Λέτε τα κινέζικα ηλεκτρικά να σώσουν από την απαγόρευση τη βενζίνη;
Το πρότυπο Euro 7 παίρνει παράταση μέχρι το 2030 (και βλέπουμε)
«Βροχή» οι νέες κινέζικες μάρκες
Η Mercedes αλλάζει στρατηγική ως προς την ηλεκτροκίνηση
Ο Akio Toyoda βλέπει μόνο 3/10 νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά
Το πρότυπο Euro 7 παίρνει παράταση μέχρι το 2030 (και βλέπουμε)
Ενώ περιμέναμε το 2025 να παίρνει εφαρμογή το νέο πρότυπο ρύπων Euro 7, τελικώς αποφασίστηκε οι όποιες εξελίξεις να έρθουν από το 2030. Πιο συγκεκριμένα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε την καθυστέρηση της εφαρμογής των νέων κανονισμών για τους ρύπους Euro7 μέχρι το 2030, άρα μέχρι τότε θα διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα τα όρια που ισχύουν τώρα.
Αρκετά ενδιαφέρουσα είναι και η αφαίρεση της παραγράφου που έκανε λόγο για αυστηρότερες δοκιμές, σε πραγματικές συνθήκες, για τους ρύπους που παράγουν τα νέα μοντέλα. Η απόφαση αυτή λήφθηκε για να περιοριστεί το κόστος κατασκευής νέων οχημάτων, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το VW Polo, του οποίου το κόστος θα αυξανόταν έως και 5.000 ευρώ (και είναι, μάλιστα, μικρό μοντέλο!).
«Βροχή» οι νέες κινέζικες μάρκες
Πολλοί λένε ότι η πίσω από την συγκεκριμένη εξέλιξη «κρύβεται» ο προβληματισμός των εταιρειών για την… κινέζικη επέλαση. Θα έχετε δει το τελευταίο διάστημα πως οι νέες κινέζικες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται και πληθύνονται. Τα συγκεκριμένα μοντέλα έχουν χαμηλό κόστος και προκαλούν έντονα τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Συν τοις άλλοις, οι Κινέζοι μοιάζουν στην θεωρία πιο έμπειροι πάνω στην ηλεκτροκίνηση, οπότε η Ευρώπη σαν να αναζητά χρόνο αυτοβελτίωσης. Μέσα από την καθυστέρηση εφαρμογής του Euro 7 αφενός οι ευρωπαϊκές μάρκες θα βρουν χρόνο να εξελίξουν περισσότερο τις δικές τους τεχνολογίες, αφετέρου φιλοδοξούν να διατηρήσουν τις μερίδια αγοράς τους μέσα από τις πωλήσεις θερμικών μοντέλων.
Η Mercedes αλλάζει στρατηγική ως προς την ηλεκτροκίνηση
Για όλα τα παραπάνω υπάρχουν και απτά παραδείγματα, από κορυφαίες μάρκες. Λόγου χάρη η Mercedes, που αναπροσαρμόζει την στρατηγική της απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Η luxury γερμανική μάρκα σκόπευε να δημιουργήσει αποκλειστικά ηλεκτρικά γκάμα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ωστόσο πλέον στόχος της για το 2030 είναι να φτιάξει έναν στόλο που θα αποτελείται κατά 50% από ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα.
Ο Akio Toyoda βλέπει μόνο 3/10 νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά
Και την ίδια στιγμή, σταθερά απέναντι στην ηλεκτροκίνηση παραμένει ο Akio Toyoda. Ο πρόεδρος της Toyota και εγγονός του ιδρυτή της ανέφερε πως ανεξαρτήτως εξέλιξης των ηλεκτρικών μοντέλων, δεν θα πιάσουν πάνω από το 30% των νέων ταξινομήσεων. Που σημαίνει ότι τα υβριδικά οχήματα, τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου και τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να αποτελούν το 70% της αγοράς αυτοκινήτων.
Εσύ τι λες; Μήπως τα φθηνά κινέζικα ηλεκτρικά έχουν «ενοχλήσει» τόσο πολύ τις μεγάλες μάρκες που πιθανώς να αλλάξουν άποψη για την απαγόρευση της βενζίνης;
Σχολιάστε |