Με τέτοιες συμπεριφορές πως θα πάμε στην ηλεκτροκίνηση;
36 ώρες ένα Plug-In να δεσμεύει ένα δημόσιο φορτιστή; Αν αυτό δεν είναι σημάδι ότι η νοοτροπία του «ωχαδερφισμού» στον Έλληνα δεν έχει αλλάξει ούτε το 2023, τότε τι είναι; Εδώ βέβαια δεν ενδιαφέρονται για τις θέσεις των αναπήρων, για τις θέσεις των ηλεκτρικών θα τους νοιάξει;
Τι ποινή τους αξίζει;
Με τους ιδιοκτήτες να παρατάνε τα Plug-In οχήματα τους σε σταθμούς φόρτισης για πάνω από 36 ώρες, κρατώντας όμηρους του υπόλοιπους που ήθελαν να φορτίσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τους, η ηλεκτροκίνηση δεν θα δουλέψει. Το ζήσαμε και στο τέλος είμαστε σίγουροι ότι δεν πλήρωσε και τίποτα ο εξυπνάκιας, αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Η τεχνολογία αλλάζει, η νοοτροπία όχι
Κακά τα ψέματα, είτε μας αρέσει, είτε όχι, όλα πηγαίνουν σίγα σιγά προς την ηλεκτροκίνηση. Η E.E. πιέζει, οι κυβερνήσεις προσφέρουν φορολογικές ελαφρύνσεις και προνόμια, οι εταιρείες μεγαλώνουν τις γκάμες των μοντέλων που μπαίνουν στην πρίζα, είτε σαν Plug-In, είτε σαν αμιγώς ηλεκτρικά, και σιγά-σιγά ξεφυτρώνουν σταθμοί φόρτισης σε όλο και περισσότερα σημεία. Όμως η ηλεκτροκίνηση έχει να ξεπεράσει ακόμα ένα σκόπελο, την νοοτροπία των οδηγών και ειδικά των Ελλήνων που δεν είναι και η καλύτερη.36 κράταγε ένα Plug-in θέση φορτιστή
Αφορμή για το συγκεκριμένο άρθρο μας δόθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ενός Plug-In μοντέλου, όπου ένας από τους τομείς που ξεψαχνίζουμε είναι η ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου. Μετά από το στράγγισμα της μπαταρίας κατευθυνθήκαμε προς ένα σταθμό φόρτισης γνωστού supermarket ώστε να αναπληρώσουμε ρεύμα και να συνεχίσουμε. Στη θέση του φορτιστή υπήρχε επίσης ένα Plug-In μοντέλο που ήταν συνδεδεμένο με την παροχή, αλλά φαινόταν να μην φορτίζει.Αποφασίσαμε να περιμένουμε μισή ώρα και αφού δεν εμφανίστηκε συνεχίσαμε τη διαδρομή μας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν μέρα αργίας και το κατάστημα ήταν κλειστό. Μετά από 6 ώρες, περάσαμε από το ίδιο σημείο και το ίδιο όχημα συνέχιζε να είναι συνδεδεμένο με το φορτιστή, προκαλώντας μας εντύπωση.
Την επόμενη μέρα αποφασίσαμε να ξαναπάμε στο συγκεκριμένο supermarket και διαπιστώσαμε μετά λύπης ότι το αυτοκίνητο παρέμενε συνδεμένο στο φορτιστή, όπου πλέον σίγουρα δεν αντλούσε ρεύμα.
Aφησε μια ακτίνα 2 χιλιόμετρων χωρίς δυνατότητα φόρτισης
Τώρα θα μας ρωτήσετε γιατί αναφέραμε αυτή την ιστορία. Η συγκεκριμένη περιοχή σε ακτίνα 2 χιλιομέτρων έχει μόνο ένα φορτιστή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν τα καταστήματα είναι κλειστά, διότι οι υπόλοιποι βρίσκονται σε υπόγεια παρκινγκ super market. O «έξυπνος» αυτός έκανε «κατάληψη» στο συγκεκριμένο σταθμό για πάνω από 36 ώρες με ένα Plug-in που μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς ρεύμα, αφήνοντας εκτεθειμένους στο έλεος της ενέργειας όσους ήθελαν να φορτίσουν το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο τους για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Αυτή η αποτύπωση της νοοτροπίας του «ωχ αδερφέ», του «μια χαρά είναι, θέση για ηλεκτρικό θεωρείται» και «τι με νοιάζει εμένα, εγώ ήρθα πρώτος και το αφήσω όσο θέλω» δυστυχώς υπάρχει από αρκετούς Έλληνες οδηγούς που δεν νοιάζονται για τίποτα άλλο πλην τον εαυτό τους.
Η αστυνομία δεν μπορεί να επέμβει ακόμα
Επίσης σε τέτοιες περιπτώσεις η Ελληνική Αστυνομία δεν μπορεί να επέμβει αφού ουσιαστικά δεν είναι παράνομος ο ιδιοκτήτης που «κρατάει» χωρίς λόγο την θέση (π.χ. στην Ισπανία σε αντίστοιχες περιπτώσεις προβλέπεται πρόστιμο και για τους οδηγούς των ηλεκτρικών που έχουν ξεπεράσει τον χρόνο φόρτισης που ορίζει ο νόμος), σε αντίθεση με τους κατόχους των θερμικών οχημάτων, στους οποίους επιβάλλεται πρόστιμο 40 ευρώ κι αφαίρεση πινακίδων κι άδειας κυκλοφορίας για 20 ημέρες. Η μόνη «ποινή» που έχουν είναι από μερικές εταιρίες που σε χρεώνουν για όσο «απασχολείς» το σταθμό χωρίς να φορτίζεις.
Βέβαια θα μας πείτε ότι εδώ υπάρχουν περιστατικά όπου παρκάρουν παράνομα σε θέσεις αναπήρων, πως θα σεβαστούν τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι και κάτι καινούργιο;
Σχολιάστε |