autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Με άλογο & κέρατα στο σήμα: Τι σημαίνει το έμβλημα της Porsche;

Με άλογο & κέρατα στο σήμα: Τι σημαίνει το έμβλημα της Porsche;

29/10/2024

Ο άνθρωπος που κέρδισε το βραβείο για το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο, έδωσε την ιδέα Το άλογο στο σήμα συμβολίζει τη δύναμη, την ευκινησία και την κομψότητα Διαφορετικό συμβολισμό έχουν τα χρώματα, υπάρχει αναφορά και στο όνομα του «σπιτιού» της Porsche

Ο άνθρωπος που κέρδισε το βραβείο για το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο, έδωσε την ιδέα

Είναι μία από τις αναγνωρισμένες μάρκες αυτοκινήτων παγκοσμίως, οπότε λογικά ισχύει και το ίδιο για το λογότυπό της. Αναφερόμαστε στην Porsche, την μάρκα που είναι συνώνυμο των οχημάτων υψηλών επιδόσεων και αποτελεί σύμβολο της ακλόνητης δέσμευσης της εταιρείας για την κατασκευή οχημάτων υψηλών επιδόσεων. Ωστόσο, λίγοι γνωρίζουν τη συναρπαστική ιστορία πίσω από τη γέννηση αυτού του εμβλήματος  της Porsche.
 
Μια πρώτη διαδικασία για την δημιουργία του εμβλήματος της Porsche ξεκίνησε όταν ο Ottomar Domnick, γιατρός στη Στουτγάρδη και πελάτης της Porsche, οργάνωσε μαζί με την Porsche έναν διαγωνισμό σχεδιασμού μεταξύ των γερμανικών ακαδημιών τέχνης το 1951. Αν υπήρχε βραβείο στα 1.000 γερμανικά μάρκα, κανένα από τα σχέδια που υποβλήθηκαν δεν κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις.
 
Σημαντικό ρόλο στην δημιουργία του εμβλήματος, έπαιξε ο Max Hoffman – ένας αυστριακής καταγωγής εισαγωγέας σπορ αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Αφού κέρδισε το βραβείο για το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο στο Watkins Glen Concours d Élégance χάρη στην πρώτη Porsche 356, που εισήγαγε ο ίδιος στις ΗΠΑ, αποφάσισε πως ήταν σημαντικό να δημιουργηθεί ένα έμβλημα που θα έδινε μια ταυτότητα στα αυτοκίνητα της φίρμας. Σε ένα επαγγελματικό δείπνο με τον Ferry Porsche στη Νέα Υόρκη το 1951, ο Hoffman τον προέτρεψε να αναπτύξει ένα σύμβολο που να αντικατοπτρίζει τις ρίζες της εταιρείας και να μεταδίδει το δυναμισμό των προϊόντων της. Μόλις επέστρεψε στη Γερμανία, ο Ferry ανέθεσε στον Franz Xaver Reimspiess, αρχισχεδιαστή της Porsche, και στον διευθυντή διαφήμισης Herrmann Lapper, τη δημιουργία ενός εμπορικού σήματος που θα ενσαρκώνει τα ιδανικά της εταιρείας. Το έμβλημα που προέκυψε, παραμένει έως σήμερα ένα από τα πιο εμπορικά σήματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το άλογο στο σήμα συμβολίζει τη δύναμη, την ευκινησία και την κομψότητα

Για τον σχεδιασμό του λογότυπου της Porsche, ο Franz άντλησε έμπνευση από επίσημο διακριτικό της πόλης της Στουτγάρδης, η οποία διαθέτει ένα άλογο εκτροφής, το οποίο και το ενσωμάτωσε στο κέντρο μιας ασπίδας. Δεδομένου ότι η Στουτγάρδη ιδρύθηκε γύρω στο 950 μ.Χ. ως κέντρο εκτροφής αλόγων, το ζώο ήταν μια κατάλληλη προσθήκη στο έμβλημα. Η λέξη Στουτγάρδη στην πραγματικότητα προέρχεται από ένα μικρό αγρόκτημα, το «Stuotgarten», το οποίο βρισκόταν κοντά στο ρέμα Nesenbach της περιοχής. Το άλογο συμβολίζει τη δύναμη, την ευκινησία και την κομψότητα των αυτοκινήτων Porsche.

Διαφορετικό συμβολισμό έχουν τα χρώματα, υπάρχει αναφορά και στο όνομα του «σπιτιού» της Porsche

Ενώ το άλογο αντιπροσωπεύει τη δύναμη, οι κόκκινες και μαύρες ρίγες εκατέρωθεν αντανακλούν τα παραδοσιακά χρώματα του γερμανικού κρατιδίου Württemberg-Hohenzollern. Τα στυλιζαρισμένα κέρατα λήφθηκαν επίσης από το οικόσημο της περιοχής. Συμπληρωματικά, το όνομα της πόλης που η Porsche αποκαλεί σπίτι είναι ορατό πάνω από το άλογο.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις