autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Μήπως το παράκαναν με τις μεγάλες ζάντες στα νέα αυτοκίνητα;

Μήπως το παράκαναν με τις μεγάλες ζάντες στα νέα αυτοκίνητα;

12/10/2024

Πλέον βρίσκουμε mini πόλης με εργοστασιακές 18αρες ζάντες.
Τα ελαστικά είναι πιο ακριβά στην αντικατάσταση.
Αν έχεις αυτοκίνητο με μικρότερες ζάντες, δεν βρίσκεις εύκολα λάστιχα νέας τεχνολογίας.
Από την άλλη, οι μεγάλοι τροχοί περνούν πιο εύκολα από τις κακοτεχνίες του δρόμου.

Πλέον βρίσκουμε mini πόλης με εργοστασιακές 18αρες ζάντες

Οι διαστάσεις των αυτοκινήτων έχουν μεγαλώσει κατά πολύ σε σχέση με το παρελθόν, και το ίδιο συμβαίνει και με τους τροχούς τους. Εκεί που κάποτε τα μικρά είχαν ζάντες 14 και 15 ιντσών και ένα sport sedan της μεσαίας κατηγορίας είχε ζάντες 17 ιντσών, πλέον οι 17αρες βρίσκονται στον εξοπλισμό (προαιρετικό ή μη) των μικρών πόλης. Για την ακρίβεια, υπάρχουν περιπτώσεις mini αυτοκινήτων όπου το όχημα μπορεί να εφοδιαστεί με ζάντες 18 ιντσών.
Μπορεί οι μεγάλες ζάντες να εντυπωσιάζουν σε εμφάνιση, όμως κρύβουν αρκετά αρνητικά.

Τα ελαστικά είναι πιο ακριβά στην αντικατάσταση

Ξεκινώντας από τον παράγοντα «κόστος», πρέπει να αναφέρουμε πως τα ελαστικά για ζάντες μεγαλύτερης διαμέτρου είναι πιο ακριβά από αυτά –αντίστοιχης ποιότητας, προδιαγραφών και εταιρείας- που προορίζονται για μικρότερες ζάντες. Όσοι τοποθετούν συνειδητά μεγαλύτερα ζαντολάστιχα στο αυτοκίνητό τους είναι διατεθειμένοι να κάνουν αυτό το «άλμα» στο κόστος, ωστόσο κάποιος που αγοράζει ένα καινούργιο μικρό πόλης με εργοστασιακές 17άρες ζάντες, ουσιαστικά έρχεται να πληρώσει ένα «καπέλο» στα μακροχρόνια έξοδα συντήρησης το οποίο δεν το διάλεξε.

Επιπλέον, τα ελαστικά χαμηλού προφίλ σε ζάντες 19 και 20 ιντσών που πλέον χρησιμοποιούντα κατά κόρον στις πλουσιότερες εκδόσεις μεγαλύτερων οχημάτων, είναι πιο ευαίσθητα σε φθορές και τρυπήματα από λακκούβες ή άτσαλες επαφές με πεζοδρόμια, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην πρόωρη αντικατάστασή τους.

Αν έχεις αυτοκίνητο με μικρότερες ζάντες, δεν βρίσκεις εύκολα λάστιχα νέας τεχνολογίας

Από την άλλη πλευρά, χαμένοι δεν είναι μόνο οι κάτοχοι των νέων αυτοκινήτων, αλλά και αυτοί των παλαιότερων, δηλαδή όσοι έχουμε όχημα με ζάντες 14, 15 και 16 ιντσών. Οι εταιρείες ελαστικών επενδύουν στα νέα αυτοκίνητα και «μπολιάζουν» με νέες τεχνολογίες τα ελαστικά των μεγαλύτερων διαστάσεων που χρησιμοποιούνται στα καινούργια μοντέλα. Ως εκ τούτου, όσοι έχουμε «ξεμείνει» με μικρότερα ζαντολάστιχα, είναι δύσκολο να βρούμε ελαστικά με καινοτόμες τεχνολογίες. Αντίστοιχα μειώνονται και οι επιλογές σε sport ελαστικά υψηλής πρόσφυσης, αφού πλέον τα hot hatches έρχονται με 18άρες ζάντες.

Από την άλλη, οι μεγάλοι τροχοί περνούν πιο εύκολα από τις κακοτεχνίες του δρόμου

Δεν είναι όλα αρνητικά όμως. Οι τροχοί μεγαλύτερης διάστασης περνούν πιο εύκολα από τις κακοτεχνίες του δρόμου, αφού η αυξημένη διάμετρος δεν επιτρέπει στον τροχό να πέσει ολόκληρος σε μια λακκούβα, κάτι που συνολικά συντελεί στη βελτίωση της άνεσης του οχήματος. Επιπλέον, οι μεγάλες ζάντες παρέχουν τον απαραίτητο «αέρα» για την τοποθέτηση μεγαλύτερων φρένων, ενώ, οφείλουμε να το παραδεχτούμε, δείχνουν και πιο ωραίες.

Για να επιστρέψουμε στον αντίποδα όμως, οι πιο μεγάλοι τροχοί έχουν μεγαλύτερη μη αναρτώμενη μάζα. Σε αυτή ανήκουν όλα τα εξαρτήματα που βρίσκονται «κάτω» από την ανάρτηση, δηλαδή οι ζάντες, τα ελαστικά και τα φρένα. Όσο μεγαλύτερη είναι η μη αναρτώμενη μάζα, τόσο χειρότερα είναι τα οδηγικά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου, αφού η αδράνεια των προαναφερθέντων εξαρτημάτων επηρεάζει τη λειτουργία της ανάρτησης.

Επιπλέον, όσο πιο βαρύς είναι ένας τροχός, τόσο περισσότερη ενέργεια απαιτείται για να επιταχύνει, κάτι που αυξάνει την κατανάλωση, ενώ αντίστοιχα τόσο περισσότερο θα καθυστερήσει για να φρενάρει. Δεν είναι τυχαίο που οι κατασκευαστές δηλώνουν διαφορετικές τιμές εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης αναλόγως του πακέτου εξοπλισμού και των τροχών που «φοράει» ένα όχημα, κάτι που συμβαίνει και για τις εργοστασιακές τιμές αυτονομίας ηλεκτρικών μοντέλων.

Εσείς τι πιστεύετε; Βρίσκετε υπερβολή τους τεράστιους τροχούς στα καινούργια μοντέλα, ή πιστεύετε ταιριάζουν με το σχεδιασμό και το μέγεθός τους;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε