίωμα επιλογής, αυτό είναι (όπως και του κόστους μισθώματος) στα χέρια της εταιρείας. Εδώ λοιπόν, θα πρέπει να γίνει προσεκτική επιλογή, στην κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου που θα επιλεχτεί.
Τα χιλιόμετρα στην πόλη και τα χιλιόμετρα σε ταξίδι
Μια ακόμα παράμετρος που θα πρέπει να υπολογιστεί, είναι που θα κάνει τα πιο πολλά χιλιόμετρα του ένα αυτοκίνητο. Αν το στέλεχος πωλήσεων θα κάνει τα πιο πολλά χιλιόμετρα του σε ένα μήνα, μέσα στην πόλη, ίσως ένα υβριδικό θα ήταν η πιο σοφή επιλογή. Αν από την άλλη, το αυτοκίνητο θα κάνει συχνά ταξίδια, η επιλογή ενός diesel ή ενός αυτοκινήτου με αέριο, θα σύμεφρε πιο πολύ.