Mercedes και Stellantis «μάχονται» για την εκμετάλλευση του λιθίου της Σερβίας
Το δρόμο «έδειξε» η επένδυση του Rio Tinto αξίας 2,2 δισ. ευρώ
Οι δύο όμιλοι έβαλαν στον «πάγο» δύο εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη
Σερβία και Ε.Ε. καθορίζουν τη δημιουργία βιομηχανίας κατασκευής και επεξεργασίας μπαταριών
Οι Ευρωπαίοι αναζητούν την απεξάρτηση από τις ασιατικές εισαγωγές
Το δρόμο «έδειξε» η επένδυση του Rio Tinto αξίας 2,2 δισ. ευρώ
Δύο σπουδαίοι όμιλοι του κόσμου του αυτοκινήτου, οι Mercedes και Stellantis πραγματοποιούν κινήσεις έτσι ώστε να επενδύσουν στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και συγκεκριμένα των μπαταριών. Αμφότερες έχουν εμπειρία στον χώρο, καθώς ήδη βρίσκονται ως εταίροι σε κοινοπραξία μπαταριών και έχουν ως στόχο την επένδυση στην Σερβία. Η βαλκανική χώρα αποτελεί πόλο έλξης για όσους θέλουν να αναπτύξουν την «ατζέντα μπαταριών» τους, όπως η Rio Tinto, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μετάλλων στον κόσμο. Η επένδυση της πολυεθνικής εταιρείας στα ορυχεία της χώρας «αγγίζει» τα 2,2 δισ. ευρώ, αλλά βρέθηκε προ εκπλήξεως, όταν διάφοροι τοπικοί φορείς προέβησαν σε διαμαρτυρία για την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων λιθίου για δύο ολόκληρα έτη!
Οι δύο όμιλοι έβαλαν στον «πάγο» δύο εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη
Και δεν ήταν μόνο οι Σέρβοι αυτοί που είδαν τους στόχους τους να καθυστερούν. Mercedes και Stellantis αντιμετώπισαν τα δικά τους προβλήματα στο μεσοδιάστημα, με κορυφαίο αυτών την θέση σε κατάσταση αναμονής τα δύο από τα τρία εργοστάσια μπαταριών τους στην «Γηραιά Ήπειρο», με την οικονομική ζημιά να φτάνει τα 7 δισ. ευρώ! Ας μην ξεχνάμε πως η γενικότερη καθίζηση στην αγορά των ηλεκτρικών το τελευταίο διάστημα συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά το εμπόριο.
Σερβία και Ε.Ε. καθορίζουν τη δημιουργία βιομηχανίας κατασκευής και επεξεργασίας μπαταριών
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να θέσει νέες σταθερές στον ευρύτερο χάρτη των αυτοκινητοβιομηχανιών μέσα από την επερχόμενη συνεργασία Σερβίας και Stellantis - Mercedes. Συγκεκριμένα, η εκμετάλλευση των αποθεμάτων λιθίου της Σερβίας για τη δημιουργία μιας ισχυρής βιομηχανίας εκμετάλλευσης του υλικού έτσι ώστε να παράγονται αλλά και να εξάγονται μπαταρίες αυτού του τύπου, θα φέρει την αλλαγή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι σε θέση να αναπτύξει τη δική της αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και την ανεξαρτητοποίηση αυτής από τις εισαγωγές.
Οι Ευρωπαίοι αναζητούν την απεξάρτηση από τις ασιατικές εισαγωγές
Ειδικά το τελευταίο, δηλαδή η απεξάρτηση από τις εισαγωγές εκ Κίνας, είναι αυτό που «τρώει» περισσότερο την Ευρώπη. Αφενός η πλήρη εξάρτηση της «Γηραιάς Ηπείρου», αφετέρου η μεταξύ τους κόντρα μέσω της πολιτικής των δασμών, είναι οι κύριοι παράγοντες που θέτουν ως άμεσες τις αλλαγές. Στα πλαίσια αυτά, η Σερβία υπέγραψε σύμφωνο με την Ε.Ε. το οποίο της επιτρέπει να γίνει η βασική προμηθευτής λιθίου για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της Σερβίας, Alexandar Vucic, ανέφερε ότι η χώρα του προτίμησε την συνεργασία με τους Ευρωπαίους παρά την Κίνα, η οποία εξέφρασε το δικό της ενδιαφέρον.
Σχολιάστε |