Microchip μέχρι και στα φλας: Συμφωνείς με τόση εξέλιξη;
Πλέον αν καεί το φλας δεν αλλάζεις λαμπάκι, το πετάς
Πλακέτες ελέγχουν μέχρι τα ηλεκτρικά παράθυρα για να τα κάνουν ασφαλέστερα
Όμως η εξέλιξη έχει αυξήσει πολύ το κόστος στη συντήρηση
Εκτεταμένη χρήση ημιαγωγών, η επίσημη εξήγηση αύξησης των τιμών των αυτοκινήτων
Πλέον αν καεί το φλας δεν αλλάζεις λαμπάκι, το πετάς
Η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας στην αυτοκίνηση και η εξέλιξη που αναπόφευκτα συνεπάγεται, μας έχει βοηθήσει να οδηγούμε εξαιρετικά αυτοκίνητα, τα οποία συγκρινόμενα με τα μοντέλα που υπήρχαν μόλις πριν λίγα χρόνια, είναι αντικειμενικά απείρως καλύτερα. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ADAS έχουν κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο άνετη, τα ηλεκτρονικά πλέον έχουν εκτεταμένη χρήση στα περισσότερα από τα συστήματα του αυτοκινήτου, και οι υπολογιστές και τα κάθε λογής «εγκεφαλάκια» είναι διάσπαρτα τοποθετημένα σε ένα σύγχρονο αμάξωμα.
Η χρήση μάλιστα «ολοκληρωμένων» κυκλωμάτων είναι τόσο μαζική, που χρησιμοποιείται μέχρι και στα LED φλας των αυτοκινήτων μας. Το πρόβλημα βέβαια είναι ότι, στην περίπτωση που αυτό κάποια στιγμή καεί, αναπόφευκτα πρέπει να το αντικαταστήσεις με καινούργιο, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα απλά να αλλάξεις λαμπάκι.
Πλακέτες ελέγχουν μέχρι τα ηλεκτρικά παράθυρα για να τα κάνουν ασφαλέστερα
Πλακέτες ηλεκτρονικών ελέγχουν και τα ηλεκτρικά παράθυρα. Το αντίστοιχο «εγκεφαλάκι» ευθύνεται για τον έλεγχο του μηχανισμού του γρύλλου που ανεβοκατεβάζει το κρύσταλλο, και θα φροντίσει να τον σταματήσει στην περίπτωση που ανιχνεύσει εμπόδιο. Οποιαδήποτε αντίσταση στην κίνηση του παραθύρου που κλείνει, συνεπάγεται συναγερμό για επικείμενο «κίνδυνο». Αν πρόκειται πχ για το χέρι ενός ανθρώπου, ο μηχανισμός θα λάβει εντολή να σταματήσει για να αποφευχθεί τυχόν τραυματισμός.
Όμως η εξέλιξη έχει αυξήσει πολύ το κόστος στη συντήρηση
Όλες αυτές οι λειτουργίες όμως έχουν αυξήσει το κόστος συντήρησης κατακόρυφα. Ενδεικτικά, ένα φλας ενσωματωμένο σε πλαϊνό καθρέπτη που κάηκε, κοστίζει ακόμη και εκατό ευρώ σε ένα σύγχρονο mainstream καθημερινό μοντέλο, ενώ το λαμπάκι που αλλάζαμε μέχρι πρότινος στοίχιζε μετά βίας 5 ευρώ.
Είναι δεδομένο ότι όσο πιο προηγμένο τεχνολογικά και άρα περίπλοκο είναι ένα μοντέλο, τόσο μεγαλύτερη ευπάθεια παρουσιάζει. Αρκεί να σκεφτούμε, πόσο ενδεικτική είναι ακόμη και η απλούστερη περίπτωση της επισκευής ενός συστήματος κλιματισμού. Σε μοντέλα εξοπλισμένα με απλό air condition, το κόστος επισκευής σε περίπτωση βλάβης του κεντρικού διακόπτη είναι σαφώς μικρότερο, από εκείνο που απαιτείται για να αντικατασταθεί μια ολόκληρη μονάδα ελέγχου αυτόματου πολυζωνικού κλιματισμού.
Εκτεταμένη χρήση ημιαγωγών, η επίσημη εξήγηση αύξησης των τιμών των αυτοκινήτων
Η εκτεταμένη μάλιστα χρήση ημιαγωγών στα σύγχρονα αυτοκίνητα, ήταν αυτή που οδήγησε στις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν στην παράγωγη και στις παραδόσεις τους το τελευταίο διάστημα, μετά το lockdown. Η έλλειψη στα microchip, έφερε σαν αποτέλεσμα τα μεγάλα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, στην περιορισμένη παράγωγη, αλλά και ήταν ένας από τους λόγους που επέφεραν την αύξηση των τιμών του τελικού προϊόντος. «Κατόπιν εορτής», υπήρξε απόφαση από την Ε.Ε. για μεγάλη χρηματοδότηση 5 δις ευρώ, προκειμένου η Γηραιά Ήπειρος να απεξαρτητοποιηθεί από την Ασία, η οποία ελέγχει τη συγκεκριμένη εφοδιαστική αλυσίδα, και να δημιουργήσει την ESMC (την Ευρωπαϊκή Εταιρία Παραγωγής Ημιαγωγών) στη Δρέσδη.
Σχολιάστε |