Με ποιο καύσιμο δεν θα χάσω τα λεφτά μου;
Διανύουμε ίσως την πιο μεταβατική περίοδο από την αρχή της ιστορίας της αυτοκίνησης. Η Ε.Ε. και οι κυβερνήσεις έχουν μπει για τα καλά μέσα στα γραφεία στρατηγικής των βιομηχανιών αυτοκινήτου, και ουσιαστικά έχουν μπει και μέσα στα μυαλά μας. Η επιλογή του σωστού καυσίμου για το επόμενο αυτοκίνητο μας, έγινε πιο δύσκολη από ποτέ.
Ποιο καύσιμο να επιλέξω στο επόμενο αυτοκίνητο μου;
Πολλά ακούγονται και γράφονται τα τελευταία χρόνια για το μέλλον των αυτοκινήτων. Οι περιβαλλοντικές συνέπειες των αυτοκινήτων έχουν μπει στο στόχαστρο (και δικαίως) τα τελευταία χρόνια και το τοπίο έχει γίνει πιο «σκούρο» από ποτέ. Μαζί με τους ρύπους, στην εξίσωση έχουν μπει και τα καύσιμα, αλλά και οι τιμές τους. Όλα αυτά μαζί φέρνουν σε δύσκολη θέση τον υποψήφιο αγοραστή καινούργιου αυτοκινήτου και η επιλογή είναι αρκετά δύσκολη. Πλέον δεν αρκεί να κάνεις μια επιλογή ανάλογα με τις ανάγκες που έχεις αυτή την στιγμή, αλλά θα πρέπει να υπολογίσεις ή να προβλέψεις και τις συνθήκες της αγοράς τα επόμενα 10 χρόνια. Ας μην ξεχνάμε πως οι έρευνες έχουν αποδείξει πως ο Έλληνας δύσκολα αλλάζει αυτοκίνητο μέσα στα πρώτα 10 χρόνια από την ημέρα απόκτησης του, επομένως η απόφαση αυτή, είναι ιδιαιτέρως σοβαρή, ώστε να μην χάσει τα χρήματα του. Ποια είναι όμως η σωστή επιλογή και τι τελικά συμφέρει τους οδηγούς των αυτοκινήτων;
Η βενζίνη ξεπέρασε τα 2 ευρώ το λίτρο
Καλώς ή κακώς όλοι μάθαμε τα αυτοκίνητα μας να είναι εφοδιασμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και το μεγαλύτερο μερίδιο της Ελληνικής αγοράς, έχει στα χέρια του ένα αυτοκίνητο βενζίνης. Αποτελεί λοιπόν ένα κατεστημένο που δύσκολα μπορεί να σπάσει στο μυαλό του Έλληνα αγοραστή. Το τελευταίο διάστημα η άνοδος των καυσίμων έχει κορυφωθεί, και οι μέχρι τώρα ενδείξεις δεν δείχνουν πως θα συμβούν σημαντικές πτώσεις στην τιμή της. Οι ρύποι που ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί. Μαζί με αυτούς, έχουν μειωθεί και οι καταναλώσεις των αυτοκινήτων βενζίνης, με το undersized των κινητήρων, αλλά και τις τεχνολογίες απενεργοποίησης κυλίνδρων, που έχουν σχεδιάσει οι βιομηχανίες. Κι όμως, όλα αυτά δεν είναι αρκετά ώστε να φύγουν τα «μαύρα σύννεφα» πάνω από τους κινητήρες βενζίνης, με αποτέλεσμα η αύξηση της τιμής της να επιβαρύνει καθημερινά το πορτοφόλι των ιδιοκτητών. Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν (και δεν τους αδικούμε) πως η βενζίνη θα συνεχίσει να έχει υψηλή τιμή πώλησης, και μάλιστα μπορεί να δεχτεί και νέους φόρους, ώστε να μειωθεί η ζήτηση της, και να «πιεστεί» το αγοραστικό κοινό να κατευθυνθεί σε πιο πράσινες επιλογές.
Το πετρέλαιο δέχτηκε τον μεγαλύτερο πόλεμο καυσίμων
Δεν είναι πολλά χρόνια πριν, που τα diesel αυτοκίνητα έγιναν τα αγαπημένα των Ελλήνων. Η απελευθέρωση κυκλοφορίας τους στις μεγαλουπόλεις, έσπρωξε την αγορά να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου. Σε πολλές περιπτώσεις έγιναν βέβαια και υπερβολές, αφού τα diesel αυτοκίνητα είναι για συγκεκριμένη χρήση. Δεν προλάβαμε λοιπόν να αγαπήσουμε (όπως του έπρεπε) το diesel αυτοκίνητο, και ο πόλεμος που δέχτηκε από την Ε.Ε. για τους ρύπους του περιβάλλοντος, ήταν ανηλεής!
Τα diesel αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας ήταν ιδιαιτέρως ρυπογόνα και ήταν αυτά που δέχτηκαν μια τεράστια επίθεση από όλους. Οι πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης έφεραν νέες τεχνολογίες, με κινητήρες πετρελαίου που έχουν αρκετά μειωμένους ρύπους, αλλά όπως και στην περίπτωση της βενζίνης, δεν ήταν αρκετό. Οι πιο πολλές βιομηχανίες έχουν ήδη σταματήσει ή θα σταματήσουν σύντομα να εξελίσσουν κινητήρες diesel, και αυτό δείχνει ξεκάθαρα πως το μέλλον τους δεν θα είναι ζοφερό. Οι ίδιες «σειρήνες» που μιλάνε για φόρους και αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης, λένε πως τα ίδια θα ισχύσουν και για το πετρέλαιο.
Plug in και Hybrid οι μεταβατικές λύσεις
Αυτή την στιγμή στην αγορά αυτοκινήτου (εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά) τα υβριδικά μοντέλα δείχνουν να έχουν μεγάλη ζήτηση. Αποτελούν συμβιβαστικές λύσεις δύο διαφορετικών κόσμων. Και τα plug in αλλά και τα αμιγώς υβριδικά μοντέλα καταφέρνουν να συνδυάζουν τις αρετές και των ηλεκτρικών αλλά και των συμβατικών αυτοκινήτων. Και μπορεί τα plug in να έχουν ήδη μπει στο στόχαστρο πολλών που μιλούν για extra φορολόγηση, αφού ουσιαστικά είναι πλασματικοί οι ρύποι που παρουσιάζουν, αλλά τα αμιγώς υβριδικά μοντέλα, δείχνουν να είναι η πιο ουσιαστική λύση, για την καθημερινότητα μας. Ένα υβριδικό αυτοκίνητο, δεν έχει ανάγκη για από φόρτιση και καλώδια, αλλά μπορεί εύκολα να σου προσφέρει οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου, μέσα στις πόλεις, με την αυτονομία ηλεκτρικής κίνησης που μπορεί να σου προσφέρει. Μια αυτονομία που την αποκτά καθημερινά με το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, αλλά και της λειτουργίας του κινητήρα. Σε αντίθεση λοιπόν με τις έρευνες που λένε πως τα plug in μοντέλα θα χάσουν πολύ σε αξία μεταπώλησης τα επόμενα χρόνια, τα hybrid αυτοκίνητα δείχνουν να είναι μια ασφαλής επιλογή.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο